 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wzrosło spalanie |
Autor |
Wiadomość |
robnn
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: Bolec
|
Wysłany: 15-01-2014, 19:35 Wzrosło spalanie
|
|
|
Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-01-2014, 08:17
|
|
|
możesz zerować inspekcje |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 16-01-2014, 08:30 Re: Wzrosło spalanie
|
|
|
robnn napisał/a: | Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem. | Inspekcji nie wyzerujesz sam prawidlowo, tak zeby znowu pokazalo 12 mies i 20kkm.. Moze to zrobic tylko interfejs MUT III w ASO. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-01-2014, 12:36
|
|
|
robnn napisał/a: | tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? | zobacz sobie na motostat.pl, spritmonitor.de . Jak zapytasz niektórych użytkowników to "Panie 5l w mieście" |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 17-01-2014, 21:34
|
|
|
Inspekcję można wykasować samemu. W instrukcji jest podana procedura. |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-01-2014, 21:52
|
|
|
Po wyłączeniu silnika należy klinąć przyciskiem kalkulatora pokładowego by przejść na ową inspekcję, przytrzymać przycisk. Wyskoczy pytanie "CLEAR" i kliknąć w celu potwierdzenia.
Po tym pojawia się wcześniejsze ustawienie u mnie 12 mieś./15kkm. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
robnn
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: Bolec
|
Wysłany: 18-01-2014, 17:22
|
|
|
Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-01-2014, 17:37
|
|
|
DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.
Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.
[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
dawcio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 46 Skąd: o/kraków
|
Wysłany: 21-01-2014, 21:12
|
|
|
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
ja przez przypadek skasowałem inspekcje po wciśnięciu wyzerowała się tzn wróciła do ustawień serwisowych w moim przypadku 15tys km/12mies |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2014, 19:54
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.
Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.
[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc |
Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-01-2014, 20:17
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem. |
Ciekawe rzeczy...... Nie wiedzialem o tym. Ale co do tego brzdakania to tylko przy zapalaniu to sie pojawia czy brzeczalo ci nonstop w trakcie jazdy? Normalne jest ze komp odlicza ci ilosc km na minus jesli przekroczysz limit do serwisu. Do czasu skasowania oczywiscie. Jesli sie chce to wogole mozna przypominajke serwisowa wylaczyc. Wtedy po wlaczeniu zaplonu pojawi sie chyba Service OFF i tyle. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: 29-01-2014, 17:43 Re: Wzrosło spalanie
|
|
|
robnn napisał/a: | Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem. |
Kolego rozjaśnij mi proszę o co chodzi ze zwiększonym spalaniem po wymianie oleju co to wraca do normy po przejechaniu 1000 km.
W sobotę miałem wymianę oleju w swoim C-Crosser i do dziś przeleciałem ca. 800 km - u mnie też spalanie wzrosło o jakieś 1,5L / 100 km. Chyba to zbieg okoliczności bo nie słyszałem jeszcze aby jedno z drugim miało coś wspólnego. Oprócz oleju wymieniałem jeszcze świeczki żarowe i płyn chłodniczy - może to miało jakiś wpływ ??? |
|
|
|
 |
robnn
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: Bolec
|
Wysłany: 30-01-2014, 21:15
|
|
|
Nie wiem jak to wyjaśnić. Czytałem o tym na forach innych samochodów. Mi powoli wraca do normy, chociaż dużo kilometrów nie zrobiłem.
[ Dodano: 11-02-2014, 17:12 ]
Zdiagnozowałem wzrost zużycia paliwa: zacisk hamulcowy nie odbijał : |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 07-04-2014, 22:43
|
|
|
Jest taka sytuacja: do niedawna mój OII palił średnio 7-7,5l tak przeciętnie i w zasadzie nie widziałem różnicy między zimówkami a letnimi oponami. Zrobiłem niedawno chiptuning i zaczął palić mniej 6,5-7l, najczęściej wynik był poniżej 7l po tuningu. Tydzień temu zmieniłem opony na letnie te co miałem ale przy okazji wymieniłem hamulce z przodu (zimmermann dziurkowane i klocki EBC green), ładnie złożyłem, przesmarowałem, niby działa, ale spalanie wzrosło do dawnego poziomu albo może i z setke albo dwie więcej. Czy może te hamulce trzymają?? Felgi delikatnie są ciepłe ale tylko trochę, niewiele więcej niż tylne, jak go podniosłem i kręciłem kołem z przodu to jest delikatne szurnięcie albe bardzo słabe. Tłoczki w zacisku dosyć ciężko było wcisnąć. A może opony muszą się ułożyć, bo zamienione są stronami. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 08-04-2014, 08:44
|
|
|
Puzonik83, jeśli miałem zimówki na 16-kach a letnie na 18-kach to masz odpowiedź. Wskaźnik przeliczenia opon wskaźnikiem a realia są inne też na 16-kach palił mi około litry mniej według kompa. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
|
|