Chcę Kupić Outlandera - outlander 4x4 system, najlepszy w klasie?
motif - 19-01-2014, 10:31 Temat postu: outlander 4x4 system, najlepszy w klasie? Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz Rav4, CRV or even Tiguan
but how about Subaru? no i czy rzeczyiscie ten system jest lepszy niz Haldex w Tiguanie?
BTW salon gdzie mialem jazde testowa zadal sobie trud ze wzial mnie na gorke z sypka nawierzchnia demonstrujac dzialanie 4x4 outlander i musze powiedziec
bylem mile zaskoczony.
PiotrKw - 19-01-2014, 11:45
motif napisał/a: | Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz |
Taaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to.... wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp . Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby .
krzychu - 19-01-2014, 12:47
Zależy jak na to patrzeć. System jest sterowany elektronicznie. Możesz poszukać pisałem już o tym na forum. Masz 3 mapy i ogólnie:
- 2WD (teraz z tego zrobili ECO?) - przenosił minimalne ilości momentu na tył. Ogólnie może trochę zmniejszał zużycie paliwa w mieści... Teraz pewnie przenosi z dużą zwłoką jak przód kopie sobie w śniegu/błocie
- Auto system działa na 2 zasadach przewidywania możliwości utraty przyczepności (mocno akceleracja przy niskiej prędkości, kąt skrętu kierownicą itd.) i dodaje momentu na tył oraz feedback (czyli mierzenie różnicy prędkości obrotowej przednich i tylnych kół czym większa tym więcej mocy idzie na tył). Ustawiony jest też tak, żeby nie spowodować mocnej nadsterowności pojazdu. Wszystko jest w materiałach szkoleniowych (gdzieś widziałem na forum łącznie z mapami). Dobre na co dzień.
- LOCK wartość z Auto jest mnożona mniej więcej przez 1,5, a przy wyższych prędkościach mniej. Auto potrafi być "narowiste" i często nadsterowne szczególnie z gazem w podłodze. Używać przy problemach z przyczepnością (podjazdy, grząski teren).
Nie wiem jak te nowe haldexy, ale ogólnie haldex działa głownie na feedbacku więc działają z opóźnieniem...
Subaru też ma fajny system ale całkowicie pasywny, centralny mechanizm różnicowy samoblokujący się haldexem (co innego niż w całym koncernie VW poza wysokimi quadro, gdzie tył jest dołączany haldexem). Taki bardziej neutralny system podobne rozwiązanie było w OI ale chyba bez mechanizmu blokującego. Ale przez mocno wysunięty silnik do przodu ucierpiały właściwości jezdne szczególnie w foresterze. Bo Legancy podobno bardzo przyjemnie się prowadzi.
Są fajne filmiki na sieci jak to działa w Outlanderze i jak stoisz w piasku to na Auto tył coś tam kręci i trochę z opóźnieniem, a na LOCK od razu leci tak samo jak przód i potrafi 4 kołami kopać piasek.
A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC...
DJ Fazi - 19-01-2014, 13:29
krzychu napisał/a: |
A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC... |
"Zaczerpnięty" bardziej z nazwy, ponieważ jest o tyle lepszy od 4WD, że ma aktywny przedni dyferencjał. I podobno ustawienia:
-Szuter 33% przód / 66% tył
-Asfalt 50% / 50%
-Śnieg 66% przód / 33%tył.
Ni ukrywam że chciałbym żeby w moim ten "SAWC" był
Podobno w Outlanderze PHEV ma być ten system.
krzychu - 19-01-2014, 14:22
DJ Fazi - oj coś spłaszczyłeś SAWC młotkiem. SAWC jeśli zamontowali to prawdziwe (na co wskazuje wskaźnik przekazywania mocy między zegarami) z tyłu powinna być planetarna przekładnia przekazująca zależnie od warunków więcej mocy na prawe lub lewe koło (YAW Control) to jest naprawdę ciekawe rozwiązanie. A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę.... W Evo jest torsen, a czy w GT jest, nie wiem ale mniejsza o to. A centralny mechanizm różnicowy wcale nie działa 33-50% tylko działa aktywnie w zależności od różnych parametrów. Zresztą on nie może przekazywać czegoś na tył czy przód może szperować między sobą oś przednią i tylną... Poczytaj sobie jak w EVO to działa. Np. wchodząc w zakręt z puszczonym hamulcem masz mocne szperowanie podczas pokonywania zakrętu mniejsza, a na wyjściu po wciśnięciu gazu znowu szperuje mocniej, żeby dodać prędkości na wyjściu... SAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce...
lexus - 19-01-2014, 16:00
PiotrKw napisał/a: | aaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to.... wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp . Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby . | Były takie próby robione przez motor z 8 suvami w dieslu w podjerzdzaniu pod górę w piachu 1 .miejsce outek; 2. suzuki grand vitara .w sile uciągu(trakcja)kolejność odwrotna a honda crv i hundai ix35 ostanie miejsca exekwo.ogólnie 1 mjejsce outkaII exekwo ze skodą yeti.testy dot.jeszcze.funkcjonalność 1miejsce outka,właściwości jezdne i osiągi -przed ostani,1-tiguan,zużycie paliwa-2miejsce ,1-wsze skoda,cena i wyposażenie,6 miejsce,1-skoda.ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu wspólnie ze skodą pozostałe miejsca.3-Vw tiguan.;4-hundai ix35;,5.honda crv i toyota rav4;.7-suzuki g.vitara;,8-ford kuga.Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie dziwie się osiągom .wszystkie auta w manualu
regon - 19-01-2014, 18:35
lexus napisał/a: | ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu |
bo to po prostu dobry samochód
PiotrKw - 19-01-2014, 19:02
lexus napisał/a: | Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie |
Trochę mi się te miejsca pomieszały Która to była wersja ?? OII przed liftem ??
regon - 19-01-2014, 19:31
PiotrKw napisał/a: | Która to była wersja ?? OII przed liftem ?? |
ta najlepsza, jak do tej pory
lexus - 19-01-2014, 23:15
W zasadzie obie przed i po lifcie z 2,0 tdi ,po lifcie podobno lepiej wyciszony
motif - 19-01-2014, 23:51
jak patrze na specyfikacje to napewno outlander ma lepszy od rywali przeswit bo 215mm to juz calkiem duzo prawie jak subaru 225mm. Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych...
dla porownania CRV,Rav4 160-170mm, Yeti 180mm...
PiotrKw - 20-01-2014, 09:34
motif napisał/a: | Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych... |
Z tym bym uważał , bo prześwit (podawany fabrycznie) to nie wszytko . I z napędami też .
Jak mówi stare powiedzenie " im lepszy samochód terenowy tym dalej ..... trzeba iść po traktor "
lexus - 20-01-2014, 09:45
215 ma tylko benzyna diesel 18
DJ Fazi - 22-01-2014, 19:41
krzychu napisał/a: | DJ Fazi A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę.... |
Nie znam biegle angielskiego ale w 33 sek. tego filmiku właśnie ktoś coś mówi na ten temat.
Nie mogę teraz odszukać filmiku, ale S-AWC w Outlanderze GT to troszkę gorsze S-AWC niż w Evo.
Nie wiem czy za daleko się nie posuwam, ale był temat w dziale Evo odnośnie Sportbacka RALLYART AWC. I po prostu to są dwa różne samochody.
Odnalazłem i to jest tu
Krzychu myślę że SuperSelect w Pojarce i L200 oraz S-AWC w Evo mają ze sobą wiele wspólnego.
Myśle że, Outlanderowi GT bliżej do Sportbacka RALLYART AWC niż do S-AWC Evo.
I tym nie kwestionuję różnych rozwiązań Mitsubishi w tej dziedzinie.
krzychu napisał/a: | DJ FaziSAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce... |
Całkowicie się zgadzam.
motif - 23-01-2014, 19:54
a tu mamy fajne porownanie kilku popularnych SUVow na rynku i nowy outlander wygrywa lekko jezeli chodzi o jazde w terenie - w tym przypadku po piasku. Jak widac
wiekszosc aut sie szybko zakopalo w piachu....
oulander kontra inne SUVy
|
|
|