Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
outlander 4x4 system, najlepszy w klasie?
Autor Wiadomość
motif 
Forumowicz

Auto: octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 10:31   outlander 4x4 system, najlepszy w klasie?

Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz Rav4, CRV or even Tiguan
but how about Subaru? no i czy rzeczyiscie ten system jest lepszy niz Haldex w Tiguanie?
BTW salon gdzie mialem jazde testowa zadal sobie trud ze wzial mnie na gorke z sypka nawierzchnia demonstrujac dzialanie 4x4 outlander i musze powiedziec
bylem mile zaskoczony.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-01-2014, 11:45   

motif napisał/a:
Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz


Taaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to.... wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp . Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby . :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2014, 12:47   

Zależy jak na to patrzeć. System jest sterowany elektronicznie. Możesz poszukać pisałem już o tym na forum. Masz 3 mapy i ogólnie:
- 2WD (teraz z tego zrobili ECO?) - przenosił minimalne ilości momentu na tył. Ogólnie może trochę zmniejszał zużycie paliwa w mieści... Teraz pewnie przenosi z dużą zwłoką jak przód kopie sobie w śniegu/błocie
- Auto system działa na 2 zasadach przewidywania możliwości utraty przyczepności (mocno akceleracja przy niskiej prędkości, kąt skrętu kierownicą itd.) i dodaje momentu na tył oraz feedback (czyli mierzenie różnicy prędkości obrotowej przednich i tylnych kół czym większa tym więcej mocy idzie na tył). Ustawiony jest też tak, żeby nie spowodować mocnej nadsterowności pojazdu. Wszystko jest w materiałach szkoleniowych (gdzieś widziałem na forum łącznie z mapami). Dobre na co dzień.
- LOCK wartość z Auto jest mnożona mniej więcej przez 1,5, a przy wyższych prędkościach mniej. Auto potrafi być "narowiste" i często nadsterowne szczególnie z gazem w podłodze. Używać przy problemach z przyczepnością (podjazdy, grząski teren).

Nie wiem jak te nowe haldexy, ale ogólnie haldex działa głownie na feedbacku więc działają z opóźnieniem...

Subaru też ma fajny system ale całkowicie pasywny, centralny mechanizm różnicowy samoblokujący się haldexem (co innego niż w całym koncernie VW poza wysokimi quadro, gdzie tył jest dołączany haldexem). Taki bardziej neutralny system podobne rozwiązanie było w OI ale chyba bez mechanizmu blokującego. Ale przez mocno wysunięty silnik do przodu ucierpiały właściwości jezdne szczególnie w foresterze. Bo Legancy podobno bardzo przyjemnie się prowadzi.

Są fajne filmiki na sieci jak to działa w Outlanderze i jak stoisz w piasku to na Auto tył coś tam kręci i trochę z opóźnieniem, a na LOCK od razu leci tak samo jak przód i potrafi 4 kołami kopać piasek.

A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC...
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-01-2014, 13:29   

krzychu napisał/a:


A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC...


"Zaczerpnięty" bardziej z nazwy, ponieważ jest o tyle lepszy od 4WD, że ma aktywny przedni dyferencjał. I podobno ustawienia:
-Szuter 33% przód / 66% tył
-Asfalt 50% / 50%
-Śnieg 66% przód / 33%tył.

Ni ukrywam że chciałbym żeby w moim ten "SAWC" był :-)
Podobno w Outlanderze PHEV ma być ten system.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2014, 14:22   

DJ Fazi - oj coś spłaszczyłeś SAWC młotkiem. SAWC jeśli zamontowali to prawdziwe (na co wskazuje wskaźnik przekazywania mocy między zegarami) z tyłu powinna być planetarna przekładnia przekazująca zależnie od warunków więcej mocy na prawe lub lewe koło (YAW Control) to jest naprawdę ciekawe rozwiązanie. A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę.... W Evo jest torsen, a czy w GT jest, nie wiem ale mniejsza o to. A centralny mechanizm różnicowy wcale nie działa 33-50% tylko działa aktywnie w zależności od różnych parametrów. Zresztą on nie może przekazywać czegoś na tył czy przód może szperować między sobą oś przednią i tylną... Poczytaj sobie jak w EVO to działa. Np. wchodząc w zakręt z puszczonym hamulcem masz mocne szperowanie podczas pokonywania zakrętu mniejsza, a na wyjściu po wciśnięciu gazu znowu szperuje mocniej, żeby dodać prędkości na wyjściu... SAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce...
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2014, 16:00   

PiotrKw napisał/a:
aaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to.... wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp . Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby . :wink:
Były takie próby robione przez motor z 8 suvami w dieslu w podjerzdzaniu pod górę w piachu 1 .miejsce outek; 2. suzuki grand vitara .w sile uciągu(trakcja)kolejność odwrotna a honda crv i hundai ix35 ostanie miejsca exekwo.ogólnie 1 mjejsce outkaII exekwo ze skodą yeti.testy dot.jeszcze.funkcjonalność 1miejsce outka,właściwości jezdne i osiągi -przed ostani,1-tiguan,zużycie paliwa-2miejsce ,1-wsze skoda,cena i wyposażenie,6 miejsce,1-skoda.ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu wspólnie ze skodą pozostałe miejsca.3-Vw tiguan.;4-hundai ix35;,5.honda crv i toyota rav4;.7-suzuki g.vitara;,8-ford kuga.Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie dziwie się osiągom .wszystkie auta w manualu
_________________

 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 19-01-2014, 18:35   

lexus napisał/a:
ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu

bo to po prostu dobry samochód
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-01-2014, 19:02   

lexus napisał/a:
Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie


Trochę mi się te miejsca pomieszały :wink: Która to była wersja ?? OII przed liftem ??
 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 19-01-2014, 19:31   

PiotrKw napisał/a:
Która to była wersja ?? OII przed liftem ??

ta najlepsza, jak do tej pory
_________________

 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2014, 23:15   

W zasadzie obie przed i po lifcie z 2,0 tdi ,po lifcie podobno lepiej wyciszony
_________________

 
 
motif 
Forumowicz

Auto: octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 23:51   

jak patrze na specyfikacje to napewno outlander ma lepszy od rywali przeswit bo 215mm to juz calkiem duzo prawie jak subaru 225mm. Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych...
dla porownania CRV,Rav4 160-170mm, Yeti 180mm...
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-01-2014, 09:34   

motif napisał/a:
Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych...


Z tym bym uważał , bo prześwit (podawany fabrycznie) to nie wszytko . I z napędami też .
Jak mówi stare powiedzenie " im lepszy samochód terenowy tym dalej ..... trzeba iść po traktor " :wink: :wink:
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-01-2014, 09:45   

215 ma tylko benzyna diesel 18
_________________

 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2014, 19:41   

krzychu napisał/a:
DJ Fazi A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę....


Nie znam biegle angielskiego ale w 33 sek. tego filmiku właśnie ktoś coś mówi na ten temat.

Nie mogę teraz odszukać filmiku, ale S-AWC w Outlanderze GT to troszkę gorsze S-AWC niż w Evo.
Nie wiem czy za daleko się nie posuwam, ale był temat w dziale Evo odnośnie Sportbacka RALLYART AWC. I po prostu to są dwa różne samochody.
Odnalazłem i to jest tu
Krzychu myślę że SuperSelect w Pojarce i L200 oraz S-AWC w Evo mają ze sobą wiele wspólnego.
Myśle że, Outlanderowi GT bliżej do Sportbacka RALLYART AWC niż do S-AWC Evo.
I tym nie kwestionuję różnych rozwiązań Mitsubishi w tej dziedzinie.

krzychu napisał/a:
DJ FaziSAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce...


Całkowicie się zgadzam.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
motif 
Forumowicz

Auto: octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-01-2014, 19:54   

a tu mamy fajne porownanie kilku popularnych SUVow na rynku i nowy outlander wygrywa lekko jezeli chodzi o jazde w terenie - w tym przypadku po piasku. Jak widac
wiekszosc aut sie szybko zakopalo w piachu....

oulander kontra inne SUVy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.