| outlander 4x4 system, najlepszy w klasie? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | motif   Forumowicz
 
 Auto: octavia
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 10:31   outlander 4x4 system, najlepszy w klasie? |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz Rav4,  CRV or even Tiguan but how about Subaru?  no i czy rzeczyiscie ten system jest lepszy niz Haldex w Tiguanie?
 BTW salon gdzie mialem jazde testowa zadal sobie trud ze wzial mnie na gorke z sypka nawierzchnia demonstrujac dzialanie 4x4 outlander i musze powiedziec
 bylem mile zaskoczony.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PiotrKw   Forumowicz
 
 Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2010
 Posty: 843
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | motif napisał/a: |  	  | Wszedzie czytam ze oulander 4x4 jest duze lepsze niz | 
 
 Taaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu  silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to....  wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp  .  Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby .
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zależy jak na to patrzeć. System jest sterowany elektronicznie. Możesz poszukać pisałem już o tym na forum. Masz 3 mapy i ogólnie: - 2WD (teraz z tego zrobili ECO?) - przenosił minimalne ilości momentu na tył. Ogólnie może trochę zmniejszał zużycie paliwa w mieści... Teraz pewnie przenosi z dużą zwłoką jak przód kopie sobie w śniegu/błocie
 - Auto system działa na 2 zasadach przewidywania możliwości utraty przyczepności (mocno akceleracja przy niskiej prędkości, kąt skrętu kierownicą itd.) i dodaje momentu na tył oraz feedback (czyli mierzenie różnicy prędkości obrotowej przednich i tylnych kół czym większa tym więcej mocy idzie na tył). Ustawiony jest też tak, żeby nie spowodować mocnej nadsterowności pojazdu. Wszystko jest w materiałach szkoleniowych (gdzieś widziałem na forum łącznie z mapami). Dobre na co dzień.
 - LOCK wartość z Auto jest mnożona mniej więcej przez 1,5, a przy wyższych prędkościach mniej. Auto potrafi być "narowiste" i często nadsterowne szczególnie z gazem w podłodze. Używać przy problemach z przyczepnością (podjazdy, grząski teren).
 
 Nie wiem jak te nowe haldexy, ale ogólnie haldex działa głownie na feedbacku więc działają z opóźnieniem...
 
 Subaru też ma fajny system ale całkowicie pasywny, centralny mechanizm różnicowy samoblokujący się haldexem (co innego niż w całym koncernie VW poza wysokimi quadro, gdzie tył jest dołączany haldexem). Taki bardziej neutralny system podobne rozwiązanie było w OI ale chyba bez mechanizmu blokującego. Ale przez mocno wysunięty silnik do przodu ucierpiały właściwości jezdne szczególnie w foresterze. Bo Legancy podobno bardzo przyjemnie się prowadzi.
 
 Są fajne filmiki na sieci jak to działa w Outlanderze i jak stoisz w piasku to na Auto tył coś tam kręci i trochę z opóźnieniem, a na LOCK od razu leci tak samo jak przód i potrafi 4 kołami kopać piasek.
 
 A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DJ Fazi   Mitsumaniak
 Fan bulwarówek
 
  
 Auto: był Outlander 2.0 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Lis 2010
 Posty: 439
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 13:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzychu napisał/a: |  	  | 
 A najlepszy to był OII V6 GT.... Bo ma system zaczerpnięty z EVO czyli SAWC...
 | 
 
 "Zaczerpnięty" bardziej z nazwy, ponieważ jest o tyle lepszy od 4WD, że ma aktywny przedni dyferencjał. I podobno ustawienia:
 -Szuter 33% przód / 66% tył
 -Asfalt 50% / 50%
 -Śnieg 66% przód / 33%tył.
 
 Ni ukrywam że chciałbym żeby w moim ten "SAWC" był
   Podobno w Outlanderze PHEV ma być ten system.
 |  
				| _________________ glonojad rulezz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | DJ Fazi - oj coś spłaszczyłeś SAWC młotkiem. SAWC jeśli zamontowali to prawdziwe (na co wskazuje wskaźnik przekazywania mocy między zegarami) z tyłu powinna być planetarna przekładnia przekazująca zależnie od warunków więcej mocy na prawe lub lewe koło (YAW Control) to jest naprawdę ciekawe rozwiązanie. A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę.... W Evo jest torsen, a czy w GT jest, nie wiem ale mniejsza o to. A centralny mechanizm różnicowy wcale nie działa 33-50% tylko działa aktywnie w zależności od różnych parametrów. Zresztą on nie może przekazywać czegoś na tył czy przód może szperować między sobą oś przednią i tylną... Poczytaj sobie jak w EVO to działa. Np. wchodząc w zakręt z puszczonym hamulcem masz mocne szperowanie podczas pokonywania zakrętu mniejsza, a na wyjściu po wciśnięciu gazu znowu szperuje mocniej, żeby dodać prędkości na wyjściu... SAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lexus   Mitsumaniak
 lexus
 
  
 Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 1122
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Były takie próby robione przez motor  z 8 suvami w dieslu w podjerzdzaniu pod górę w piachu 1 .miejsce outek; 2. suzuki grand vitara .w sile uciągu(trakcja)kolejność odwrotna a honda crv i hundai ix35 ostanie miejsca exekwo.ogólnie 1 mjejsce outkaII  exekwo ze skodą yeti.testy dot.jeszcze.funkcjonalność 1miejsce outka,właściwości jezdne i osiągi -przed ostani,1-tiguan,zużycie paliwa-2miejsce ,1-wsze skoda,cena i wyposażenie,6 miejsce,1-skoda.ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu wspólnie ze skodą pozostałe miejsca.3-Vw tiguan.;4-hundai ix35;,5.honda crv i toyota rav4;.7-suzuki g.vitara;,8-ford kuga.Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie dziwie się osiągom .wszystkie auta w manualu 	  | PiotrKw napisał/a: |  	  | aaa... gdyby wzięto te samochody w to samo miejsce w terenie , pojazdy miałyby porównywalne co do mocy i momentu silniki , porównywalne skrzynie biegów i założone identyczne ( najlepiej nowe) ogumienie to.... wtedy można by porównywać zachowanie napędu po przejechaniu tego samego odcinka , podjazdu , zjazdu , przejazdu przez wodę itp . Inaczej to ... tylko odczucia i wróżby .   | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | regon   Forumowicz
 
  
 Auto: MO II, 2,4 - już nie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 419
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lexus napisał/a: |  	  | ogólnie w teście1-wsze miejsce Mitsu | 
 bo to po prostu dobry samochód
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PiotrKw   Forumowicz
 
 Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2010
 Posty: 843
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 19:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lexus napisał/a: |  	  | Misiek był z silnikiem 2,0 tdi,więc nie | 
 
 Trochę mi się te miejsca pomieszały
  Która to była wersja ?? OII przed liftem ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | regon   Forumowicz
 
  
 Auto: MO II, 2,4 - już nie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 419
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PiotrKw napisał/a: |  	  | Która to była wersja ?? OII przed liftem ?? | 
 ta najlepsza, jak do tej pory
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lexus   Mitsumaniak
 lexus
 
  
 Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 1122
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | W zasadzie obie przed i po lifcie z 2,0 tdi ,po lifcie podobno lepiej wyciszony |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | motif   Forumowicz
 
 Auto: octavia
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2014, 23:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak patrze na specyfikacje to napewno outlander ma lepszy od rywali przeswit bo 215mm to juz calkiem duzo prawie jak subaru 225mm. Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych... dla porownania CRV,Rav4 160-170mm, Yeti 180mm...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PiotrKw   Forumowicz
 
 Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2010
 Posty: 843
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2014, 09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | motif napisał/a: |  	  | Z tym juz mozna jezdzic po wertepach niezlych... | 
 
 Z tym bym uważał , bo prześwit (podawany fabrycznie) to nie wszytko . I z napędami też .
 Jak mówi stare powiedzenie " im lepszy samochód terenowy tym dalej ..... trzeba iść po traktor "
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lexus   Mitsumaniak
 lexus
 
  
 Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 1122
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2014, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | 215 ma tylko benzyna diesel 18 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DJ Fazi   Mitsumaniak
 Fan bulwarówek
 
  
 Auto: był Outlander 2.0 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Lis 2010
 Posty: 439
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2014, 19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzychu napisał/a: |  	  | DJ Fazi A SAWC nie ma żadnego aktywnego dyferencjału z przodu, przynajmniej w żadnym samochodzie tego nie widziałem było by to po prostu zbyt trudne to zrobienia i mogło by dawać dziwne efekty na kierownicę.... | 
 
 Nie znam biegle angielskiego ale w 33 sek. tego filmiku właśnie ktoś coś mówi na ten temat.
 
 Nie mogę teraz odszukać filmiku, ale S-AWC w Outlanderze GT to troszkę gorsze S-AWC niż w Evo.
 Nie wiem czy za daleko się nie posuwam, ale był temat w dziale Evo odnośnie Sportbacka RALLYART AWC. I po prostu to są dwa różne samochody.
 Odnalazłem i to jest tu
 Krzychu myślę że SuperSelect w Pojarce i L200 oraz S-AWC w Evo mają ze sobą wiele wspólnego.
 Myśle że, Outlanderowi GT bliżej do Sportbacka RALLYART AWC niż do  S-AWC Evo.
 I tym nie kwestionuję różnych rozwiązań Mitsubishi w tej dziedzinie.
 
 
  	  | krzychu napisał/a: |  	  | DJ FaziSAWC to klasa sama w sobie... Dlatego EVO jedzie jak po sznurku, a STI lata jak chce... | 
 
 Całkowicie się zgadzam.
 |  
				| _________________ glonojad rulezz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | motif   Forumowicz
 
 Auto: octavia
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2014, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | a tu mamy fajne porownanie kilku popularnych SUVow na rynku i nowy outlander wygrywa lekko jezeli chodzi o jazde w terenie - w tym przypadku po piasku. Jak widac wiekszosc aut sie szybko zakopalo w piachu....
 
 oulander kontra inne SUVy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |