[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Falowanie obrotów na postoju
Turbo - 26-01-2014, 00:24 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Falowanie obrotów na postoju Witam. Posiadam galanta 2.0TD GLS z 98r. od pewnego czasu zaczely mi falowac obroty na postoju, zauwazylem ze dzieje sie tak gdy nagrzeje sie do ok. 40 stopni i nie przestaje, nawet jak w czasie jazdy wrzuce na luz to nic sie nie dzieje dopoki sie nie zatrzymam a potem skacze, nigdy jeszcze nie zgasl, jak dam trochu gazu zeby utrzymac przy ok. 1tys. obrotow to spokoj (raz na jakis czas zdarzy sie ze stane i nic sie nie dzieje, ale to rzadkosc). Wymienilem poczatkowo filtr paliwa z nadzieja ze to przez niego, jednak nie, pozniej wymienilem termostat razem z plynem i dalej to samo.. z checia podlaczylbym go pod kompa gdyby w cdif'ie istnial GALANT a w mitsubishi zycza sobie 150zl za jednorazowe podpiecie wiec nic z tego ;/ Moze ktos ma jakies konkretne pomysly..? bo mi juz nic nie przychodzi do glowy.. ;/[/b]
milo - 26-01-2014, 09:21
Na sam początek sprawdz czy masz błędy domowym sposobem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Sprawdz wszystkie wężyki podciśnieniowe czy przypadkiem nie jest przetarty dziurawy itp Turbo napisał/a: | w czasie jazdy wrzuce na luz to nic sie nie dzieje dopoki sie nie zatrzymam a potem skacze |
Bo po zatrzymaniu nie jest podawany impuls z czujnika drogi do ECU na tej podstawie jest właczany EGR i przepustnica warto jest sprawdzić domykanie EGR i jego szczelność możliwe że EGR nie otwiera sie całkowicie i masz za duże podciśnienie w kolektorze i co bardzo ważne podciśnienie na wolnych obrotach powinno być 0,1 bara , jesli bedzie 0,2 bara to obroty bedą falować przy tym będzie dymić
U mnie jak zaslepiłem EGR musiałem ustawić podciśnienie na 0,1 bara tzn regulacja - przestawienie przepustnicy
Turbo - 26-01-2014, 10:35
nawet nie pomyslalem o EGR a to moze byc to, jak tylko bede miec troche wolnego czasu to sprawdze egr i podcisnienia, jesli egr bedzie zasyfiony wyczyszcze i zobaczymy co sie bedzie dzialo Dzieki za odpowiedz! Dam znac co i jak
[ Dodano: 27-01-2014, 20:54 ]
Problem rozwiązany ! Dzisiaj wyciągnąłem EGR w celu przeczyszczenia (nie byl za bardzo zasyfiony, jednak troche sie zacinal). Wyczyscilem EGR ale to nie pomoglo. Odlaczylem wężyk podciśnienia bodajrze tego który idzie do przepustnicy w celu gaszenia samochodu no i bach, problem znikał więc odkrecilem przepustnicę, tam bylo troche wiecej syfu, takiej mazi, przeczyscilem przepustnice i wszystko dziala jak powinno! Dzięki Milo, bo Ty mnie naprowadziłeś do tamtych miejsc !
milo - 28-01-2014, 21:43
Turbo napisał/a: | Odlaczylem wężyk podciśnienia bodajrze tego który idzie do przepustnicy w celu gaszenia samochodu no i bach, problem znikał |
Przepustnica nie jest do gaszenie samochodu , działa to tak jak otworzy się EGR to przepustnica przymyka się i tylko na postoju podczas jazdy nigdy Turbo napisał/a: | Dzięki Milo, bo Ty mnie naprowadziłeś do tamtych miejsc |
No to super problem rozwiązany
|
|
|