To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Problem z rezerwą?

aduko - 28-01-2014, 11:06
Temat postu: Problem z rezerwą?
Witam, niedawno zakupiłem Lancera CS0 (2003) z już zamontowaną instalacją gazową, nie potrafię powiedzieć jakiej firmy jest cała instalacja, wiem, że na reduktorze napisane jest ZAVOLI.

Foto : http://static.pokazywarka....jpg?1390903036

Mam taki problem, na kontrolce od gazu mam diody "IIII III II I R" i po zatankowaniu do pełna, świeca wszystkie prócz rezerwy i gasną aż wyjeżdżę. Oczekiwałem, że jak pali się już ostatnia dioda I, to zaraz powinno przeskoczyć na czerwoną diodę R i jeszcze trochę pojeździć na gazie, ale dupa. Zaczyna piszczeć i przełącza się na benzynę. Też tak macie?

Proszę jeszcze o opinię na temat instalacji Zavoli z dodaną lubrykacją (co tak naprawdę daje lubrykacja?)

plecho1 - 28-01-2014, 11:17

Reduktor Zawoli nie świadczy, że cała instalacja jest tej firmy. Musisz sprawdzić jaki dokładnie jest komputer gazowy.
Z tą kontrolką, to najprawdopodobniej tak sobie ustawił poprzedni właściciel, może to zależeć od ustawienia czujnika na wielozaworze oraz od ustawienia w sterowniku za pomocą programu od tej instalacji.
Szczerze, to te wskaźniki nie są zbyt precyzyjne i ja np. zawsze polegam na ilości przejechanych kilometrów.

Łysy88 - 28-01-2014, 11:39

Prawda, ja walczyłem naprawdę długo z tym wskaźnikiem i sobie odpuściłem. Najlepszy wskaźnik to wskaźnik w UKP jeśli jest poprawnie skonfigurowane.
aduko - 28-01-2014, 11:44

Ok, sprawdzę ten komputer, ale gdzie go szukać? Tutaj foto z pod mojej maski:

http://static.pokazywarka...24/dsc00595.jpg

Możecie wskazać w którym miejscu szukać?

plecho1 - 28-01-2014, 12:09

Z tego zdjęcia trudno trudno coś wywnioskować. Spróbuj iść drogą przewodów od wtryskiwaczy czy też od czujnika temperatury reduktora. Przewody te idą do komputera gazowego.
Podobno aby wskazania poziomu gazu były bardziej precyzyjne dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie w wielozaworze odpowiedniego do instalacji czujnika Halla zamiast tradycyjnego.

Batmanikus - 28-01-2014, 12:34

Niestety gaz ma inne właściwości w różnych temperaturach. Ja po kilku tygodniach walki z wskaźnikiem odpuściłem sobie. Teraz poziom lpg sprawdzam po przebiegu dziennym.
aduko - 28-01-2014, 13:00

W niedzielę zrobiłem na jednym baku 340km w tym 20km w mieście i koniec gazu. Weszło gazu około 36l. Wychodzi 10,5l/100km. Więc tragedii nie ma, zwłaszcza, że warunki pogodowe były mało sprzyjające.

Ale dalej kontrolka się nie zapaliła...

[ Dodano: 20-02-2014, 22:23 ]
Ok, przypomniałem sobie i sprawdziłem w końcu tą instalację.

Sterownik (chyba) mam firmy King (Sequental Injection).

Czy to dobra firma?

paweldm - 22-02-2014, 23:33

Miałem kilka aut z lpg i z doświadczenie wiem, że najlepiej jest patrzeć na stan licznika. Po przejechaniu 250-300km wiedziałem, że należy rozejrzeć się za jakąś stacją. Na pełnym zbiorniku (weszło 40l gazu) maksymalnie udało mi się przejechać w trasie 500km a była to zafira z silnikiem 1.8


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group