To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Czy tak powinien wyglądać olej w silniku?

wilukce - 01-02-2014, 13:04
Temat postu: Czy tak powinien wyglądać olej w silniku?
Dwa tygodnie temu wymieniałem olej. Akurat przed tymi mrozami. Dziś zaglądam pod korek oleju i sprawdzam bagnet i widzę coś takiego:





Byłem u mechanika który mi wymieniał olej i powiedział, że jak samochód jeżdżony na krótkich dystansach to prawdopodobnie wilgoć (ew. trochę paliwa) dostała się do oleju i tak to wygląda. Zalecił dłuższą trasę zrobić. Tylko czy w takim stanie olej zapewnia dobre smarowanie?
Samochód rzeczywiście ostatnio nie zrobił chyba dłuższej trasy niż 10 km na jeden raz, no bo i nie było potrzeby.

Zalany olej:

Uwex - 01-02-2014, 13:22

Mechanik ma rację- to efekt jeżdżenia na krótkich trasach (ciągle niedogrzany silnik).
Jak go trochę przegonisz, dobrze zagrzejesz to przestanie produkować "majonez". Ale jak znowu będą tylko krótkie trasy to się pojawi znowu. I się nie martw o jakość oleju- w nim nie ma tego czegoś.
Wytrzyj korek i zobaczysz, że po przegonieniu auta będzie czysty.

krzychu - 03-02-2014, 06:52

A takie rzeczy na korku to nie oznaka nieszczelności głowicy i przepuszczania płynu chłodzącego do oleju?
robertdg - 03-02-2014, 08:21

Na korku nie, na bagnecie tak ;-)
Tovija - 03-02-2014, 14:03

No nie wiem... ja miałem walniętą uszczelke pod głowicą i właśnie miałem taki mega majonez pod korkiem jak Ty. Na bagnecie olej wygląda w miarę normalnie ale wydaje mi się, że już też jest troche wymieszany z płynem chłodniczym.
Sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego w chłodnicy nie masz przypadkiem dla odmiany szarej mazi.
Co do samego masła: owszem, na bardzo krótkich dystansach i niskiej temperaturze otoczenia może się pojawić trochę "majozenu" ale nie w takiej ilości. Przynajmniej w silnikach Mitsu - ja po remoncie jeździlem Coltem często trasy po 1-2 kilometry po całonocnym odstaniu auta i korek był zawsze "czysty" czyli znajdowal sie na nim nie zmieszany z niczym olej. Sprawdź też przy okazji z kimś czy podczas przegazowywania nie twardnieją węże łączące silnik z chłodnicą - szczególnie górny oraz warto by było wykręcić i sprawdzić świece. Kontroluj poziom oleju na bagnecie - czy się zwiększa bądź zmniejsza.
Pozdrawiam.

swinks_UK - 03-02-2014, 22:29

Normalka w czasie zimowej pogody i krótkich tras.
Się ciesz, że 6 cylindraka bemewu nie masz, tam to nawet nie majonez, a masło można zeskrobywać :mrgreen:

Batmanikus - 04-02-2014, 07:36

Ten majonez to normalna sprawa. Mam to w samochodzie, miałem w motocyklu chłodzonym... powietrzem a i w obecnym (moto chłodzone cieczą) też mam. /to jest tak jak piszą koledzy powyżej - zimno + krótkie trasy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group