Czy tak powinien wyglądać olej w silniku? |
Autor |
Wiadomość |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 01-02-2014, 13:04 Czy tak powinien wyglądać olej w silniku?
|
|
|
Dwa tygodnie temu wymieniałem olej. Akurat przed tymi mrozami. Dziś zaglądam pod korek oleju i sprawdzam bagnet i widzę coś takiego:
Byłem u mechanika który mi wymieniał olej i powiedział, że jak samochód jeżdżony na krótkich dystansach to prawdopodobnie wilgoć (ew. trochę paliwa) dostała się do oleju i tak to wygląda. Zalecił dłuższą trasę zrobić. Tylko czy w takim stanie olej zapewnia dobre smarowanie?
Samochód rzeczywiście ostatnio nie zrobił chyba dłuższej trasy niż 10 km na jeden raz, no bo i nie było potrzeby.
Zalany olej:
 |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 01-02-2014, 13:22
|
|
|
Mechanik ma rację- to efekt jeżdżenia na krótkich trasach (ciągle niedogrzany silnik).
Jak go trochę przegonisz, dobrze zagrzejesz to przestanie produkować "majonez". Ale jak znowu będą tylko krótkie trasy to się pojawi znowu. I się nie martw o jakość oleju- w nim nie ma tego czegoś.
Wytrzyj korek i zobaczysz, że po przegonieniu auta będzie czysty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2014, 06:52
|
|
|
A takie rzeczy na korku to nie oznaka nieszczelności głowicy i przepuszczania płynu chłodzącego do oleju? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2014, 08:21
|
|
|
Na korku nie, na bagnecie tak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 03-02-2014, 14:03
|
|
|
No nie wiem... ja miałem walniętą uszczelke pod głowicą i właśnie miałem taki mega majonez pod korkiem jak Ty. Na bagnecie olej wygląda w miarę normalnie ale wydaje mi się, że już też jest troche wymieszany z płynem chłodniczym.
Sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego w chłodnicy nie masz przypadkiem dla odmiany szarej mazi.
Co do samego masła: owszem, na bardzo krótkich dystansach i niskiej temperaturze otoczenia może się pojawić trochę "majozenu" ale nie w takiej ilości. Przynajmniej w silnikach Mitsu - ja po remoncie jeździlem Coltem często trasy po 1-2 kilometry po całonocnym odstaniu auta i korek był zawsze "czysty" czyli znajdowal sie na nim nie zmieszany z niczym olej. Sprawdź też przy okazji z kimś czy podczas przegazowywania nie twardnieją węże łączące silnik z chłodnicą - szczególnie górny oraz warto by było wykręcić i sprawdzić świece. Kontroluj poziom oleju na bagnecie - czy się zwiększa bądź zmniejsza.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:29
|
|
|
Normalka w czasie zimowej pogody i krótkich tras.
Się ciesz, że 6 cylindraka bemewu nie masz, tam to nawet nie majonez, a masło można zeskrobywać |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 04-02-2014, 07:36
|
|
|
Ten majonez to normalna sprawa. Mam to w samochodzie, miałem w motocyklu chłodzonym... powietrzem a i w obecnym (moto chłodzone cieczą) też mam. /to jest tak jak piszą koledzy powyżej - zimno + krótkie trasy. |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
|