Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy tak powinien wyglądać olej w silniku?
Autor Wiadomość
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 01-02-2014, 13:04   Czy tak powinien wyglądać olej w silniku?

Dwa tygodnie temu wymieniałem olej. Akurat przed tymi mrozami. Dziś zaglądam pod korek oleju i sprawdzam bagnet i widzę coś takiego:





Byłem u mechanika który mi wymieniał olej i powiedział, że jak samochód jeżdżony na krótkich dystansach to prawdopodobnie wilgoć (ew. trochę paliwa) dostała się do oleju i tak to wygląda. Zalecił dłuższą trasę zrobić. Tylko czy w takim stanie olej zapewnia dobre smarowanie?
Samochód rzeczywiście ostatnio nie zrobił chyba dłuższej trasy niż 10 km na jeden raz, no bo i nie było potrzeby.

Zalany olej:
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 01-02-2014, 13:22   

Mechanik ma rację- to efekt jeżdżenia na krótkich trasach (ciągle niedogrzany silnik).
Jak go trochę przegonisz, dobrze zagrzejesz to przestanie produkować "majonez". Ale jak znowu będą tylko krótkie trasy to się pojawi znowu. I się nie martw o jakość oleju- w nim nie ma tego czegoś.
Wytrzyj korek i zobaczysz, że po przegonieniu auta będzie czysty.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2014, 06:52   

A takie rzeczy na korku to nie oznaka nieszczelności głowicy i przepuszczania płynu chłodzącego do oleju?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2014, 08:21   

Na korku nie, na bagnecie tak ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 03-02-2014, 14:03   

No nie wiem... ja miałem walniętą uszczelke pod głowicą i właśnie miałem taki mega majonez pod korkiem jak Ty. Na bagnecie olej wygląda w miarę normalnie ale wydaje mi się, że już też jest troche wymieszany z płynem chłodniczym.
Sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego w chłodnicy nie masz przypadkiem dla odmiany szarej mazi.
Co do samego masła: owszem, na bardzo krótkich dystansach i niskiej temperaturze otoczenia może się pojawić trochę "majozenu" ale nie w takiej ilości. Przynajmniej w silnikach Mitsu - ja po remoncie jeździlem Coltem często trasy po 1-2 kilometry po całonocnym odstaniu auta i korek był zawsze "czysty" czyli znajdowal sie na nim nie zmieszany z niczym olej. Sprawdź też przy okazji z kimś czy podczas przegazowywania nie twardnieją węże łączące silnik z chłodnicą - szczególnie górny oraz warto by było wykręcić i sprawdzić świece. Kontroluj poziom oleju na bagnecie - czy się zwiększa bądź zmniejsza.
Pozdrawiam.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-02-2014, 22:29   

Normalka w czasie zimowej pogody i krótkich tras.
Się ciesz, że 6 cylindraka bemewu nie masz, tam to nawet nie majonez, a masło można zeskrobywać :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 04-02-2014, 07:36   

Ten majonez to normalna sprawa. Mam to w samochodzie, miałem w motocyklu chłodzonym... powietrzem a i w obecnym (moto chłodzone cieczą) też mam. /to jest tak jak piszą koledzy powyżej - zimno + krótkie trasy.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.