Pajero IV - Pajero IV - kilka pytań od nowicjusza
Macieksns - 02-02-2014, 10:37 Temat postu: Pajero IV - kilka pytań od nowicjusza Witam wszystkich bardzo serdecznie, jako nowy użytkownik Pajero 3200 2008.
Przeniosłem się tutaj niejako z "konieczności" z bliskiego niejako forum TLC.
Mam kilka podstawowych pytań, będę wdzięczny za szeroko pojętą wyrozumiałość
1) Spalanie ( 3200, długi, automat ). Zaczynam być lekko zaniepokojony - bak tankowany do pojemności około 82-84 litry wystarcza mi na przejechanie około 580-630 km - staram się nie jeździć zbyt długo z zapaloną rezerwą. Co prawda 70 % dotyczy miasta ale wartości 15 i więcej są mało akceptowalne;
2) Polecany warsztat ( Polska południowa ) do usunięcia DPF ( choć jak na razie poza gasnącą kontrolką nie objawił swej obecności ) oraz ewentualnego podniesienia mocy.
Prosiłbym możliwie o wskazanie miejsc, w których ktoś z Szanownych kolegów taka usługę wykonał.
Sądzę że po 2 LC 120 mam wrażenie że auto zbiera się z niemałym wysiłkiem....
Jak kształtuje się późniejsza konsumpcja ?
Choć na forum widnieje parę propozycji usunięcia DPF, to są różne jak widzę opinie - stosowanie emulatorów, wgrywanie nowego softu itp.
Byłbym wdzięczny za konkretną podpoweidź.
3) Temperatura płynu chłodniczego - wskaźnik utrzymuje się mniej więcej w 40% skali ( a więc nieco poniżej połowy skali ).
Czy ten typ tak ma czy też jest coś co odszukania ?
Nadmienię że auto przeszło gruntownie przeglądnięte, brak błędów, itp, ma przejechane autentyczne 77 tys km.
Serdeczne dzięki za wszelkie sugestie i rady.
czortunio - 05-02-2014, 13:46
Ad. 1 - Automat - więc się nie dziw, że spalanie spore
Macieksns - 06-02-2014, 05:50
dziwię się i to mocno ponieważ takie wartości są znacząco wyższe od LC120.
Miałem okazję jeździć LC 200 i ta konsumowała tyle ile moje obecne Pajero. Ale silnik V8 i pojemność 4500 do czegoś zobowiązują.
Bardziej zatem jestem zainteresowany czy takie zużycie może wynikać np z zapchanego DPF ?
Poprzednim posiadaczem mojego Pajero była kobieta 62 lata która w zasadzie jeździła na krótkich dystansach i raczej nie była skora do jakichkolwiek szaleństw...
PiotrKw - 06-02-2014, 07:03
Macieksns napisał/a: | dziwię się i to mocno ponieważ takie wartości są znacząco wyższe od LC120. |
Nie dziwie sie Twojemu zdziwieniu Moja III , też automat, pali średnio 10 l . Nie ważne czy mieszana , miasto , czy autostrada ( tak do 140 km/h ). Dużo zależy od stylu jazdy ale nawet w niesprzyjających warunkach ociera się o 11 l/100 km.
Twoje 15 trochę dużo . Robiłeś wymianę oleju w automacie ? I napędach ? Zaciski się nie blokują ? Koła nie są zauważalnie ciepłe ?? To takie podstawowe sprawy od których bym zaczął.
Póżniej jak piszesz , podpięcie pod komputer , sprawdzenie DPF , itp
Niestety nie jestem z południa i z warsztatem nie podpowiem .
Z pojemności baku wygląda mi, że masz krótki , 3 drzwi ??
Macieksns - 08-02-2014, 08:59
wszystkie powyższe elementy wykonane.
Mam długie Pajero, piszę o ilości którą "dotankowuję" tankując pod przysłowiowy korek po zapaleniu kontrolki rezerwy.
Kończą się mi pomysły na ogarnięcie "smoka"
spaceman - 18-02-2014, 07:52
Hej, ja mam benzynowego 3.8L z automatem i pali mi w mieście od 12 do 15, w terenie do 25, więc chyba nie jest tak źle
czortunio - 18-02-2014, 10:19
Cytat: | Robiłeś wymianę oleju w automacie ? I napędach ? (...) To takie podstawowe sprawy od których bym zaczął. |
Strasznie podstawowe .... Długo kolega myślał, by wysmarować taką brednie ?
A ... jeszcze o mitycznym rozrządzie kolega zapomniał
Olej i rozrząd na wszystko pomogą
PiotrKw - 18-02-2014, 11:08
czortunio napisał/a: | Strasznie podstawowe .... Długo kolega myślał, by wysmarować taką brednie ? |
"Kolega " ma trochę pojęcia o technice i pojazdach ?? O wykształceniu, przynajmniej w pokrewnych kierunkach już nie pytam , choć to bardzo nieraz pomaga .
Rozumiem , że o olejach i pracy przekładni różnego typu , to kolega tak z internetu coś wie .
Trudno , w takim razie nie pogadamy , brak płaszczyzny do dyskusji .
czortunio - 18-02-2014, 13:52
PiotrzeKw, a Ty uważasz się za wykształconego i mającego pojęcie "o technice i pojazdach" czy wręcz odwrotnie ?
Jak uważasz, że masz pojęcie. Przedstaw proszę na poparcie swojej teorii jakiś szerszy opis średniego spalania, w funkcji "świeżości oleju w napędach". Lub może konkretniej, wpływu "świeżości oleju" na sprawność przekładni w Pajero.
Miło by było, zobaczyć jakieś wyniki badań I dyskusję wyników
P.S.
A może by tak zbadać wpływ kąta ustawienia wkładu lusterek na opór aerodynamiczny pojazdu? Ciekawe jak od tego spalanie zależy Może po zgłębieniu tematu, zapytamy jak ma ustawione lusterka ?
PiotrKw - 18-02-2014, 14:07
czortunio napisał/a: | Przedstaw proszę na poparcie swojej teorii jakiś szerszy opis średniego spalania, w funkcji "świeżości oleju w napędach". Lub może konkretniej, wpływu "świeżości oleju" na sprawność przekładni w Pajero. |
Tak , jest dokładnie tak jak myślałem , jeżeli dla kolegi parametry określające właściwości smarne , i postać pod jaka może występować w okresie eksploatacji to : "świeżość " i "nieświeżość" .
Nie podejmuję się dalszego prowadzenie dyskusji na tym poziomie .
czortunio - 18-02-2014, 15:02
Następnym razem po prostu nie zaczynaj dyskusji na tym poziomie. Pomyśl zanim coś napiszesz - bo ktoś gotów wziąć sobie do serca
Powymienia oleje w dyferencjałach i będzie miał pretensje, że mu spalanie nie spadło
PiotrKw - 18-02-2014, 16:49
Masz całkowitą rację , przepraszam autora postu, nie myślałem, że dojdziemy tak nisko i przyjdzie mi dyskutować z tak prostym ( aby nie użyć słowa prostakiem ) użytkownikiem, nie rozumiejącym, może nie całkiem podstawowych, zasad techniki .
A mówili.... nie karmić trolli
czortunio - 18-02-2014, 17:43
Wysmarowałeś kolego 3 ostatnie posty, nawet nie nawiązując w nich do meritum sprawy.
Palnąłeś totalną głupotę i zamiast się z niej szybciutko wycofać unikasz dalszej dyskusji w - zapewne - swoim stylu. Torpedując istotę tematu wątkami pobocznymi. Starając się obrazić przy tym obrazić rozmówcę ? Bo nie widzę innego celu w coraz to dalej idących wycieczkach osobistych.
skotny - 18-02-2014, 20:07
nawiazujac do spalania to najmniejsze spalanie wychodzi mi na trasie jadac max 110-120km/h
8,2l co prawda mozna zejsc nizej (na trasie koszalin-gdansk i spowrotem udalo mi sie uzyskac 7,3 ale delikatna noga) natomiast w miescie jezeli chcesz uzyskac jak najmniej to staraj sie nie przekraczac 2 tys obrotow, do dwoch tysiecy obrotow fajnie zmienia biegi
mkm - 18-02-2014, 20:18
PiotrKw, czortunio, proponuję się szybciutko poprzepraszać nie wnikając kto zaczął, ani kto kogo bardziej uraził, bo jak nie to ja Was pogodzę w moment
|
|
|