[97-04]Galant EAxA/W - zwrotnica tylna
tomaszk19 - 08-02-2014, 14:02 Temat postu: zwrotnica tylna witam musze zdemontowac tarcze kotwiczna zwrotnicy ta oslone tarczy hamulcowej tylnej poniewaz jest w rozsypce przerdzewiala i nie chca mi podbic przegladu w danii ..moze ktos pomoc jak zdemontowac zwrotnice tak by dostac sie do tej nieszczesnej przerdzewialej tarczy kotwicznej? pozdrawiam
Łysy88 - 08-02-2014, 14:29
Zwrotnicy raczej na pewno nie musisz demontować. Nie pamiętam dokładnie ale chyba jak ściągniesz tarczobęben to albo od tej strony albo od drugiej (od strony śrub mocujących piastę) masz przykręcone.
Witek vel Mysza - 08-02-2014, 14:51
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Żeby ściągnąć tarczę kotwiczną trzeba ściągnąć tarczę hamulcową i zdjąć piastę.
alex87 - 08-02-2014, 15:02
tak jak chłopaki piszą: od strony koła rozebrać wszystko.
w tym poście masz instrukcję: link
swoją drogą przykład jaki przytoczyłeś jest ciekawym zjawiskiem.
przerdzewiały element, który de facto nie wpływa na bezpieczeństwo, ale jednak jest powodem dla którego auto nie przejdzie przeglądu. aby jezdzic dalej trzeba to zrobić. i to moim zdaniem jest świetne ponieważ wiadomo że auto, które ma przegląd jest sprawne technicznie (bezpieczne). a w polsce to nieraz nawet nie trzeba przyjezdzac samochodem aby miec przeglad wbity.
tomaszk19 - 08-02-2014, 17:46 Temat postu: zwrotnica tylna dzieki za odpowiedzi teraz musze tylko poczekac az dojda zamowione w polsce te tarcze kotwiczne bo w danii nie istnieje to jako czesc zamienna zreszta w pl rowniez...jedynie stare z rozbiorki...generalnie na przegladzie w danii czepiaja sie korozji w podwoziu i podluznice itp kompletnie nie zwracaja uwagi na korozje karoseri ,tak maja ..no i przeglad kazdego auta raz na dwa lata
raddex - 09-02-2014, 23:34
Przerabiałem temat w Grudniu ubiegłego roku, po tym jak mi się zerwała linka od ręcznego. W weekend załatwiłem całość, sobota - prawa strona, niedziela - lewa strona.
Pokażę to obrazkowo. Oczywiście zamienników tarcz kotwicznych nie ma. Pozostaje zakup używanych w dobrym stanie, wypiaskowanie i pomalowanie. Oryginał w Polsce kosztuje ponad 600 zł sztuka, a w UK skąd zamawiam czasem coś z ASO 62,45 Funta (to i tak było za drogo dla mnie).
Ja miałem tu grubą robotę, bo pod młotek szło wszystko, linki ręcznego, tarcze kotwiczne, szczęki, tarcze i zaciski (też używane ale w rewelacyjnym stanie od Hugo).
Najtrudniej było odkręcić zaciski i piastę (robiłem to pod domem na zwykłym lewarku z bagażnika).
Kupione na alle... używki, ale nie przerdzewiałe.
Wypiaskowane i pomalowane.
Uzbrojona tarcza kotwiczna w szczęki i uzupełnione punkty smarowania wg workshop manuala.
Przygotowany komplet, można iść do samochodu.
Tak wyglądała prawa strona po odkręceniu piasty. Jak złapałem to ręką to pozostała część osłony odpadła.
Dobrze wyczyścić przy okazji zwrotnicę wewnątrz i czujniki ABS.
A to lewa strona - osłona zniknęła. Sprężyna od linki ręcznego zespawała się z tarczą kotwiczną.
Nie dałem rady tego rozdzielić, ale że miałem kupione oby dwie linki, to się tym nie przejmowałem zbytnio, bo i tak do kosza.
Zdjęty podłokietnik, żeby był lepszy dostęp do linek. Prawa już naprężona, a lewa w trakcie roboty.
Nowe linki od spodu. Dzień wcześniej od kabiny zalałem to WD40 i następnego dnia wyciągnięcie poszło elegancko.
Przygotowanie do montażu. Najtrudniejsza część dla mnie, to było założenie nowej linki, bo nowa sprężyna mocno ściągała całość i to najwięcej mi czasu zajęło.
Przykręcona piasta ze zregenerowaną tarczą kotwiczną, nowymi szczękami.
I na koniec założona nowa tarcza hamulcowa Zimmermann.
Może się przyda.
robertdg - 10-02-2014, 08:12
Witek vel Mysza napisał/a: | Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
| Producent tak to nazywa raddex napisał/a: | Uzbrojona tarcza kotwiczna w szczęki i uzupełnione punkty smarowania wg workshop manuala. |
raddex napisał/a: | Najtrudniejsza część dla mnie, to było założenie nowej linki, bo nowa sprężyna mocno ściągała całość i to najwięcej mi czasu zajęło. | Lepiej uzbrajać po montazu linki
alex87 - 10-02-2014, 10:02
raddex, bardzo fajny post, świetne zdjęcia.
tylko tak jak Robert pisze, trzecie zdjecie od dołu gdzie widać, jak masz złożoną tarczę kotwiczną uzbrojoną w szczęki hamulca ręcznego - ja sam również to robiłem niedawno i uważam że prościej i lepiej jest zacząć od zaczepienia linki ręcznęgo do szczęki a dopiero potem mocować to do tarczy.
raddex - 10-02-2014, 22:29
robertdg napisał/a: | Lepiej uzbrajać po montażu linki |
alex87 napisał/a: | ja sam również to robiłem niedawno i uważam że prościej i lepiej jest zacząć od zaczepienia linki ręcznego do szczęki a dopiero potem mocować to do tarczy |
Gdyby to było ciepło, to pewnie bym tak zrobił, ale robiłem to w Grudniu na dworze, leżąc na karimacie pod samochodem i chciałem zrobić w domu jak najwięcej, bo nie za ciepło było, a że pierwszy raz to robiłem, to nie spodziewałem się trudności. Człowiek się uczy całe życie. Nie mniej można to złożyć i w taki sposób. Prawa strona mi jakoś łagodnie poszła, a z lewą się męczyłem.
Zdaje mi się, że chyba już w tym samochodzie nie będę musiał powtarzać tej czynności.
Witek vel Mysza - 10-02-2014, 23:08
robertdg napisał/a: |
Witek vel Mysza napisał/a:
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Producent tak to nazywa | Przytoczysz przykład?
robertdg - 11-02-2014, 08:22
Witek vel Mysza napisał/a: | robertdg napisał/a: |
Witek vel Mysza napisał/a:
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Producent tak to nazywa | Przytoczysz przykład? |
http://mitsubishi.epcdata...-axle-hub-drum/
Cytat: | 33300AR KNUCKLE ASSY,RR AXLE,RH
33300AL KNUCKLE ASSY,RR AXLE,LH |
Witek vel Mysza - 11-02-2014, 21:26
Nadal nie widzę. Z ang bym przetłumaczył hub - piasta, knockle - goleń. Które niby chcesz nazwać zwrotnicą?
robertdg - 11-02-2014, 21:38
Witek vel Mysza napisał/a: | Z ang bym przetłumaczył hub - piasta, knockle - goleń | Pisze się knuckle, pozatym angielski potoczny a techniczny się różnią, jak chcesz możesz sobie to nazwać świńską golonką, ale to nie będzie poprawne okreslenie techniczne którym się posłużył producent
Polecam słownik techniczny, ewentualnie napisz do producenta z zapytaniem dlaczego nazwał ten element zwrotnica
Witek vel Mysza - 12-02-2014, 20:29
przepraszam, mój błąd, miało być knuckle. I jeśli chodzi o zwrotnicę to nazwa brzmi steering knuckle arm. I dotyczy osi skrętnej. Ale ja nie jestem od poprawiania tłumaczeń. Jesteśmy w PL i rozmawiajmy po Polsku. Zwrotnica nie może być przy nieskrętnej osi i to jest akurat normalne.
PS. Pracuję w branży motoryzacyjnej i szlag mnie trafia jak tarcza hamulcowa jest przetłumaczona jako podkładka. Jeśli będziemy ślepo przyjmować tłumaczenia importerów to daleko w tym bełkocie nie zajedziemy.
swinks_UK - 12-02-2014, 21:43
Witek, z tyłu Galanta masz zawiechę typu multi-link. I w takim zawieszeniu występuje zwrotnica.
Knuckle z ang. to właśnie jest zwrotnica.
Acha, jakbyś zwrócił uwagę w postach dotyczących Galanta AWD to byś pewnie zauważył, że ten element różni się w Galancie n/a FWD i turbo AWD głównie otworem na półoś.
|
|
|