| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić?
 
 Raivik - 15-02-2014, 10:35
 Temat postu: [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić?
 Mam taki problem, kiedyś porysowałem sobie tylny zderzak a wczoraj załatwiłem przedni...
   Mam ciężki wyjazd z garażu i 99,99% przypadków udaje mi się wyjechać bez szwanku ale wystarczy się zagapić i pojechanie..
  Rysy są od ściany więc jest ich wiele i w miarę głębokie na szczęście zderzak nie jest wgnieciony. A na drzwiach w różnych miejscach mam delikatne ryski jak to w przyrodzie, powstałe przypadkiem i nie głębokie. 
 (zdjęcia postaram się wystawić jak tylko zrobię
  ) 
 Teraz pytanko czy istnieje w miarę szybki sposób ich naprawy np. jakieś środki takie jak czasami na mango pokazują, czy też kredki do głębszych rys. Czy to wszystko pic na wodę fotomontaż i bez pomocy lakiernika się nie obejdzie?
 mateelv - 15-02-2014, 23:44
 
 Będą zdjęcia to coś zaradzimy
   Batmanikus - 16-02-2014, 08:42
 
 Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań.
 robertdg - 16-02-2014, 13:22
 
 
 Szkoda na to coś wydawać kase, bo taki sam efekt można uzyskac po polerce. Najlepszy sposób to od nowa polakierować elementy które są głeboko zarysowane 	  | Batmanikus napisał/a: |  	  | Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań. | 
 Raivik - 16-02-2014, 16:26
 
 Dzisiaj robiłem zdjęcia, sorki że troszkę brudne autko mam -_-" ale jak przyjadę z myjni to akurat musi padać następnego dnia ;/
 
 Przód 1
 
   Przód 2
 
   Tył 1
 
   Tył 2
 
   Drzwi
 
   
 i tyle mam nadzieje wystarczy
 mkm - 16-02-2014, 16:34
 
 Raivik, za dużo nie podziałasz ale troche ukryc się da.
 Drzwi i tył1 pikuś.
 Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro, żeby pozaokrąglać i spłycić rysy, a potem pasta polerska.
 Możesz użyc nawet wiertarki z gąbką z marketu i paste tempo, żeby zbytnio nie inwestować, ale G3 będzie lepsze, a też drogie nie jest.
 Na koniec wosk - najlepiej w płynie i najlepiej syntetyk.
 
 Przy darciu uważaj, bo klar zbyt gruby nie jest
   Raivik - 13-06-2014, 12:53
 
 mkm, Spróbuję tej metody jak się cieplej zrobi =] bo na zimnie to raczej samochód mnie zatrze a nie ja jego ;]
 
 Edit://
 
 Odświeżam temat bo się ciepło zrobiło.
 Podajcie mi jakieś sklepy gdzie można kupić taki papier
 i pastę G3 (w miarę przystępnej cenie), bo normalnie nie widziałem w sklepach typu OBI/Castorama/Praktiker no chyba, że gdzieś jednak było ale nie widziałem. 	  | mkm napisał/a: |  	  | Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro | 
 
 [ Dodano: 13-06-2014, 13:56 ]
 I podajcie jaki wosk albo środek po polerowaniu zastosować żeby trwalszy efekt był.
   robertdg - 13-06-2014, 12:57
 
 Jezeli chodzi o Dąbrowe Górniczą to napewno dostaniesz tutaj https://plus.google.com/102388210227820014227/about?gl=pl&hl=pl wjazd od ulicy Czapińskiego, możesz także uzyskać bezstronną poradę
 Raivik - 13-06-2014, 15:36
 
 
  Trafiłeś w dziesiątkę ode mnie to jakieś 3 min piechtą ;] Piotrek00t - 17-06-2014, 21:40
 
 kolego robie naprawy lakiernicze . Na poczatek papier typu 1500+ wodne tzw namocz w czystej wodzie .... na długo to raz a dwa mega idealnie oczysc elementy , nastepnie szlifowanie kostka z korka zaokraglone rogi by papier sie nie zaginał i rys nie robil czesto mocz i zmieniaj papier . Jak nigdy nie robiles nie obrazaj sie ale narobisz kaszany . nie lepiej jedna druga wypłata i dac do lakiernika ? ;> az takie ceny srogie nia sa bynajmniej na podlasiu ;P aha odstawcie tempo tym mozna jedynie ster w rowerku przejechac szmatka
  G3 minumum mechanior - 17-06-2014, 22:58
 
 Koleżko masz zjechaną bazę do podkładu nie wiemy co chcesz miec zrobione czy czy chcesz ideał?-do jedz do lakiernika,jak chcesz to zrobić tanio samemu tak powiecmy
 aby się nie walilo w oczka z 10 m  to podaję ci najprostszą metodę.Kupujesz:papiery-200
 400.800. benz. extrakc. bazę zgodną z twoim lakierem + lakier bezbarwny te dwie ostatnie rzeczy w spreju (zakladamy że robisz sam i nie masz sprzętu lakierniczego)
 jedziesz to po kolei papierami odtluszczasz tryskasz delikatnie bazę i za 2 do 3 minut
 bezbarwny.Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik.na ulicy auto wyglądać będzie ok. ale to bedzie widać z bliska :  .koszty materiałów gora 60zł,podklad i bezbarwny wystarczy ci na inne przygody.A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl
 Cześć!
 mkm - 19-06-2014, 18:47
 
 mechanior, nie udzielaj już rad, bo jeszcze Cie ktos posłucha.
 Totalnemu amatorowi proponujez wpyłki sprayem? Człowieku!
   Jeszcze na grubych papierach?
   Najpierw pomyśl potem napisz.
 
 [ Dodano: 19-06-2014, 19:51 ]
 
  	  | mechanior napisał/a: |  	  | Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik. | 
 Geniusz! Normalnie geniusz, albo masz monitor czarno-biały...
 mechanior - 20-06-2014, 17:42
 
 mkm 800 na koniec uważasz gruby papier? a to co koledze zaproponowano 2000-2500
 praca z lakierem pod polerkę .A TAK NAPRAWDE GENIUSZE Z PRZED MONITOROW
 TO CO WY ZAPROPONOWALIŚCIE CZŁOWIEKOWI POLEROWANIE TAM GDZIE NIE MA
 LAKIERU ALBO ZAKŁADY LAKIERNICZE? PRZECZYTAJ JASNO I POMYŚL CO NAPISAŁEM
 I POMYŚLCIE W KOŃCU ZE NIE WSZYSCY SĄ OPĘTANI ŻEBY W STARE AUTA WARTE PARĘ TYSIOW PCHAC KASĘ U LAKIERNIKOW. mkM BIEŻ PAPIER 2000-2500 I USOWAJ
 RYSY NA PLASTYKACH ŻYCZE OWOCNEJ PRACY!!!
 apg2312 - 20-06-2014, 19:54
 
 
  	  | mechanior napisał/a: |  	  | .A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl | 
 Może w Lublinie od teraz - na Górnym Śląsku co najmniej od 10-12 lat. Tyle czasu (do ubiegłego roku) pracowałem na mieszalni lakierów samochodowych
   Tak na marginesie - kol. mechanior ma całkowitą rację, żadna polerka tu nie pomoże. Trzeba zrobić normalną naprawę lakierniczą, albo na warsztacie, albo we własnym zakresie...o ile ktoś potrafi.
 I ma rację z tym, że pod lakier, do podkładu, używa się wodnej 800, a 1500-2000-2500 to są papiery do matowania lakieru bezbarwnego przed polerką.
 Z tym, że ja osobiście bym zrobił co najwyżej zaprawki w kolorze, żeby te białe rysy nie biły tak po oczach. Kupiłbym 50 czy 100 ml lakieru nalane z numeru, i pędzelkiem zamaskował rysy. Z daleka widać nie będzie
   radek8622 - 20-06-2014, 19:55
 
 Może doradzę w ten sposób...Lakierowałem trochę czasu więc co nieco mogę doradzić.
 Pierwsze co proponuję to umyć dokładnie element,następnie na mokro pasta polerska np tempo lub inna.Nie chodzi tu o zamaskowanie rys lecz o to czy one faktycznie są aż tak głębokie,bo czasem po obtarciu po prostu zostaje tylko lakier z innego auta i wystarczy spolerować i niemal że nie ma śladu.Białe rysy nie zawsze oznaczają zdarcie do podkładu... może być po prostu klar zadrapany,porysowany. Te na zderzakach jak dla mnie są powierzchowne zarysowania.Wypoleruj pastą i w tedy będziesz wiedział na czym stoisz.Jeżeli jest tylko klar uszkodzony to wystarczy na mokro 800 jest wystarczająco drobny do zmatowania i wyrównania.Potem tylko klar najlepiej chemoutwardzalny (colormatick 2k) bardzo dobry i fajnie tworzy szkło.Miejsca w których widać przejście trzeba spolerować specjalnymi pastami.
 Jeżeli jest uszkodzenie bazy a nie potrafisz lakierować oddaj do specjalisty w pylenie miejscowe dla amatora to abstrakcja.
 Ewentualnie mogę napisać jak się czujesz na siłach...napisz na pw.
 
 tak nawiasem co do gradacji papieru to wszystko zależy jaki lakier stosujemy.Są różne szkoły i wiele opinii więc nie ma co się sprzeczać jeśli element jest dobrze przygotowany pod lakierowanie w taki czy lub wiele innych sposobów to nie ma bata aby się coś działo z nim.Oczywiście musi być dobrze polakierowane.
 
 |  | 
 |  |