To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić?

Raivik - 15-02-2014, 10:35
Temat postu: [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić?
Mam taki problem, kiedyś porysowałem sobie tylny zderzak a wczoraj załatwiłem przedni... :evil:
Mam ciężki wyjazd z garażu i 99,99% przypadków udaje mi się wyjechać bez szwanku ale wystarczy się zagapić i pojechanie.. :axe: Rysy są od ściany więc jest ich wiele i w miarę głębokie na szczęście zderzak nie jest wgnieciony. A na drzwiach w różnych miejscach mam delikatne ryski jak to w przyrodzie, powstałe przypadkiem i nie głębokie.

(zdjęcia postaram się wystawić jak tylko zrobię :) )

Teraz pytanko czy istnieje w miarę szybki sposób ich naprawy np. jakieś środki takie jak czasami na mango pokazują, czy też kredki do głębszych rys. Czy to wszystko pic na wodę fotomontaż i bez pomocy lakiernika się nie obejdzie?

mateelv - 15-02-2014, 23:44

Będą zdjęcia to coś zaradzimy :wink:
Batmanikus - 16-02-2014, 08:42

Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań.
robertdg - 16-02-2014, 13:22

Batmanikus napisał/a:
Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań.
Szkoda na to coś wydawać kase, bo taki sam efekt można uzyskac po polerce. Najlepszy sposób to od nowa polakierować elementy które są głeboko zarysowane
Raivik - 16-02-2014, 16:26

Dzisiaj robiłem zdjęcia, sorki że troszkę brudne autko mam -_-" ale jak przyjadę z myjni to akurat musi padać następnego dnia ;/

Przód 1

Przód 2

Tył 1

Tył 2

Drzwi


i tyle mam nadzieje wystarczy

mkm - 16-02-2014, 16:34

Raivik, za dużo nie podziałasz ale troche ukryc się da.
Drzwi i tył1 pikuś.
Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro, żeby pozaokrąglać i spłycić rysy, a potem pasta polerska.
Możesz użyc nawet wiertarki z gąbką z marketu i paste tempo, żeby zbytnio nie inwestować, ale G3 będzie lepsze, a też drogie nie jest.
Na koniec wosk - najlepiej w płynie i najlepiej syntetyk.

Przy darciu uważaj, bo klar zbyt gruby nie jest :wink:

Raivik - 13-06-2014, 13:53

mkm, Spróbuję tej metody jak się cieplej zrobi =] bo na zimnie to raczej samochód mnie zatrze a nie ja jego ;]

Edit://

Odświeżam temat bo się ciepło zrobiło.
Podajcie mi jakieś sklepy gdzie można kupić taki papier
mkm napisał/a:
Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro
i pastę G3 (w miarę przystępnej cenie), bo normalnie nie widziałem w sklepach typu OBI/Castorama/Praktiker no chyba, że gdzieś jednak było ale nie widziałem.

[ Dodano: 13-06-2014, 13:56 ]
I podajcie jaki wosk albo środek po polerowaniu zastosować żeby trwalszy efekt był. :mrgreen:

robertdg - 13-06-2014, 13:57

Jezeli chodzi o Dąbrowe Górniczą to napewno dostaniesz tutaj https://plus.google.com/102388210227820014227/about?gl=pl&hl=pl wjazd od ulicy Czapińskiego, możesz także uzyskać bezstronną poradę
Raivik - 13-06-2014, 16:36

8) Trafiłeś w dziesiątkę ode mnie to jakieś 3 min piechtą ;]
Piotrek00t - 17-06-2014, 22:40

kolego robie naprawy lakiernicze . Na poczatek papier typu 1500+ wodne tzw namocz w czystej wodzie .... na długo to raz a dwa mega idealnie oczysc elementy , nastepnie szlifowanie kostka z korka zaokraglone rogi by papier sie nie zaginał i rys nie robil czesto mocz i zmieniaj papier . Jak nigdy nie robiles nie obrazaj sie ale narobisz kaszany . nie lepiej jedna druga wypłata i dac do lakiernika ? ;> az takie ceny srogie nia sa bynajmniej na podlasiu ;P aha odstawcie tempo tym mozna jedynie ster w rowerku przejechac szmatka :p G3 minumum
mechanior - 17-06-2014, 23:58

Koleżko masz zjechaną bazę do podkładu nie wiemy co chcesz miec zrobione czy czy chcesz ideał?-do jedz do lakiernika,jak chcesz to zrobić tanio samemu tak powiecmy
aby się nie walilo w oczka z 10 m to podaję ci najprostszą metodę.Kupujesz:papiery-200
400.800. benz. extrakc. bazę zgodną z twoim lakierem + lakier bezbarwny te dwie ostatnie rzeczy w spreju (zakladamy że robisz sam i nie masz sprzętu lakierniczego)
jedziesz to po kolei papierami odtluszczasz tryskasz delikatnie bazę i za 2 do 3 minut
bezbarwny.Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik.na ulicy auto wyglądać będzie ok. ale to bedzie widać z bliska : .koszty materiałów gora 60zł,podklad i bezbarwny wystarczy ci na inne przygody.A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl
Cześć!

mkm - 19-06-2014, 19:47

mechanior, nie udzielaj już rad, bo jeszcze Cie ktos posłucha.
Totalnemu amatorowi proponujez wpyłki sprayem? Człowieku! :shock:
Jeszcze na grubych papierach? :shock:
Najpierw pomyśl potem napisz.

[ Dodano: 19-06-2014, 19:51 ]
mechanior napisał/a:
Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik.

Geniusz! Normalnie geniusz, albo masz monitor czarno-biały...

mechanior - 20-06-2014, 18:42

mkm 800 na koniec uważasz gruby papier? a to co koledze zaproponowano 2000-2500
praca z lakierem pod polerkę .A TAK NAPRAWDE GENIUSZE Z PRZED MONITOROW
TO CO WY ZAPROPONOWALIŚCIE CZŁOWIEKOWI POLEROWANIE TAM GDZIE NIE MA
LAKIERU ALBO ZAKŁADY LAKIERNICZE? PRZECZYTAJ JASNO I POMYŚL CO NAPISAŁEM
I POMYŚLCIE W KOŃCU ZE NIE WSZYSCY SĄ OPĘTANI ŻEBY W STARE AUTA WARTE PARĘ TYSIOW PCHAC KASĘ U LAKIERNIKOW. mkM BIEŻ PAPIER 2000-2500 I USOWAJ
RYSY NA PLASTYKACH ŻYCZE OWOCNEJ PRACY!!!

apg2312 - 20-06-2014, 20:54

mechanior napisał/a:
.A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl

Może w Lublinie od teraz - na Górnym Śląsku co najmniej od 10-12 lat. Tyle czasu (do ubiegłego roku) pracowałem na mieszalni lakierów samochodowych ;)
Tak na marginesie - kol. mechanior ma całkowitą rację, żadna polerka tu nie pomoże. Trzeba zrobić normalną naprawę lakierniczą, albo na warsztacie, albo we własnym zakresie...o ile ktoś potrafi.
I ma rację z tym, że pod lakier, do podkładu, używa się wodnej 800, a 1500-2000-2500 to są papiery do matowania lakieru bezbarwnego przed polerką.
Z tym, że ja osobiście bym zrobił co najwyżej zaprawki w kolorze, żeby te białe rysy nie biły tak po oczach. Kupiłbym 50 czy 100 ml lakieru nalane z numeru, i pędzelkiem zamaskował rysy. Z daleka widać nie będzie :)

radek8622 - 20-06-2014, 20:55

Może doradzę w ten sposób...Lakierowałem trochę czasu więc co nieco mogę doradzić.
Pierwsze co proponuję to umyć dokładnie element,następnie na mokro pasta polerska np tempo lub inna.Nie chodzi tu o zamaskowanie rys lecz o to czy one faktycznie są aż tak głębokie,bo czasem po obtarciu po prostu zostaje tylko lakier z innego auta i wystarczy spolerować i niemal że nie ma śladu.Białe rysy nie zawsze oznaczają zdarcie do podkładu... może być po prostu klar zadrapany,porysowany. Te na zderzakach jak dla mnie są powierzchowne zarysowania.Wypoleruj pastą i w tedy będziesz wiedział na czym stoisz.Jeżeli jest tylko klar uszkodzony to wystarczy na mokro 800 jest wystarczająco drobny do zmatowania i wyrównania.Potem tylko klar najlepiej chemoutwardzalny (colormatick 2k) bardzo dobry i fajnie tworzy szkło.Miejsca w których widać przejście trzeba spolerować specjalnymi pastami.
Jeżeli jest uszkodzenie bazy a nie potrafisz lakierować oddaj do specjalisty w pylenie miejscowe dla amatora to abstrakcja.
Ewentualnie mogę napisać jak się czujesz na siłach...napisz na pw.

tak nawiasem co do gradacji papieru to wszystko zależy jaki lakier stosujemy.Są różne szkoły i wiele opinii więc nie ma co się sprzeczać jeśli element jest dobrze przygotowany pod lakierowanie w taki czy lub wiele innych sposobów to nie ma bata aby się coś działo z nim.Oczywiście musi być dobrze polakierowane.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group