| [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Raivik   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 125 KM 1998Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 09 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2014, 10:35   [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić? |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam taki problem, kiedyś porysowałem sobie tylny zderzak a wczoraj załatwiłem przedni...   Mam ciężki wyjazd z garażu i 99,99% przypadków udaje mi się wyjechać bez szwanku ale wystarczy się zagapić i pojechanie..
  Rysy są od ściany więc jest ich wiele i w miarę głębokie na szczęście zderzak nie jest wgnieciony. A na drzwiach w różnych miejscach mam delikatne ryski jak to w przyrodzie, powstałe przypadkiem i nie głębokie. 
 (zdjęcia postaram się wystawić jak tylko zrobię
  ) 
 Teraz pytanko czy istnieje w miarę szybki sposób ich naprawy np. jakieś środki takie jak czasami na mango pokazują, czy też kredki do głębszych rys. Czy to wszystko pic na wodę fotomontaż i bez pomocy lakiernika się nie obejdzie?
 |  
				| _________________ czas to pieniądz + pieniądze szczęścia nie dają = szczęśliwi czasu nie liczą:]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateelv   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 06 Mar 2012
 Posty: 255
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2014, 23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Będą zdjęcia to coś zaradzimy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Batmanikus   Mitsumaniak
 CHORY ALE NATCHNIONY
 
  
 Auto: Galant VIII / C5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 01 Sie 2013
 Posty: 530
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2014, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań. |  
				| _________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
   
 Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
 Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
 Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
 VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
 Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
 Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
 Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
 Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
 Jawa TS 350 (2008-2009)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2014, 13:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szkoda na to coś wydawać kase, bo taki sam efekt można uzyskac po polerce. Najlepszy sposób to od nowa polakierować elementy które są głeboko zarysowane 	  | Batmanikus napisał/a: |  	  | Kredki z mango są bardzo dobre ale tylko i wyłącznie do płytkich zarysowań. | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raivik   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 125 KM 1998Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 09 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2014, 16:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj robiłem zdjęcia, sorki że troszkę brudne autko mam -_-" ale jak przyjadę z myjni to akurat musi padać następnego dnia ;/ 
 Przód 1
 
   Przód 2
 
   Tył 1
 
   Tył 2
 
   Drzwi
 
   
 i tyle mam nadzieje wystarczy
 |  
				| _________________ czas to pieniądz + pieniądze szczęścia nie dają = szczęśliwi czasu nie liczą:]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2014, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raivik, za dużo nie podziałasz ale troche ukryc się da. Drzwi i tył1 pikuś.
 Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro, żeby pozaokrąglać i spłycić rysy, a potem pasta polerska.
 Możesz użyc nawet wiertarki z gąbką z marketu i paste tempo, żeby zbytnio nie inwestować, ale G3 będzie lepsze, a też drogie nie jest.
 Na koniec wosk - najlepiej w płynie i najlepiej syntetyk.
 
 Przy darciu uważaj, bo klar zbyt gruby nie jest
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raivik   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 125 KM 1998Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 09 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2014, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | mkm, Spróbuję tej metody jak się cieplej zrobi =] bo na zimnie to raczej samochód mnie zatrze a nie ja jego ;] 
 Edit://
 
 Odświeżam temat bo się ciepło zrobiło.
 Podajcie mi jakieś sklepy gdzie można kupić taki papier
 i pastę G3 (w miarę przystępnej cenie), bo normalnie nie widziałem w sklepach typu OBI/Castorama/Praktiker no chyba, że gdzieś jednak było ale nie widziałem. 	  | mkm napisał/a: |  	  | Papier ścierny 1500, 2000, 2500 na mokro | 
 
 [ Dodano: 13-06-2014, 13:56 ]
 I podajcie jaki wosk albo środek po polerowaniu zastosować żeby trwalszy efekt był.
   |  
				| _________________ czas to pieniądz + pieniądze szczęścia nie dają = szczęśliwi czasu nie liczą:]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2014, 12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jezeli chodzi o Dąbrowe Górniczą to napewno dostaniesz tutaj https://plus.google.com/102388210227820014227/about?gl=pl&hl=pl wjazd od ulicy Czapińskiego, możesz także uzyskać bezstronną poradę |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raivik   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 125 KM 1998Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 09 Sty 2014
 Posty: 43
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2014, 15:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  Trafiłeś w dziesiątkę ode mnie to jakieś 3 min piechtą ;] |  
				| _________________ czas to pieniądz + pieniądze szczęścia nie dają = szczęśliwi czasu nie liczą:]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek00t   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2014
 Posty: 11
 Skąd: Suwałki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolego robie naprawy lakiernicze . Na poczatek papier typu 1500+ wodne tzw namocz w czystej wodzie .... na długo to raz a dwa mega idealnie oczysc elementy , nastepnie szlifowanie kostka z korka zaokraglone rogi by papier sie nie zaginał i rys nie robil czesto mocz i zmieniaj papier . Jak nigdy nie robiles nie obrazaj sie ale narobisz kaszany . nie lepiej jedna druga wypłata i dac do lakiernika ? ;> az takie ceny srogie nia sa bynajmniej na podlasiu ;P aha odstawcie tempo tym mozna jedynie ster w rowerku przejechac szmatka  G3 minumum |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechanior   Forumowicz
 
 Auto: colt 75km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 06 Cze 2014
 Posty: 51
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koleżko masz zjechaną bazę do podkładu nie wiemy co chcesz miec zrobione czy czy chcesz ideał?-do jedz do lakiernika,jak chcesz to zrobić tanio samemu tak powiecmy aby się nie walilo w oczka z 10 m  to podaję ci najprostszą metodę.Kupujesz:papiery-200
 400.800. benz. extrakc. bazę zgodną z twoim lakierem + lakier bezbarwny te dwie ostatnie rzeczy w spreju (zakladamy że robisz sam i nie masz sprzętu lakierniczego)
 jedziesz to po kolei papierami odtluszczasz tryskasz delikatnie bazę i za 2 do 3 minut
 bezbarwny.Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik.na ulicy auto wyglądać będzie ok. ale to bedzie widać z bliska :  .koszty materiałów gora 60zł,podklad i bezbarwny wystarczy ci na inne przygody.A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl
 Cześć!
 |  
				| _________________ mechanior
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2014, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | mechanior, nie udzielaj już rad, bo jeszcze Cie ktos posłucha. Totalnemu amatorowi proponujez wpyłki sprayem? Człowieku!
   Jeszcze na grubych papierach?
   Najpierw pomyśl potem napisz.
 
 [ Dodano: 19-06-2014, 19:51 ]
 
  	  | mechanior napisał/a: |  	  | Ja oczywiście zakładam że masz lakier metalik. | 
 Geniusz! Normalnie geniusz, albo masz monitor czarno-biały...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechanior   Forumowicz
 
 Auto: colt 75km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 06 Cze 2014
 Posty: 51
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2014, 17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | mkm 800 na koniec uważasz gruby papier? a to co koledze zaproponowano 2000-2500 praca z lakierem pod polerkę .A TAK NAPRAWDE GENIUSZE Z PRZED MONITOROW
 TO CO WY ZAPROPONOWALIŚCIE CZŁOWIEKOWI POLEROWANIE TAM GDZIE NIE MA
 LAKIERU ALBO ZAKŁADY LAKIERNICZE? PRZECZYTAJ JASNO I POMYŚL CO NAPISAŁEM
 I POMYŚLCIE W KOŃCU ZE NIE WSZYSCY SĄ OPĘTANI ŻEBY W STARE AUTA WARTE PARĘ TYSIOW PCHAC KASĘ U LAKIERNIKOW. mkM BIEŻ PAPIER 2000-2500 I USOWAJ
 RYSY NA PLASTYKACH ŻYCZE OWOCNEJ PRACY!!!
 |  
				| _________________ mechanior
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2014, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mechanior napisał/a: |  	  | .A jeszcze dodam że teraz w mieszalniach bazę ładują w spreje.200ml-30zl | 
 Może w Lublinie od teraz - na Górnym Śląsku co najmniej od 10-12 lat. Tyle czasu (do ubiegłego roku) pracowałem na mieszalni lakierów samochodowych
   Tak na marginesie - kol. mechanior ma całkowitą rację, żadna polerka tu nie pomoże. Trzeba zrobić normalną naprawę lakierniczą, albo na warsztacie, albo we własnym zakresie...o ile ktoś potrafi.
 I ma rację z tym, że pod lakier, do podkładu, używa się wodnej 800, a 1500-2000-2500 to są papiery do matowania lakieru bezbarwnego przed polerką.
 Z tym, że ja osobiście bym zrobił co najwyżej zaprawki w kolorze, żeby te białe rysy nie biły tak po oczach. Kupiłbym 50 czy 100 ml lakieru nalane z numeru, i pędzelkiem zamaskował rysy. Z daleka widać nie będzie
   |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2014, 19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może doradzę w ten sposób...Lakierowałem trochę czasu więc co nieco mogę doradzić. Pierwsze co proponuję to umyć dokładnie element,następnie na mokro pasta polerska np tempo lub inna.Nie chodzi tu o zamaskowanie rys lecz o to czy one faktycznie są aż tak głębokie,bo czasem po obtarciu po prostu zostaje tylko lakier z innego auta i wystarczy spolerować i niemal że nie ma śladu.Białe rysy nie zawsze oznaczają zdarcie do podkładu... może być po prostu klar zadrapany,porysowany. Te na zderzakach jak dla mnie są powierzchowne zarysowania.Wypoleruj pastą i w tedy będziesz wiedział na czym stoisz.Jeżeli jest tylko klar uszkodzony to wystarczy na mokro 800 jest wystarczająco drobny do zmatowania i wyrównania.Potem tylko klar najlepiej chemoutwardzalny (colormatick 2k) bardzo dobry i fajnie tworzy szkło.Miejsca w których widać przejście trzeba spolerować specjalnymi pastami.
 Jeżeli jest uszkodzenie bazy a nie potrafisz lakierować oddaj do specjalisty w pylenie miejscowe dla amatora to abstrakcja.
 Ewentualnie mogę napisać jak się czujesz na siłach...napisz na pw.
 
 tak nawiasem co do gradacji papieru to wszystko zależy jaki lakier stosujemy.Są różne szkoły i wiele opinii więc nie ma co się sprzeczać jeśli element jest dobrze przygotowany pod lakierowanie w taki czy lub wiele innych sposobów to nie ma bata aby się coś działo z nim.Oczywiście musi być dobrze polakierowane.
 |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |