To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Wyjęcie silnika z VR-4.

piotrkor1 - 07-03-2014, 19:55
Temat postu: Wyjęcie silnika z VR-4.
Czy silnik od VR-ki wyjdzie w całości ze skrzynią i przednim transfer box-em z komory po rozpięciu wydechu,przedniego wału.Pytam bo muszę go wyjąć,zdemontować magiel i spasować przednią ścianę.Zdemontowałem też podporę silnika(lizak) ale z tego co widzę to przedłużenie przedniego dyfra wchodzi jakieś 20 cm pod sanki.
Da radę to wyjąć w całości czy trzeba jeszcze coś odkręcić?
Chodzi mi o ten element.

robertdg - 07-03-2014, 20:56

Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) ;-)
piotrkor1 - 07-03-2014, 20:59

robertdg napisał/a:
Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) ;-)

Tak, tylko silnik ma iść górą bo auto stoi na podwórku przed domem i ma rozłączony przedni napęd.Stoi na podpórkach.

[ Dodano: 07-03-2014, 21:06 ]
robertdg, Trzeba będzie zrzucić wózek?

robertdg - 07-03-2014, 21:06

Opuśc silnik, podnieś auto :P
piotrkor1 - 07-03-2014, 21:14

robertdg napisał/a:
Opuśc silnik, podnieś auto :P

Ciekawa koncepcja tylko musiałbym go dość wysoko podnieść.Auto stoi trochę pod górkę
co chyba ułatwia sprawę.Może zdjąć tylne koła i podstawić co pod tylny napęd?
Chyba,że podniesienie przodu wyżej coś da?Obawiam się,że auto może oprzeć się o tylny zderzak?

[ Dodano: 09-03-2014, 09:37 ]
robertdg, Zdemontuję resztę zawieszenia i magiel potem wózek w dół.Wtedy wyjdzie górą?

adaxo - 09-03-2014, 17:34

Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.
piotrkor1 - 09-03-2014, 18:10

adaxo napisał/a:
Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.

A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?

swinks_UK - 09-03-2014, 23:47

piotrkor1 napisał/a:
adaxo napisał/a:
Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.

A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?

Wyjdzie górą, pod kątem.
Olej i tak lepiej upuścić dla świętego spokoju.

robertdg - 10-03-2014, 08:07

Olej silnikowy, w skrzyni, płyn chłodniczy, układ paliwowy: najlepiej opróżnić dla bezpieczeństwa i spokoju wykonywanej pracy.
Jezeli zdecydujesz się na demontaż silnika dołem to sanek nie trzeba demontować, jezeli będziesz rozpoławiał na aucie to sanki tez raczej nie będa kolidować, jeżeli masz zamiar demontować sanki to mozesz je zdemontowac przed demontażem napędu.
Chcąc demontować całośc spodem przez podnboszenie auta musiałbyś mieć dobre zabezpieczenie na karoserię (aby stabilnie była podparta) i pewność, że tył się nie oprze o ziemie stanowiąc barierę 3cm dla wysunięcia silnika.

danino88 - 10-03-2014, 22:52

ja za każdym razem wyjmuję od dołu silnik z vr4, łatwo przyjemnie i bez dodatkowych nerwów. Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie. Odpinasz wał, poduchy, zwrotnice, półosie i silnik idzie w doł. Oleje to chyba i tak będziesz wymieniał? Przy tej robocie koszty znikome a spokój na jakiś czas zapewniony :)
Bartek - 11-03-2014, 09:41

Wyjdzie i wejdzie górą - sprawdzone osobiście, ale nie polecam tej metody - łatwiej dołem
tresorex - 11-03-2014, 10:50

Sedan ma tylny zwis ok 14stopni i przód można podnieść o ok 63,5cm w górę żeby tył nie zahaczył ;)


robertdg - 11-03-2014, 15:46

tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem
piotrkor1 - 12-03-2014, 20:08

Oleje ze skrzyni i silnika oraz transfer box-a spuszczone.Podnośnik też mam na podwórku.
Jutro się okaże góra czy dół.

[ Dodano: 12-03-2014, 20:22 ]
danino88 napisał/a:
Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie.

Czyli jak?

tresorex - 12-03-2014, 20:35

robertdg napisał/a:
tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem


Chciałem tylko pokazać że można podnieść auto na całkiem sporą wysokość aby nie haczyło tyłem 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group