Wyjęcie silnika z VR-4. |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 07-03-2014, 19:55 Wyjęcie silnika z VR-4.
|
|
|
Czy silnik od VR-ki wyjdzie w całości ze skrzynią i przednim transfer box-em z komory po rozpięciu wydechu,przedniego wału.Pytam bo muszę go wyjąć,zdemontować magiel i spasować przednią ścianę.Zdemontowałem też podporę silnika(lizak) ale z tego co widzę to przedłużenie przedniego dyfra wchodzi jakieś 20 cm pod sanki.
Da radę to wyjąć w całości czy trzeba jeszcze coś odkręcić?
Chodzi mi o ten element.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2014, 20:56
|
|
|
Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 07-03-2014, 20:59
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) |
Tak, tylko silnik ma iść górą bo auto stoi na podwórku przed domem i ma rozłączony przedni napęd.Stoi na podpórkach.
[ Dodano: 07-03-2014, 21:06 ]
robertdg, Trzeba będzie zrzucić wózek? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2014, 21:06
|
|
|
Opuśc silnik, podnieś auto |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 07-03-2014, 21:14
|
|
|
robertdg napisał/a: | Opuśc silnik, podnieś auto |
Ciekawa koncepcja tylko musiałbym go dość wysoko podnieść.Auto stoi trochę pod górkę
co chyba ułatwia sprawę.Może zdjąć tylne koła i podstawić co pod tylny napęd?
Chyba,że podniesienie przodu wyżej coś da?Obawiam się,że auto może oprzeć się o tylny zderzak?
[ Dodano: 09-03-2014, 09:37 ]
robertdg, Zdemontuję resztę zawieszenia i magiel potem wózek w dół.Wtedy wyjdzie górą? |
_________________
 |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 09-03-2014, 18:10
|
|
|
adaxo napisał/a: | Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie. |
A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-03-2014, 23:47
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | adaxo napisał/a: | Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie. |
A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów? |
Wyjdzie górą, pod kątem.
Olej i tak lepiej upuścić dla świętego spokoju. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2014, 08:07
|
|
|
Olej silnikowy, w skrzyni, płyn chłodniczy, układ paliwowy: najlepiej opróżnić dla bezpieczeństwa i spokoju wykonywanej pracy.
Jezeli zdecydujesz się na demontaż silnika dołem to sanek nie trzeba demontować, jezeli będziesz rozpoławiał na aucie to sanki tez raczej nie będa kolidować, jeżeli masz zamiar demontować sanki to mozesz je zdemontowac przed demontażem napędu.
Chcąc demontować całośc spodem przez podnboszenie auta musiałbyś mieć dobre zabezpieczenie na karoserię (aby stabilnie była podparta) i pewność, że tył się nie oprze o ziemie stanowiąc barierę 3cm dla wysunięcia silnika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 10-03-2014, 22:52
|
|
|
ja za każdym razem wyjmuję od dołu silnik z vr4, łatwo przyjemnie i bez dodatkowych nerwów. Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie. Odpinasz wał, poduchy, zwrotnice, półosie i silnik idzie w doł. Oleje to chyba i tak będziesz wymieniał? Przy tej robocie koszty znikome a spokój na jakiś czas zapewniony |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-03-2014, 09:41
|
|
|
Wyjdzie i wejdzie górą - sprawdzone osobiście, ale nie polecam tej metody - łatwiej dołem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-03-2014, 10:50
|
|
|
Sedan ma tylny zwis ok 14stopni i przód można podnieść o ok 63,5cm w górę żeby tył nie zahaczył
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-03-2014, 15:46
|
|
|
tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-03-2014, 20:08
|
|
|
Oleje ze skrzyni i silnika oraz transfer box-a spuszczone.Podnośnik też mam na podwórku.
Jutro się okaże góra czy dół.
[ Dodano: 12-03-2014, 20:22 ]
danino88 napisał/a: | Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie. |
Czyli jak? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-03-2014, 20:35
|
|
|
robertdg napisał/a: | tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem |
Chciałem tylko pokazać że można podnieść auto na całkiem sporą wysokość aby nie haczyło tyłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
|