| 
		Wyjęcie silnika z VR-4. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 19:55   Wyjęcie silnika z VR-4.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy silnik od VR-ki wyjdzie w całości ze skrzynią i przednim transfer box-em z komory po rozpięciu wydechu,przedniego wału.Pytam bo muszę go wyjąć,zdemontować magiel i spasować przednią ścianę.Zdemontowałem też podporę silnika(lizak) ale z tego co widzę to przedłużenie przedniego dyfra wchodzi jakieś 20 cm pod sanki.
 
Da radę to wyjąć w całości czy trzeba jeszcze coś odkręcić?
 
Chodzi mi o ten element.
 
  | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem)    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem)    | 	  
 
Tak, tylko silnik ma iść górą bo auto stoi na podwórku przed domem i ma rozłączony przedni napęd.Stoi na podpórkach. 
 
 
[ Dodano: 07-03-2014, 21:06 ]
 
robertdg, Trzeba będzie zrzucić wózek? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opuśc silnik, podnieś auto    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  Opuśc silnik, podnieś auto    | 	  
 
Ciekawa koncepcja tylko musiałbym go dość wysoko podnieść.Auto stoi trochę pod górkę
 
co chyba ułatwia sprawę.Może zdjąć tylne koła i podstawić co pod tylny napęd?
 
Chyba,że podniesienie przodu wyżej coś da?Obawiam się,że auto może oprzeć się o tylny zderzak? 
 
 
[ Dodano: 09-03-2014, 09:37 ]
 
robertdg, Zdemontuję resztę zawieszenia i magiel potem wózek w dół.Wtedy  wyjdzie górą? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adaxo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: EC5W 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2014, 18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adaxo napisał/a: | 	 		  | Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie. | 	  
 
A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-03-2014, 23:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotrkor1 napisał/a: | 	 		   	  | adaxo napisał/a: | 	 		  | Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie. | 	  
 
A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów? | 	  
 
Wyjdzie górą, pod kątem.
 
Olej i tak lepiej upuścić dla świętego spokoju. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2014, 08:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Olej silnikowy, w skrzyni, płyn chłodniczy, układ paliwowy: najlepiej opróżnić dla bezpieczeństwa i spokoju wykonywanej pracy.
 
Jezeli zdecydujesz się na demontaż silnika dołem to sanek nie trzeba demontować, jezeli będziesz rozpoławiał na aucie to sanki tez raczej nie będa kolidować, jeżeli masz zamiar demontować sanki to mozesz je zdemontowac przed demontażem napędu.
 
Chcąc demontować całośc spodem przez podnboszenie auta musiałbyś mieć dobre zabezpieczenie na karoserię (aby stabilnie była podparta) i pewność, że tył się nie oprze o ziemie stanowiąc barierę 3cm dla wysunięcia silnika. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 danino88  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2014, 22:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja za każdym razem wyjmuję od dołu silnik z vr4, łatwo przyjemnie i bez dodatkowych nerwów. Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie. Odpinasz wał, poduchy, zwrotnice, półosie i silnik idzie w doł. Oleje to chyba i tak będziesz wymieniał? Przy tej robocie koszty znikome a spokój na jakiś czas zapewniony    | 
             
						
				_________________ Jest :
 
Evo 8 - 500KM/600NM
 
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
 
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
 
 
Był :
 
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2014, 09:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wyjdzie i wejdzie górą - sprawdzone osobiście, ale nie polecam tej metody - łatwiej dołem | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tresorex  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2014, 10:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sedan ma tylny zwis ok 14stopni i przód można podnieść o ok 63,5cm w górę żeby tył nie zahaczył   
 
 
  | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2014, 15:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2014, 20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oleje ze skrzyni i silnika oraz transfer box-a spuszczone.Podnośnik też mam na podwórku.
 
Jutro się okaże góra czy dół. 
 
 
[ Dodano: 12-03-2014, 20:22 ]
 
 	  | danino88 napisał/a: | 	 		  | Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie.  | 	  
 
Czyli jak? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tresorex  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2014, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  | tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem | 	  
 
 
Chciałem tylko pokazać że można podnieść auto na całkiem sporą wysokość aby nie haczyło tyłem     | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |