[96-02]Colt CJ0 - Problem z obrotami i mocą, mechanicy rozkładają ręce!!!
mrc44 - 10-03-2014, 11:46 Temat postu: Problem z obrotami i mocą, mechanicy rozkładają ręce!!! Witam
Problem z moim Coltem polega na tym:
Kiedy przyszedł mróz wsiadłem do mojego Colta odpaliłem a gdy dodałem gazu zaczął mulić i nie wchodził na wyższe obroty (choć dzień wcześniej wszystko było ok) po kilku odpaleniach przestał całkowicie odpalać, znajomy wymienił świece i kable ale dalej nic więc wzieliśmy go na hol po kilkunastu metrach załapał ale jakby przestał chodzić na wszystkie gary. Po gazowaliśmy trochę i zaczął normalniej pracować choć na słuch silnikowi lekko brakowało mocy.Na drugi dzień chciałem sobie pojeździć i zrobiłem nim ok 50km ale nie mógł mi się rozbujać powyżej 100km/h później zaczął już jeździć bardzo wolno na lekkim pół gazie wyciągał mi ok 40-50km/h a zdarzało się nawet że dodawałem gazu i w ogóle nie reagował także musiałem podczas jazdy zgasić i odpalić żeby coś pociągnął dalej.
Myśleliśmy że to pompa paliwowa więc została wymieniona na nową ale problem dalej się powtarzał, drugi mechanik posprawdzał kable, świece, wtryski, ciśnienie w układzie paliwowym, kopułkę, rozrusznik, wszystko ok więc problem na dziś wygląda tak odpala mi od strzała ale jak dodaje gazu to silnik zaczyna mulić i nie idzie go rozruszać do odcięcia zapłonu poza tym nie ma mocy żeby jechał jeszcze nie sprawdzałem sterownika komputera jestem w trakcie zamawiania ale tak to nikt nie jest w stanie zlokalizować przyczyny awarii więc proszę o pomoc i jakieś sensowne sugestie z góry dzięki...
robertdg - 10-03-2014, 16:45
Synchronizacja rozrządu, kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzony
mrc44 - 10-03-2014, 17:00
Tak nawet drugi aparat zapłonowy był zakładany i nic...
londolut - 10-03-2014, 18:57
A w jaki sposób był sprawdzany kąt wyprzedzenia zapłonu? Złącze było zmasowane?
mrc44 - 10-03-2014, 19:51
Oczywiście, złącze było blokowane to chyba podstawy w ustawianiu zapłonu, ja podejrzewam elektryke ale się za bardzo na tym nie znam z tego co wiem, podstawowe rzeczy w tego typu sprawach były sprawdzane bo mechanik jest dość łebski więc nie chodzi o coś oczywistego, poza tym zajmowało się tym dwóch mechaników jeden po drugim.
ludinho1 - 12-03-2014, 09:58
błędy ECU sprawdzone? od tego powinniście zacząć.
Anonymous - 12-03-2014, 18:24
Moje typy:
- przytkany/padający katalizator,
- chrzczone paliwo,
- sonda lambda.
figi - 13-03-2014, 09:34
nie zwroclem uwagi ze to 1.3
Anonymous - 13-03-2014, 11:40
figi napisał/a: | Sprawdz przeplywomierz - poprostu odłącz wtyczke i przy odpalaniu zeby nie zgasl trzeba bedzie troche przegazowac. Bedzie chodzil odrobine nierówno ale jezeli zacznie wchodzic na obroty tak jak trzeba to masz winowajce. | W 1,3 chyba nie ma przepływomierza...
Krzyzak - 13-03-2014, 13:12
najbardziej prawdopodobny jest aparat zapłonowy czy też fajkocewki - w zależności co ma ten egzemplarz
mrc44 - 14-03-2014, 06:53
Aparat zapłonowy odpada bo były 2 sprawdzane, sonda lambda raczej nie bo by gasł a odpala ładnie i bez gazu na jałowym chodzi równo-nie wiadomo, czekam na analize komputera.
[ Dodano: 14-03-2014, 07:00 ]
Błedów ECU nie miał ale słyszałem ze bywają problemy ze sterownikami w tych starszych modelach oporniki wysychają czy tranzystory, bzdury pewnie teraz piszę ale cos tam było.
Bizi78 - 14-03-2014, 07:15
mrc44 napisał/a: | w tych starszych modelach oporniki wysychają czy tranzystory |
Chyba bardziej kondensatory puchną .
mrc44 - 15-03-2014, 01:24
Nie wiem czy cos puchnie bo sprawdzalem wizualnie komputer i wszystko wyglada ok...
Estera - 19-03-2014, 20:00
Witam
czy problem został rozwiązany? mam trochę podobny problem z moim coltem i mechanicy rozkładają ręce
mrc44 - 19-03-2014, 23:15
Właśnie dziś sprawa się ruszyła, zadzwonił do mnie mechanik i ppowiedział że wymienił komputer a w zasadzie ktośtam mu zrobił ten który był w moim aucie, coś (wylutował i wlutował działające chyba czesci ECU( nie wiem dokładnie, jutro się dowiem ale ponoć auto zaczeło chodzić dużo lepiej, ma jeszcze wyregulowac zapłon i zobaczymy czy Colt pociągnie na tym komputerze. Dam znać jak bede wiedział więcej ale chyba wina leży po stronie sterownika komputera...
|
|
|