To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine

lutekwwl - 17-03-2014, 22:46
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine
Witam, otóż prześledziłem forum i nie znalazłem podobnego problemu. Otóż, sprawa wygląda następująco. Moje autko przy całkowicie zimnym silniku (np po odstatniu minimum 3 godzin od temp roboczej) oraz na rozgrzanym silniku do temp roboczej odpala idealnie, za pierwszym razem. Gdy np przejade 5-15 km i autko nabierze już temperatury i potem odstawie go np na godzinke i chce odpalić zaczynają się schody. Otóż auto odpala za pierwszym razem, ale dosłownie na 2-3 sek, pojawia się "check engine" i auto gaśnie. Aby zapaliło musze czasami parenaście razy go odpalać i dawać gazu do 4-5tys obrotów, aż czasami będzie słychać takie dziwne puknięcie i potem zgasza się check engine i auto już pracuje. Również starałem się nie dopuścić do zgaszenia auta poprzez szybkie przekręcenie kluczyka, tak jak by zzerowanie komputera, ale i tak gasł. Auto stało u mechanika ok tygodnia, niestety gdy mechanik odpalał go po nocy (zimnej) to nic się nie działo, problem występuje tak jak mówię po jeździe przez 2-3godziny od zgaszenia motoru. Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować.
Auto ma LPG sekwencje.
Pozdrawiam.

robertdg - 17-03-2014, 22:48

Podaj kody błędów
lutekwwl - 17-03-2014, 22:51

Niestety nie znam kodów :( sprawa jest naprawdę dziwna, bo nie mogę odstawić auta na godzinę nawet bo potem mi nie odpali dopóki go nie przegazuje pare razy do tych 4-5tys. I to jest dziwne że na całkowicie zimnym silniku, choćby stał 4 noce na mrozie auto odpali odrazu
plecho1 - 17-03-2014, 23:20

Jeśli masz auto z przed 2001r. to zewrzyj piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym i sprawdź jakie błędy są zapisane w pamięci komputera poprzez wymruganie kontrolką silnika, tu masz opisane co i jak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 Jeśli auto nowsze, to zostaje podłączenie pod komputer choćby za pośrednictwem interfejsu Elm 327 i jakiegoś darmowego programu dedykowanego dla Elma.
Mi to wygląda na problemy z immobiliserem, jeśli immobiliser z jakiegoś powodu nie rozpozna kluczyka, to auto odpala na około sekundę i gaśnie. Sprawdzenie błedów powinno dać odpowiedź, co boli Twoje auto a wszystko inne to jak wizyta u wróżki :)

Marcino - 18-03-2014, 08:07

lutekwwl napisał/a:
Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować

Zmien mechanika..:) plecho dobrze radzi, wymrugaj i bedzie wiadomo co i jak.

Krzyzak - 18-03-2014, 11:55

masz uszkodzony czujnik wałka rozrządu:
http://allegro.pl/czujnik...4069597182.html
aukcja poglądowa (tzn. znajdziesz taniej) - ale chodzi o ten czujnik

edit - a jak nie on, to już pewnie korzystasz z dobrodziejstw lpg :P

tomwasz - 18-03-2014, 12:13

Dodam tylko, że czujnik, pomimo że jest nierozbieralny, jest jak najbardziej do zreperowania. Sam to robiłem i jeździ już ze 4 lata. Gdzieś na forum była instrukcja... Chodzi o zimne luty w czujniku.
lutekwwl - 18-03-2014, 16:13

Dzięki panowie za wskazówki, postaram się ogarnąć jakiegoś dobrego mechanika żeby to sprawdził i wymrugał. Zauważyłem kolejny dziwny objaw, że gdy auto gaśnie po odpaleniu, mam wrażenie jak by odpalał na 3 cylindrach, gdy to czuje to wiem że zgaśnie, a gdy odpala normalnie, tzn bez takiego charakterystycznego dławienia to wtedy nie gaśnie.
plecho1 - 18-03-2014, 19:51

Błędy możesz wymrugać sam, to chwila roboty i będzie wiadomo co i jak. Po wymruganiu na chwilę odłącz akumulator i skasujesz błędy. Jak kontrolka znowu się zapali to znowu wymrugaj błędy aby wykluczyć te, które być może ktoś kiedyś nie wykasował i potwierdzić te które dalej występują.
lutekwwl - 18-03-2014, 22:37

Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego :( Chyba że kupić coś sprawdzonego przez allegro? Polecacie coś? Pozatym ja w te sprawy jestem zielony, tak więc nie wiem jak wymrugać takie błędy, i w jaki sposób zewrzeć piny :(
Hugo - 18-03-2014, 22:56

lutekwwl napisał/a:
Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego
A właśnie, że masz :D Wystarczy spinacz biurowy, a nawet kawałek kabelka...
lutekwwl - 19-03-2014, 23:13

Czyli rozumiem że łącze te dwa piny, ok, a potem w jaki sposób sprawdzić te błędy, i w jaki sposób wymrugać? ?P
fergul11 - 19-03-2014, 23:22

Wszystko masz opisane w Bibliotece/faq
Jak zewrzeć piny i jak odczytać błędy
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

lutekwwl - 04-04-2014, 23:14

Dziś udało mi się z waszą pomocą wymrugać błędy silnika, o dziwo wymrugał mi 23, ciągle powtarzał tylko ten błąd, ABS wymrugał mi 21 i 23.
Owczar - 04-04-2014, 23:46

Czujnik walka rozrządu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group