To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Nowe Pajero i kila pytań do specjalistów

Rozwad - 20-03-2014, 22:10
Temat postu: [3.2 DID] Nowe Pajero i kila pytań do specjalistów
Witam serdecznie!

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Pajero V80. Przewertowałem forum, znalazłem na niektóre pytania odpowiedzi, ale mam jeszcze kilka wątpliwości :)
Mianowicie tak:
- muszę kupić opony, wybór padł na All Terrain'y od goodricha, tylko zastanawiam się jaki rozmiar zamówić. Felgi to ori 18", i jedyne co znalazłem to 265/65r18 lub 285/65r18. I teraz moje pytanie, czy jest sens brać szersze gumy, tzn czy oprócz szerokości pójdą trochę bardziej do góry?

- muszę wymienić zawieszenie, bo fabryczne strasznie buja, do tego parę tulei wyzionęło ducha. Poczytałem forum i dużo ludzi poleca OME, jednak cena trochę odstrasza i zastanawiam się nad zestawem Ironman + 2". Zaznaczę, że auto jest bardziej przeznaczone na co dzień + kilka wypadów w mniej ekstremalny teren. Nie będę się tym ścigał ani taplał w błocie. Czy ten zawias da radę? I czy po wymianie zawieszenia + komplet poliuretanów auto nabierze większej pewności( pytanie do użytkowników którzy przeprowadzili takie mody)

- mam pęknięty pręt regulacyjny od xenonów z tyłu, z tego co czytałem da radę to zespawać?

- mam również problem ze sterowaniem radia z kierownicy, na forum wyczytałem, że winna jest taśma, i raczej nie mam ku temu wątpliwości, pytanie tylko czy da radę dostać gdzieś taniej niż w aso (1100zł )

- wszędzie podane są moce 3.2 did 170 i 200km, jednak mój ma w dowodzie 160, również w IC katalogu jest taka wersja, czy jest to jeszcze stary motor, czy są jakieś różnice w porównaniu do 170 konnego?

- W palnie mam również dystanse +30mm na stronę, jaka jest Wasza opinia na ten temat?

To chyba wszystko, co mnie nurtuje :) Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś łaskawa osoba i pomoże w rozwianiu wątpliwości.

Pozdrawiam z Olsztyna,
Mateusz

zbyszekm2 - 21-03-2014, 08:17

Na oponach się nie znam, w każdym aucie mam inne i wydaje się że każe są dobre :)
Zawieszenie nie koniecznie musi byc OME czy Ironman są też inne i maja lepszy komfort jazdy i właściwości trakcyjne.
O Ironman może coś Wiesiek powiedzieć z tego forum a o OME Gene.
Oryginalne ramie xenonów można zastąpić, mamy taką zmotę.
Taśmę pod kierownicę nie trzeba wydawać aż tyle pieniędzy.
Moc w dowodzie zawsze jest rożną. sprawdź po nr VIN
Dystanse zawsze bardziej obciążają piasty co może skutkować ich szybszym zużyciem się.

skotny - 21-03-2014, 20:42

jezeli chodzi o opony to nie pchaj sie w zadne dystanse i najlepiej nie 18 tylko 17 ,przy profilu 65 18 bedzie ci obcierac,przerabialem to i najlepszym i najrozsadszym rozwiazaniem jest zastosowanie 265/65/17 z felga tak jak u mnie 0 ET (orginal 46)
nie wiem jak tutaj wsadzic zdiecie zeby to pokazac wiec podaj meila to ci podesle

Rozwad - 21-03-2014, 22:20

rozwadowski@home.pl, Wydaje mi się, że przy lifcie 2" nie powinno być problemu, średnica opony zwiększy się tylko o niecałe 3cm. Poza tym nawet przy fabrycznym zawieszeniu jest całkiem spory zapas miejsca :) No i kolejny temat, że all terrainy są tylko w dwóch rozmiarach dla 18" czyli 265/65 i 285/65. Myślałem o zamianie felg na 17" , ale pochłonie to dużo więcej pieniędzy, a fabryczne obecne sprzedać za sensowną cenę będzie graniczyć z cudem.
alfik - 21-03-2014, 23:24

265/65r18 już są większe od fabrycznych, 285 to dalszy przyrost szerokości i średnicy. Koła 33" dają sie wsadzić, ale niektórzy narzekają że coś ociera. Mi już 32" ocierały, lecz o nie fabryczne osłony podwozia, które musiałem przerabiać. Dystansów nie polecam. Zawieszenie mam Lovels i jest niezłe, ale jak kupisz podniesione, to nie spodziewaj sie lepszej jazdy po szosie, najwyżej małych strat w jakości prowadzenia. Dodam, że mam też felgi 18" z oponami 285 ale o profilu 55 i na nich Pajero jedzie drastycznie lepiej niż na oponach terenowych.
Rozwad - 22-03-2014, 09:20

Fabryczny zawias jest bardzo kluskowaty, mam nadzieję, że po wsadzeniu ironman+2" i kompletu poliuretanów sytuacja znacząco się poprawi. Z moich obliczeń wynika, że rozmiar 265/65/18 odpowiada rozmiarowi koła 31,5" natomiast 285/65/18 to 32,5". Teraz biję się z myślami, czy jest sens pakowania tych szerszych aby zyskać cal więcej, obawiam się, jak to będzie leżało na fabrycznej feldze.
Heilsberg - 22-03-2014, 11:10

Amory Ironmana mają złą sławę. Nad poliuretanami też się głęboko zastanów bo minusów trochę też mają wbrew temu co mówią sprzedawcy. Osobiście się z poliuretanów sukcesywnie wycofuję.
zbyszekm2 - 22-03-2014, 12:46

to prawda, tak koledze tłumaczyłem.
Rozwad - 22-03-2014, 15:06

Dlatego zdecydowałem się na używany komplet, abym sam mógł sobie wyrobić zdanie :) W razie draki pójdą dalej na sprzedanie i będziemy szukać innych rozwiązań :) Co do poliuretanów, godzę się na ich minusy, mam tylko nadzieję, ze ich zalety mi to zrekompensują :)

Aha, i jeszcze jedno pytanie, jakie oleje polecacie zarówno do silnika, jak i do napędów? Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem Mobila i Motula, pytanie tylko jakie oleje misiek "lubi".

Heilsberg - 22-03-2014, 18:58

Znaczy, że masz zamiar wsadzić używane Ironmany? To może od razu się utop albo zastrzel, po co się męczyć?
zbyszekm2 - 22-03-2014, 19:41

Spróbować warto, zawsze jakieś własne doświadczenie.
piotr277 - 23-03-2014, 11:34

Heilsberg napisał/a:
To może od razu się utop albo zastrzel, po co się męczyć?

zbyszekm2 napisał/a:
Spróbować warto, zawsze jakieś własne doświadczenie.

:shock: to chyba będzie ostatnie doświadczenie :D
Moim zdaniem pomysł używanych amorów wybitnie nietrafiony.. zajechane złomy (niewiadomego stanu) pakować do sprawnego, w miarę nowego auta? Gdzie tu sens?
Co do olejów to:
a) zajrzyj do instrukcji
b) poszukaj na forum
c) skorzystaj z http://www.valvolinepolsk..._valvoline.html
a markę wybierz jaka Ci pasuje..

Rozwad - 23-03-2014, 13:16

Spokojnie panowie :) Amorki zamówiłem od forumowego kolegi, który zapewnił, że są w idealnym stanie, a zmienił dlatego, że do benzyniaka dali mu sprężyny od diesla. Generalnie nigdy bym się na to nie zdecydował, miałem zamówić ten sam zestaw nowy, jednak przez rozbieżne opinie użytkowników trochę bałem się ryzykować i zdecydowałem się na te konkretnie używki, bo w razie draki, po prostu wystawię je dalej do sprzedania, a sam będę szukał innego rozwiązania.

Swoją drogą, chciałbym poznać przyczyny Waszego uprzedzenia do tych amortyzatorów, oraz czy popieracie to własnym doświadczeniem, czy też po prostu zostało to gdzieś zasłyszane.

Czy są na forum użytkownicy IV generacja z zamontowaną windą w oryginalny zderzak?

Macieksns - 26-03-2014, 16:28

zbyszekm2 napisał/a:

Oryginalne ramie xenonów można zastąpić, mamy taką zmotę.



Z ciekawości Zbyszku - jaki masz pomysł na ten czujnik ( mam na myśli ten z tyłu ) - bo u mnie już dwa razy reanimowany, a nowy nawet w promocyjnej cenie u Ciebie za 1500 to ciut drogo :D
Chętnie się zatem dowiem/zakupię

czortunio - 31-03-2014, 02:11

Skoro:

Cytat:
auto jest bardziej przeznaczone na co dzień + kilka wypadów w mniej ekstremalny teren


Jaki sens ma:

Cytat:
+ 2"


?

O tym:

Cytat:
dystanse +30mm

Nie wspominając :roll:

No ... opony AT jeszcze można zrozumieć ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group