Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Nowe Pajero i kila pytań do specjalistów
Autor Wiadomość
Rozwad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-03-2014, 22:10   [3.2 DID] Nowe Pajero i kila pytań do specjalistów

Witam serdecznie!

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Pajero V80. Przewertowałem forum, znalazłem na niektóre pytania odpowiedzi, ale mam jeszcze kilka wątpliwości :)
Mianowicie tak:
- muszę kupić opony, wybór padł na All Terrain'y od goodricha, tylko zastanawiam się jaki rozmiar zamówić. Felgi to ori 18", i jedyne co znalazłem to 265/65r18 lub 285/65r18. I teraz moje pytanie, czy jest sens brać szersze gumy, tzn czy oprócz szerokości pójdą trochę bardziej do góry?

- muszę wymienić zawieszenie, bo fabryczne strasznie buja, do tego parę tulei wyzionęło ducha. Poczytałem forum i dużo ludzi poleca OME, jednak cena trochę odstrasza i zastanawiam się nad zestawem Ironman + 2". Zaznaczę, że auto jest bardziej przeznaczone na co dzień + kilka wypadów w mniej ekstremalny teren. Nie będę się tym ścigał ani taplał w błocie. Czy ten zawias da radę? I czy po wymianie zawieszenia + komplet poliuretanów auto nabierze większej pewności( pytanie do użytkowników którzy przeprowadzili takie mody)

- mam pęknięty pręt regulacyjny od xenonów z tyłu, z tego co czytałem da radę to zespawać?

- mam również problem ze sterowaniem radia z kierownicy, na forum wyczytałem, że winna jest taśma, i raczej nie mam ku temu wątpliwości, pytanie tylko czy da radę dostać gdzieś taniej niż w aso (1100zł )

- wszędzie podane są moce 3.2 did 170 i 200km, jednak mój ma w dowodzie 160, również w IC katalogu jest taka wersja, czy jest to jeszcze stary motor, czy są jakieś różnice w porównaniu do 170 konnego?

- W palnie mam również dystanse +30mm na stronę, jaka jest Wasza opinia na ten temat?

To chyba wszystko, co mnie nurtuje :) Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś łaskawa osoba i pomoże w rozwianiu wątpliwości.

Pozdrawiam z Olsztyna,
Mateusz
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-03-2014, 08:17   

Na oponach się nie znam, w każdym aucie mam inne i wydaje się że każe są dobre :)
Zawieszenie nie koniecznie musi byc OME czy Ironman są też inne i maja lepszy komfort jazdy i właściwości trakcyjne.
O Ironman może coś Wiesiek powiedzieć z tego forum a o OME Gene.
Oryginalne ramie xenonów można zastąpić, mamy taką zmotę.
Taśmę pod kierownicę nie trzeba wydawać aż tyle pieniędzy.
Moc w dowodzie zawsze jest rożną. sprawdź po nr VIN
Dystanse zawsze bardziej obciążają piasty co może skutkować ich szybszym zużyciem się.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
skotny 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-03-2014, 20:42   

jezeli chodzi o opony to nie pchaj sie w zadne dystanse i najlepiej nie 18 tylko 17 ,przy profilu 65 18 bedzie ci obcierac,przerabialem to i najlepszym i najrozsadszym rozwiazaniem jest zastosowanie 265/65/17 z felga tak jak u mnie 0 ET (orginal 46)
nie wiem jak tutaj wsadzic zdiecie zeby to pokazac wiec podaj meila to ci podesle
 
 
Rozwad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-03-2014, 22:20   

rozwadowski@home.pl, Wydaje mi się, że przy lifcie 2" nie powinno być problemu, średnica opony zwiększy się tylko o niecałe 3cm. Poza tym nawet przy fabrycznym zawieszeniu jest całkiem spory zapas miejsca :) No i kolejny temat, że all terrainy są tylko w dwóch rozmiarach dla 18" czyli 265/65 i 285/65. Myślałem o zamianie felg na 17" , ale pochłonie to dużo więcej pieniędzy, a fabryczne obecne sprzedać za sensowną cenę będzie graniczyć z cudem.
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2014, 23:24   

265/65r18 już są większe od fabrycznych, 285 to dalszy przyrost szerokości i średnicy. Koła 33" dają sie wsadzić, ale niektórzy narzekają że coś ociera. Mi już 32" ocierały, lecz o nie fabryczne osłony podwozia, które musiałem przerabiać. Dystansów nie polecam. Zawieszenie mam Lovels i jest niezłe, ale jak kupisz podniesione, to nie spodziewaj sie lepszej jazdy po szosie, najwyżej małych strat w jakości prowadzenia. Dodam, że mam też felgi 18" z oponami 285 ale o profilu 55 i na nich Pajero jedzie drastycznie lepiej niż na oponach terenowych.
 
 
Rozwad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-03-2014, 09:20   

Fabryczny zawias jest bardzo kluskowaty, mam nadzieję, że po wsadzeniu ironman+2" i kompletu poliuretanów sytuacja znacząco się poprawi. Z moich obliczeń wynika, że rozmiar 265/65/18 odpowiada rozmiarowi koła 31,5" natomiast 285/65/18 to 32,5". Teraz biję się z myślami, czy jest sens pakowania tych szerszych aby zyskać cal więcej, obawiam się, jak to będzie leżało na fabrycznej feldze.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 22-03-2014, 11:10   

Amory Ironmana mają złą sławę. Nad poliuretanami też się głęboko zastanów bo minusów trochę też mają wbrew temu co mówią sprzedawcy. Osobiście się z poliuretanów sukcesywnie wycofuję.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-03-2014, 12:46   

to prawda, tak koledze tłumaczyłem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Rozwad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-03-2014, 15:06   

Dlatego zdecydowałem się na używany komplet, abym sam mógł sobie wyrobić zdanie :) W razie draki pójdą dalej na sprzedanie i będziemy szukać innych rozwiązań :) Co do poliuretanów, godzę się na ich minusy, mam tylko nadzieję, ze ich zalety mi to zrekompensują :)

Aha, i jeszcze jedno pytanie, jakie oleje polecacie zarówno do silnika, jak i do napędów? Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem Mobila i Motula, pytanie tylko jakie oleje misiek "lubi".
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 22-03-2014, 18:58   

Znaczy, że masz zamiar wsadzić używane Ironmany? To może od razu się utop albo zastrzel, po co się męczyć?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-03-2014, 19:41   

Spróbować warto, zawsze jakieś własne doświadczenie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 23-03-2014, 11:34   

Heilsberg napisał/a:
To może od razu się utop albo zastrzel, po co się męczyć?

zbyszekm2 napisał/a:
Spróbować warto, zawsze jakieś własne doświadczenie.

:shock: to chyba będzie ostatnie doświadczenie :D
Moim zdaniem pomysł używanych amorów wybitnie nietrafiony.. zajechane złomy (niewiadomego stanu) pakować do sprawnego, w miarę nowego auta? Gdzie tu sens?
Co do olejów to:
a) zajrzyj do instrukcji
b) poszukaj na forum
c) skorzystaj z http://www.valvolinepolsk..._valvoline.html
a markę wybierz jaka Ci pasuje..
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Rozwad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-03-2014, 13:16   

Spokojnie panowie :) Amorki zamówiłem od forumowego kolegi, który zapewnił, że są w idealnym stanie, a zmienił dlatego, że do benzyniaka dali mu sprężyny od diesla. Generalnie nigdy bym się na to nie zdecydował, miałem zamówić ten sam zestaw nowy, jednak przez rozbieżne opinie użytkowników trochę bałem się ryzykować i zdecydowałem się na te konkretnie używki, bo w razie draki, po prostu wystawię je dalej do sprzedania, a sam będę szukał innego rozwiązania.

Swoją drogą, chciałbym poznać przyczyny Waszego uprzedzenia do tych amortyzatorów, oraz czy popieracie to własnym doświadczeniem, czy też po prostu zostało to gdzieś zasłyszane.

Czy są na forum użytkownicy IV generacja z zamontowaną windą w oryginalny zderzak?
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 26-03-2014, 16:28   

zbyszekm2 napisał/a:

Oryginalne ramie xenonów można zastąpić, mamy taką zmotę.



Z ciekawości Zbyszku - jaki masz pomysł na ten czujnik ( mam na myśli ten z tyłu ) - bo u mnie już dwa razy reanimowany, a nowy nawet w promocyjnej cenie u Ciebie za 1500 to ciut drogo :D
Chętnie się zatem dowiem/zakupię
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-03-2014, 02:11   

Skoro:

Cytat:
auto jest bardziej przeznaczone na co dzień + kilka wypadów w mniej ekstremalny teren


Jaki sens ma:

Cytat:
+ 2"


?

O tym:

Cytat:
dystanse +30mm

Nie wspominając :roll:

No ... opony AT jeszcze można zrozumieć ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.