To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach

matex5 - 24-04-2014, 21:09
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach
Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc?
Tomasz87 - 24-04-2014, 21:16
Temat postu: Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
matex5 napisał/a:
Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc?


skąd wiesz, że drugi i trzeci Ci nie działają? W jaki sposób sprawdzone cewki? Podmieniałeś je gdzieś?

arturj123 - 24-04-2014, 21:30
Temat postu: Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
matex5 napisał/a:
Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miał ktoś taki problem? Bądź wie co to może byc?


Auto bez instalacji LPG?

Na początek do sprawdzenia ten Check Engine
:arrow: http://forum.mitsumaniaki...EAd%F3w&start=0
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

Zwieramy piny 1-4 złącza.

Skorzystam ze zdjęcia wrzuconego na forum:

U mnie było odwrotnie złącze, więc radzę uważnie sprawdzić.

matex5 - 24-04-2014, 21:44

Auto bez Lpg a odcina 2 i 3 wtryskiwacz. Sprawdzałem poprzez zdejmowanie kostek na wtryskach po odpieciu nie ma różnicyw pracy silnika reszta ok

[ Dodano: 24-04-2014, 21:50 ]
Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze

deejay - 24-04-2014, 23:15

matex5 napisał/a:
Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze


Do spr wyjście z ECU do cewki . Obstawiam uwalony komputer niestety , jeśli masz pewność że cewki są w 100% sprawne :wink:

matex5 - 25-04-2014, 06:46

Przy wymianie komputera trzeba sie liczyc z wymiana immo i stacyjki czy da rade to zaprogramować?
robertdg - 26-04-2014, 22:32

matex5, proszę popraw stylistyke postów
Na początku sprawdź same wtryski to tańszy i podstawowy temat, później zajmij się wiązką i ECU, przy wymianie ECU obowiązkowo zgodność numerów plus IMMO

Witek vel Mysza - 29-04-2014, 06:41

Czasem jeśli nie palą 2 gary obok siebie winna jest przepalona uszczelka pod głowicą między cylindrami.
swinks_UK - 29-04-2014, 10:16

Cylindry 1 i 4 są na jednej wiązce od zapłonu (fajkocewka). Sprawdziłbym sterowanie, czyli wiązkę, czy nie przetarta.
Odcinanie wtrysku na 2 i 3 może wynikać z tego, że jeśli stwierdzony brak zapłonu na 1 i 4 to ecu odcina wtryski na 2 i 3.
Inna możliwość to uszkodzenie cewek wtryskiwaczy 2 i 3 (sterowanie ecu), czyli błąd zasilania i przegrzewanie cewek. To typowa usterka jak tranzystory sterujące w ecu padną.
Osobiście sprawdziłbym najpierw:
- zasilanie fajkocewek
- podmienił fajkocewki na sprawne
- zasilanie wtryskiwaczy
- podmianka wtryskiwaczy na sprawdzone
- na koniec jak wszystko zawiedzie, podmianka ecu

Jeśli dalej nic, to może czujnik położenia wałka rozrządu?

matex5 - 03-05-2014, 15:29

Wystarczyl reset komputera i pomoglo jeszcze sa problemy z falowaniem na obrotach auto nie ma za wiele mocy, dziwny objaw czasami jedzie i jest ok za chwile mu się czknie (delikatne szarpniecie) i traci moc i na odwro po jakims czasie znowu czknie i uzyskuje;/ do tego dochodzi jeszcze duże spalanie ok 10-12 w trasie po miescie 15 nie sadze żeby zwykly galant tyle palił (czysta benzyna) a wracając do falowania przepustnice umyłem i nic
lukkro7 - 04-06-2016, 12:24
Temat postu: [EA2A/W 2.0] check engine cewka zaplonowa
Witam mam problem z MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) / 2.0 (EA2A) - 136 KM zapala sie check engine podczas jazdy przeważnie przy wiekszej predkości na autostradzie, auto traci moc i ledwo jedzie , po wylaczeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie, komputer pokazuje uszkodzona cewka nr 1 lub tranzystor mocy-modul zaplonowy (czy ktoś wogóle wie gdzie ten modul sie znajduje bo nie moge go zlokalizować) cewki przelozylem z innego galanta i nadal zapala sie check engine,wymienilem kable i swiece, nie wiem co dalej robić proszę o pomoc, nie znalazlem podobnego problemu na forum


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group