[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach
matex5 - 24-04-2014, 21:09 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc?
Tomasz87 - 24-04-2014, 21:16 Temat postu: Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
matex5 napisał/a: | Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc? |
skąd wiesz, że drugi i trzeci Ci nie działają? W jaki sposób sprawdzone cewki? Podmieniałeś je gdzieś?
arturj123 - 24-04-2014, 21:30 Temat postu: Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
matex5 napisał/a: | Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miał ktoś taki problem? Bądź wie co to może byc? |
Auto bez instalacji LPG?
Na początek do sprawdzenia ten Check Engine
http://forum.mitsumaniaki...EAd%F3w&start=0
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Zwieramy piny 1-4 złącza.
Skorzystam ze zdjęcia wrzuconego na forum:
U mnie było odwrotnie złącze, więc radzę uważnie sprawdzić.
matex5 - 24-04-2014, 21:44
Auto bez Lpg a odcina 2 i 3 wtryskiwacz. Sprawdzałem poprzez zdejmowanie kostek na wtryskach po odpieciu nie ma różnicyw pracy silnika reszta ok
[ Dodano: 24-04-2014, 21:50 ]
Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze
deejay - 24-04-2014, 23:15
matex5 napisał/a: | Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze |
Do spr wyjście z ECU do cewki . Obstawiam uwalony komputer niestety , jeśli masz pewność że cewki są w 100% sprawne
matex5 - 25-04-2014, 06:46
Przy wymianie komputera trzeba sie liczyc z wymiana immo i stacyjki czy da rade to zaprogramować?
robertdg - 26-04-2014, 22:32
matex5, proszę popraw stylistyke postów
Na początku sprawdź same wtryski to tańszy i podstawowy temat, później zajmij się wiązką i ECU, przy wymianie ECU obowiązkowo zgodność numerów plus IMMO
Witek vel Mysza - 29-04-2014, 06:41
Czasem jeśli nie palą 2 gary obok siebie winna jest przepalona uszczelka pod głowicą między cylindrami.
swinks_UK - 29-04-2014, 10:16
Cylindry 1 i 4 są na jednej wiązce od zapłonu (fajkocewka). Sprawdziłbym sterowanie, czyli wiązkę, czy nie przetarta.
Odcinanie wtrysku na 2 i 3 może wynikać z tego, że jeśli stwierdzony brak zapłonu na 1 i 4 to ecu odcina wtryski na 2 i 3.
Inna możliwość to uszkodzenie cewek wtryskiwaczy 2 i 3 (sterowanie ecu), czyli błąd zasilania i przegrzewanie cewek. To typowa usterka jak tranzystory sterujące w ecu padną.
Osobiście sprawdziłbym najpierw:
- zasilanie fajkocewek
- podmienił fajkocewki na sprawne
- zasilanie wtryskiwaczy
- podmianka wtryskiwaczy na sprawdzone
- na koniec jak wszystko zawiedzie, podmianka ecu
Jeśli dalej nic, to może czujnik położenia wałka rozrządu?
matex5 - 03-05-2014, 15:29
Wystarczyl reset komputera i pomoglo jeszcze sa problemy z falowaniem na obrotach auto nie ma za wiele mocy, dziwny objaw czasami jedzie i jest ok za chwile mu się czknie (delikatne szarpniecie) i traci moc i na odwro po jakims czasie znowu czknie i uzyskuje;/ do tego dochodzi jeszcze duże spalanie ok 10-12 w trasie po miescie 15 nie sadze żeby zwykly galant tyle palił (czysta benzyna) a wracając do falowania przepustnice umyłem i nic
lukkro7 - 04-06-2016, 12:24 Temat postu: [EA2A/W 2.0] check engine cewka zaplonowa Witam mam problem z MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) / 2.0 (EA2A) - 136 KM zapala sie check engine podczas jazdy przeważnie przy wiekszej predkości na autostradzie, auto traci moc i ledwo jedzie , po wylaczeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie, komputer pokazuje uszkodzona cewka nr 1 lub tranzystor mocy-modul zaplonowy (czy ktoś wogóle wie gdzie ten modul sie znajduje bo nie moge go zlokalizować) cewki przelozylem z innego galanta i nadal zapala sie check engine,wymienilem kable i swiece, nie wiem co dalej robić proszę o pomoc, nie znalazlem podobnego problemu na forum
|
|
|