To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6

piotrkor1 - 10-05-2014, 13:04
Temat postu: Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6
Koledzy właśnie kończę robić przekładkę VR-4.Silnik odpalił za drugim przekręceniem stacyjki.
Problem polega na tym,że nie możemy z kolegą odpowietrzyć układu hamulcowego.Próbujemy już 2 dzień i nic,pedał wciąż nie jest napięty a po wciśnięciu go bardzo pomału wraca do punktu wyjścia.Odpowietrzaliśmy wszystko po kolei.Pompa jest z VR-4 tylko ma inne mocowanie,rurki od galanta 2.0,serwo też.Układ hamulcowy jest przecież taki sam w 2.0 jak w 2,5.Sprawdzam właśnie numery pompy hamulcowej w jednym i drugim modelu i pokrywają się.Nie wiem co jest przyczyną braku hamulców?Tematy odnośnie ABS i hamulców na forum przeczytane.Proszę o wskazówki.

[ Dodano: 10-05-2014, 13:13 ]
Dodam jeszcze,że odpowietrzaliśmy na przekręconej stacyjce na wyłączonym zapłonie i na odpalonym silniku i nic to nie dało.

swinks_UK - 10-05-2014, 19:56

Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4.
piotrkor1 - 10-05-2014, 22:26

swinks_UK napisał/a:
Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4.

Tak mam układ ASC bo gaśnie ta kontrolka po przekręceniu zapłonu.
Czyli zmienić całe serwo i pompę hamulcową czy tylko wystarczy podmienić pompę?
Dziwne bo auto nie sygnalizuje żadnego błędu i wszystkie kontrolki działają normalnie?
Dzięki Tomek na Ciebie to zawsze mogę liczyć a Twoja wiedza na temat Galanta VR-4 jest nieoceniona.

Hubeeert - 10-05-2014, 22:28

Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna?
piotrkor1 - 10-05-2014, 22:40

Hubeeert napisał/a:
Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna?

Pompa ABS na pewno bo chodziła po prawej stronie a teraz jest z lewej.Serwo i pompa wymontowana z auta od kolegi,który kupił go na części i wszystko działało.

Hubeeert - 10-05-2014, 22:43

OK
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie.

swinks_UK - 10-05-2014, 22:55

O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.

Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam :(

piotrkor1 - 10-05-2014, 23:42

swinks_UK napisał/a:
O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.

Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam :(

Nie zauważyłem dodatkowych pinów przy pompie.Przy niej jest tylko malutka wtyczka na 2 piny.Chyba,że mowa o pompie ABS?

[ Dodano: 10-05-2014, 23:55 ]
Hubeeert napisał/a:
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie.

Co masz na myśli?Co posprawdzać?

swinks_UK - 11-05-2014, 00:09

Mi chodzi cały czas o pompę abs.
piotrkor1 - 11-05-2014, 00:27

swinks_UK napisał/a:
Mi chodzi cały czas o pompę abs.

a ja myślałem o serwie.Pompę ABS założoną mam od VR-4 tylko serwo jest od galanta 2.0.
Jak sprawdzić te podciśnienia?W pierwszej chwili przy odpowietrzaniu miałem wrażenie jakby przez odpowietrznik układ chciał zassać płyn do wnętrza a nie wyrzucić na zewnątrz?

robertdg - 11-05-2014, 11:52

Jezeli jestes 100% pewien ze wszystko prawidłowo poskładane to wypnij podcisnienie i spróbuj odpowietrzyc próbnie "na sucho" wykluczysz w ten sposób kwestie podciśnien
piotrkor1 - 11-05-2014, 11:52

Serwo od 2.0 i 2.5 jest takie same.Nie wiem czy czasami serwo od VR-4 nie generuje w sobie innego ciśnienia niż pozostałe,bo jeżeli tak to muszę je podmienić?Da radę to zrobić chociaż jedno z wyjść pompy jest od strony kielicha i to samo jest z wtyczką,tą od czujnika poziomu płynu w pompie.

[ Dodano: 11-05-2014, 12:00 ]
robertdg, Czyli pompować pedałem a potem wypiąć wężyk i powinno syczeć?

Hubeeert - 11-05-2014, 12:06

piotrkor1 napisał/a:
a ja myślałem o serwie.
Ja również.
robertdg - 11-05-2014, 12:08

Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym
piotrkor1 - 11-05-2014, 12:11

Tak jeszcze się upewnię, od pompy ABS idzie przewód primary do górnej części pomy a sekundary do bocznej czy na odwrót?
Na razie jeżdzę w powietrzu :)


[ Dodano: 11-05-2014, 12:33 ]
robertdg napisał/a:
Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym

Lecę do auta bo przestało lać i sprawdzę.
O odłączeniu podciśnienia pedał po naciśnięciu powili wraca,wcale nie jest naprężony.Po kilku pompnięciach idzie w górę i niekiedy odskoczy ale przeważnie wraca powoli.
Zdaje mi się,że serwo do kosza.

[ Dodano: 11-05-2014, 13:06 ]
Z pompy ABS przewód P idzie do boku a S do góry,sprawdzone.

[ Dodano: 11-05-2014, 13:28 ]
Układ hamulcowy połączony mam tak jak na foto.





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group