Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-05-2014, 13:04   Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6

Koledzy właśnie kończę robić przekładkę VR-4.Silnik odpalił za drugim przekręceniem stacyjki.
Problem polega na tym,że nie możemy z kolegą odpowietrzyć układu hamulcowego.Próbujemy już 2 dzień i nic,pedał wciąż nie jest napięty a po wciśnięciu go bardzo pomału wraca do punktu wyjścia.Odpowietrzaliśmy wszystko po kolei.Pompa jest z VR-4 tylko ma inne mocowanie,rurki od galanta 2.0,serwo też.Układ hamulcowy jest przecież taki sam w 2.0 jak w 2,5.Sprawdzam właśnie numery pompy hamulcowej w jednym i drugim modelu i pokrywają się.Nie wiem co jest przyczyną braku hamulców?Tematy odnośnie ABS i hamulców na forum przeczytane.Proszę o wskazówki.

[ Dodano: 10-05-2014, 13:13 ]
Dodam jeszcze,że odpowietrzaliśmy na przekręconej stacyjce na wyłączonym zapłonie i na odpalonym silniku i nic to nie dało.
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-05-2014, 19:56   

Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-05-2014, 22:26   

swinks_UK napisał/a:
Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4.

Tak mam układ ASC bo gaśnie ta kontrolka po przekręceniu zapłonu.
Czyli zmienić całe serwo i pompę hamulcową czy tylko wystarczy podmienić pompę?
Dziwne bo auto nie sygnalizuje żadnego błędu i wszystkie kontrolki działają normalnie?
Dzięki Tomek na Ciebie to zawsze mogę liczyć a Twoja wiedza na temat Galanta VR-4 jest nieoceniona.
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2014, 22:28   

Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-05-2014, 22:40   

Hubeeert napisał/a:
Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna?

Pompa ABS na pewno bo chodziła po prawej stronie a teraz jest z lewej.Serwo i pompa wymontowana z auta od kolegi,który kupił go na części i wszystko działało.
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2014, 22:43   

OK
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-05-2014, 22:55   

O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.

Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam :(
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-05-2014, 23:42   

swinks_UK napisał/a:
O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.

Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam :(

Nie zauważyłem dodatkowych pinów przy pompie.Przy niej jest tylko malutka wtyczka na 2 piny.Chyba,że mowa o pompie ABS?

[ Dodano: 10-05-2014, 23:55 ]
Hubeeert napisał/a:
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie.

Co masz na myśli?Co posprawdzać?
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-05-2014, 00:09   

Mi chodzi cały czas o pompę abs.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 00:27   

swinks_UK napisał/a:
Mi chodzi cały czas o pompę abs.

a ja myślałem o serwie.Pompę ABS założoną mam od VR-4 tylko serwo jest od galanta 2.0.
Jak sprawdzić te podciśnienia?W pierwszej chwili przy odpowietrzaniu miałem wrażenie jakby przez odpowietrznik układ chciał zassać płyn do wnętrza a nie wyrzucić na zewnątrz?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 11:52   

Jezeli jestes 100% pewien ze wszystko prawidłowo poskładane to wypnij podcisnienie i spróbuj odpowietrzyc próbnie "na sucho" wykluczysz w ten sposób kwestie podciśnien
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 11:52   

Serwo od 2.0 i 2.5 jest takie same.Nie wiem czy czasami serwo od VR-4 nie generuje w sobie innego ciśnienia niż pozostałe,bo jeżeli tak to muszę je podmienić?Da radę to zrobić chociaż jedno z wyjść pompy jest od strony kielicha i to samo jest z wtyczką,tą od czujnika poziomu płynu w pompie.

[ Dodano: 11-05-2014, 12:00 ]
robertdg, Czyli pompować pedałem a potem wypiąć wężyk i powinno syczeć?
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2014, 12:06   

piotrkor1 napisał/a:
a ja myślałem o serwie.
Ja również.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 12:08   

Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 12:11   

Tak jeszcze się upewnię, od pompy ABS idzie przewód primary do górnej części pomy a sekundary do bocznej czy na odwrót?
Na razie jeżdzę w powietrzu :)


[ Dodano: 11-05-2014, 12:33 ]
robertdg napisał/a:
Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym

Lecę do auta bo przestało lać i sprawdzę.
O odłączeniu podciśnienia pedał po naciśnięciu powili wraca,wcale nie jest naprężony.Po kilku pompnięciach idzie w górę i niekiedy odskoczy ale przeważnie wraca powoli.
Zdaje mi się,że serwo do kosza.

[ Dodano: 11-05-2014, 13:06 ]
Z pompy ABS przewód P idzie do boku a S do góry,sprawdzone.

[ Dodano: 11-05-2014, 13:28 ]
Układ hamulcowy połączony mam tak jak na foto.


_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.