Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6 |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 10-05-2014, 13:04 Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6
|
|
|
Koledzy właśnie kończę robić przekładkę VR-4.Silnik odpalił za drugim przekręceniem stacyjki.
Problem polega na tym,że nie możemy z kolegą odpowietrzyć układu hamulcowego.Próbujemy już 2 dzień i nic,pedał wciąż nie jest napięty a po wciśnięciu go bardzo pomału wraca do punktu wyjścia.Odpowietrzaliśmy wszystko po kolei.Pompa jest z VR-4 tylko ma inne mocowanie,rurki od galanta 2.0,serwo też.Układ hamulcowy jest przecież taki sam w 2.0 jak w 2,5.Sprawdzam właśnie numery pompy hamulcowej w jednym i drugim modelu i pokrywają się.Nie wiem co jest przyczyną braku hamulców?Tematy odnośnie ABS i hamulców na forum przeczytane.Proszę o wskazówki.
[ Dodano: 10-05-2014, 13:13 ]
Dodam jeszcze,że odpowietrzaliśmy na przekręconej stacyjce na wyłączonym zapłonie i na odpalonym silniku i nic to nie dało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-05-2014, 19:56
|
|
|
Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 10-05-2014, 22:26
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Prawdopodobnie to nie jest to, ale z ciekawości zapytam, czy masz układ ASC przełożony z vr4? Jak tak, to pompa z Gala n/a nie podejdzie, musi być z vr4. |
Tak mam układ ASC bo gaśnie ta kontrolka po przekręceniu zapłonu.
Czyli zmienić całe serwo i pompę hamulcową czy tylko wystarczy podmienić pompę?
Dziwne bo auto nie sygnalizuje żadnego błędu i wszystkie kontrolki działają normalnie?
Dzięki Tomek na Ciebie to zawsze mogę liczyć a Twoja wiedza na temat Galanta VR-4 jest nieoceniona. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2014, 22:28
|
|
|
Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 10-05-2014, 22:40
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Z ciekawości zapytam - sprawdziliście pompę czy jest sprawna? |
Pompa ABS na pewno bo chodziła po prawej stronie a teraz jest z lewej.Serwo i pompa wymontowana z auta od kolegi,który kupił go na części i wszystko działało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2014, 22:43
|
|
|
OK
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-05-2014, 22:55
|
|
|
O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.
Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 10-05-2014, 23:42
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | O ile pamiętam to pompa z vr4 ma dodatkową elektrykę (piny) do asc. Jak dasz pompę z n/a to asc będzie głupieć i podciśnieniami się bawić. Błędu nie wywali.
Ciężko mi teraz sprawdzić, bo Fart już w hucie, a schematów abs/asc nie mam |
Nie zauważyłem dodatkowych pinów przy pompie.Przy niej jest tylko malutka wtyczka na 2 piny.Chyba,że mowa o pompie ABS?
[ Dodano: 10-05-2014, 23:55 ]
Hubeeert napisał/a: | Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie. |
Co masz na myśli?Co posprawdzać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-05-2014, 00:09
|
|
|
Mi chodzi cały czas o pompę abs. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 00:27
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Mi chodzi cały czas o pompę abs. |
a ja myślałem o serwie.Pompę ABS założoną mam od VR-4 tylko serwo jest od galanta 2.0.
Jak sprawdzić te podciśnienia?W pierwszej chwili przy odpowietrzaniu miałem wrażenie jakby przez odpowietrznik układ chciał zassać płyn do wnętrza a nie wyrzucić na zewnątrz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 11:52
|
|
|
Jezeli jestes 100% pewien ze wszystko prawidłowo poskładane to wypnij podcisnienie i spróbuj odpowietrzyc próbnie "na sucho" wykluczysz w ten sposób kwestie podciśnien |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 11:52
|
|
|
Serwo od 2.0 i 2.5 jest takie same.Nie wiem czy czasami serwo od VR-4 nie generuje w sobie innego ciśnienia niż pozostałe,bo jeżeli tak to muszę je podmienić?Da radę to zrobić chociaż jedno z wyjść pompy jest od strony kielicha i to samo jest z wtyczką,tą od czujnika poziomu płynu w pompie.
[ Dodano: 11-05-2014, 12:00 ]
robertdg, Czyli pompować pedałem a potem wypiąć wężyk i powinno syczeć? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2014, 12:06
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | a ja myślałem o serwie. | Ja również. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 12:08
|
|
|
Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 12:11
|
|
|
Tak jeszcze się upewnię, od pompy ABS idzie przewód primary do górnej części pomy a sekundary do bocznej czy na odwrót?
Na razie jeżdzę w powietrzu
[ Dodano: 11-05-2014, 12:33 ]
robertdg napisał/a: | Całkowicie odpinasz podciśnienie od kolektora i próbujesz pompowac (bez odpalania, zalaczonej stacyjki, etc), jeżeli wciąz pedał bedzie leniwie wracał to problem tkwi w osprzęcie hamulcowym |
Lecę do auta bo przestało lać i sprawdzę.
O odłączeniu podciśnienia pedał po naciśnięciu powili wraca,wcale nie jest naprężony.Po kilku pompnięciach idzie w górę i niekiedy odskoczy ale przeważnie wraca powoli.
Zdaje mi się,że serwo do kosza.
[ Dodano: 11-05-2014, 13:06 ]
Z pompy ABS przewód P idzie do boku a S do góry,sprawdzone.
[ Dodano: 11-05-2014, 13:28 ]
Układ hamulcowy połączony mam tak jak na foto.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|