To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Żarówki tylnych lamp Liftbeck

Borysław - 19-05-2014, 22:38
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Żarówki tylnych lamp Liftbeck
Witam wszystkich Mitsumaniaków :)
Od niedawna przygarnąłem Carismę `98 od kumpla, jest kilka rzeczy do zrobienia ale rozwiązania większości z nich już znalazłem na forum.
Nurtuję mnie tylko jedna kwestia odnośnie tylnych lamp, ponieważ nie wiem czy tak ma być, czy kumpel coś wypłodził niedobrego.
Mam założone żarówki w tylnych pozycyjnych P21W i niby ok ale przy stopie są dwuwłóknowe P21/5W.
Niby bym się z tym zgodził ale skrajne pozycje świecą się razem z 5 Watowym włóknem żarówki stopu.
Nie czepiał bym się o to ale wydaje mi się, że jest coś nie tak, bo wg mnie światło jest bardzo intensywne co może oślepiać innych kierowców, jadących za mną.
Może wyda wam się to głupie ale nie lubię kierowców duszących hamulec czekających na zmianę świateł na zielone i sam dbam o to aby nie oślepiać innych użytkowników drogi.

Bizi78 - 19-05-2014, 23:03

Najlepiej sprawdź w instrukcji, jak nie masz to stąd możesz ściągnąć:
-po lifcie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80298
-przed liftem
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3939

Edit:
Instrukcja od przedlifta mówi, że w obu powinna być dwuwłóknowa :wink: .

plecho1 - 19-05-2014, 23:32

Oczywiście od światła pozycyjnego w żarówce dwuwłóknowej jest włókno 5W a nie 21W. Jeśli na włączonych światłach pozycyjnych pali się włókno 21W to na pewno jest coś nie tak, być może żarówka jest niewłaściwie zamontowana.
Borysław - 19-05-2014, 23:37

Już doczytałem co tam powinno siedzieć i jestem trochę zdziwiony.
P21/5W w dwóch miejscach ale przecież w skrajnych oprawkach jest pojedynczy styk.
Jutro ogarnę żarówki, go w takim razie u mnie jest namieszane.
Do kompletu muszę jeszcze ogarnąć niedziałające światła cofania ale to już inna historia :)
Dzięki za pomoc :thumbup:

plecho1 - 19-05-2014, 23:48

Ze światłami cofania sprawdź czujnik w skrzyni a dokładniej połącz ze sobą obydwa kable w kostce od tego czujnika - włącznika.
W sumie, to już dawno nie spotkałem na drodze auta z rażącymi światłami pozycyjnymi bo ktoś wpadł sobie na pomysł aby wsadzić tam mocniejsze żarówki. Jest to bardzo uciążliwe przy nocnej jeździe za takim autem oraz słabiej widoczne jest wtedy wciśnięcie stopu. Takie działanie powinno być według mnie "nagradzane" sporym mandatem.

Borysław - 20-05-2014, 16:47

plecho1 napisał/a:
Ze światłami cofania sprawdź czujnik w skrzyni a dokładniej połącz ze sobą obydwa kable w kostce od tego czujnika - włącznika.
W sumie, to już dawno nie spotkałem na drodze auta z rażącymi światłami pozycyjnymi bo ktoś wpadł sobie na pomysł aby wsadzić tam mocniejsze żarówki. Jest to bardzo uciążliwe przy nocnej jeździe za takim autem oraz słabiej widoczne jest wtedy wciśnięcie stopu. Takie działanie powinno być według mnie "nagradzane" sporym mandatem.

Co do świateł cofania nie mogłem wypiąć wtyczki, kiedy zrzucałem przepustnicę a, że zaczął padać deszcz odpuściłem.Ze złożoną całością, ciężko się tam dostać.
Mocniejsze żarówki w pozycyjnych to raczej niewiedza kolegi niż świadome działanie.
Zdaję sobie z tego sprawę dlatego jeszcze dzisiaj będzie tak jak fabryka nakazała :)

[ Dodano: 09-06-2014, 22:14 ]
Wszystko już zrobione :D
Żarówki ogarnięte, czujnik cofania wymieniony :mrgreen:
Teraz uczę się oszczędnie jeździć i jak na razie jestem mega zadowolony z jazdy :P
Dzięki wszystkim za pomoc :notworthy:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group