To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego

Hipolit74 - 01-07-2014, 08:57
Temat postu: Nagle rosnąca temperatura płynu chłodzącego
Witam serdecznie. Mam "mały" problem z temperaturą płynu chłodzącego w Pajero 3,2 DiD z 2003r, a mianowicie jeżdżę po mieście, w trasie i wskaźnik temperatury jest nieco poniżej zakresu. Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie i prawie dochodzi do oznaczenia H (niestety nie mam wskazań w C). Wiatrak mam typu wisko, nie wiem czy załącza, ale się kręci. Nie wiem czy w tym czasie, czy wcześniej, ale gdy zaglądam do zbiornika wyrównawczego to jest pełen - znacznie przybyło w nim płynu. Gdy odkręcę korek od chłodnicy, ujdzie ciśnienie to temperatura wraca do normy i znów jeżdżę jakiś czas bez problemów. Wymieniłem termostat i nic. Co to może być. Olej silnikowy i płyn chłodniczy są czyste, klarowne, nie robi się mazia co mogło by świadczyć o uszczelce pod głowicą.
zeshky - 01-07-2014, 14:56

spróbuj odkamienić korek od chłodnicy, tam jest jest zawór i jak się zatka to mogą być takie jaja. Chyba ze możesz pożyczyć od kogoś korek i podmienić na kilka dni.
Hipolit74 - 01-07-2014, 16:54

Właśnie zamówiłem nowy. Zobaczymy jak wymienię.
milo - 02-07-2014, 15:10

Hipolit74 napisał/a:
Nagle bez żadnych dodatkowych działań (np.obciążania silnika czy jazda w terenie) wskaźnik szybko rośnie

Zrób test na obecność CO2 bo może masz uszkodzona uszczelkę pod głowica

Hipolit74 - 02-07-2014, 17:39

A jak ten test wykonać?
Bizi78 - 02-07-2014, 17:52

Hipolit74 napisał/a:
A jak ten test wykonać?

http://forum.mitsumaniaki...1243392#1243392

Hipolit74 - 02-07-2014, 18:17

Dzięki, spróbuję.

[ Dodano: 02-07-2014, 20:06 ]
Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika?

milo - 02-07-2014, 21:13

Hipolit74 napisał/a:
Tak sobie myślę, czy gdyby uszczelka była uszkodzona to płyn chłodniczy nie przedostawał by się do oleju, do bloku silnika?

Nie zawsze tak jest diesel ma duże sprężanie i przeważnie wywala na zewnątrz czyli do układu chłodzenia ciśnienie

Hipolit74 - 02-07-2014, 21:33

OK. Dzięki
milo - 04-07-2014, 14:50

Sprawdzałeś pompę wody :?:
Hipolit74 - 04-07-2014, 19:15

Pompy wody nie sprawdzałem, bo nie wiem jak, ale wymieniłem korek chłodnicy i chyba jest OK, gdyż jak go odkręcam, to zasysa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, czego nie robił stary korek. Stary korek miał popękaną uszczelkę, więc może zamiast zaciągać płyn ze zbiorniczka to zaciągał powietrze i się zapowietrzał układ. Zobaczymy. Jeszcze parę dni pojeżdżę, później napiszę co i jak.

[ Dodano: 13-07-2014, 17:20 ]
Niestety to nie korek. Albo uszczelka albo chłodnica EGR. Zobaczymy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group