To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Turbo w DID

dive_popo - 05-07-2014, 22:17
Temat postu: Turbo w DID
Hej, przytrafila mi sie taka przygoda, deplem pod gorke, nagle zero mocy, jedzie bez turba, posprawdzalem wezyki wszystko ok, wszedlem pod auto sciaglem rure dolotu i wymacalem ze sie turbina kreci, wiec zyje.

Zaczalem tam macac i sie okazalo ze sie gruszka zawiesila, poruszalem troche reka, popsikalem wd40 i precik zaczal znow sie ruszac, i turbo pracuje normalnie.

Czesty przypadek ? Co z tym zrobic ?


A drugie pytanie, czy ciezko jest samemu zmienic uszczelniacze turba ? Wydaje mi sie sie ze rzyga mi do dolotu olejem, i zastanawiam sie czy robic czy zmienic turbo na uzywke, z tego co wymacalem to turbo jest OK bo nie ma luzow na osce, wieksza inspecja jezeli zdemontuje.


Trzecie pytanie: Przy demontazu turba trzeba zdjac poloske ? Bo wydaje mi sie ze bez jej zdjecia turbo nie wyjdzie

patrycjuszek - 05-07-2014, 22:49

Nie masz osłony pod silnikiem?
Jeździsz jak "emeryt"?
Masz sprawną odmę?

dive_popo - 05-07-2014, 23:14

Mam raczej ciezka noge wiec sie sam zdziwilem, co do odmy to niewiem, jak to sprawdzic ??

[ Dodano: 05-07-2014, 23:15 ]
Oslony pod silnikiem nie mam bo zapomnaielm jej zamontowac jak wyjezdzalem z Polski i zostala w garazu

patrycjuszek - 06-07-2014, 14:22

Brak osłony - brud z ulicy i sól powodują korozję metalowych elementów turbiny.
Masz powód awarii.

Olej w dolocie - moze przepuszczać odma - wyczyścić lub wymienić jak będzie dalej dużo oleju w dolocie to poźniej sie sprawdza turbo.

Utrzymywanie max stanu oleju też powoduje że odma przepuszcza przy ciężkiej nodze np kręcenie silnika pow 4000 obr.

Hubeeert - 06-07-2014, 19:18

dive_popo napisał/a:
sie okazalo ze sie gruszka zawiesila

Typowe, kup padniętą turbawkę ze sprawną turbiną i zamień.

slawek1001 - 07-07-2014, 07:40

skoro piszesz o gruszce to masz odpowiedz nie szukaj dziury w całym.
dive_popo - 08-07-2014, 18:29

Narazie jezdzi normalnie mam nadzieje ze dolece do Polski, gruszka raczej nie ma nic do oleju w dolocie.

Co do Odmy to jest jakis schemat do DID jak to przegladnac ?

[ Dodano: 08-07-2014, 18:31 ]
A odnosnie demontazu turba, ktos to robil ?? Wyjdzie bez zdejmowania poloski ?

Hubeeert - 08-07-2014, 21:06

patrycjuszek napisał/a:
Olej w dolocie - moze przepuszczać odma - wyczyścić lub wymienić jak będzie dalej dużo oleju w dolocie to poźniej sie sprawdza turbo.

dive_popo napisał/a:
Co do Odmy to jest jakis schemat do DID jak to przegladnac ?

Bez przesady odma to nie spust oleju - wężyk odpiąć i sprawdzić czy nie wyleci z niej olej, jak nie to OK.
dive_popo napisał/a:
A odnosnie demontazu turba, ktos to robil ?? Wyjdzie bez zdejmowania poloski ?

Tak, ale łatwo nie będzie ;)

kuba13111 - 24-02-2015, 18:35

Mój przypadek jest troszke inny jadąc samochodem wogóle brak mocy jak zgasze silnik i zpowrotem odpale auto ma moc co to może byś za usterka??
robertdg - 24-02-2015, 18:43

Dziesiątki rzeczy, trzeba zacząc od diagnostyki parametrów pracy
NUFI - 24-02-2015, 19:39
Temat postu: Re: Turbo w DID
dive_popo napisał/a:
Hej, przytrafila mi sie taka przygoda, deplem pod gorke, nagle zero mocy, jedzie bez turba, posprawdzalem wezyki wszystko ok, wszedlem pod auto sciaglem rure dolotu i wymacalem ze sie turbina kreci, wiec zyje.

Zaczalem tam macac i sie okazalo ze sie gruszka zawiesila, poruszalem troche reka, popsikalem wd40 i precik zaczal znow sie ruszac, i turbo pracuje normalnie.

Czesty przypadek ? Co z tym zrobic ?



Przerabiałem problemy z brakiem mocy po mocnym depnięciu oraz przy ciąganiu przyczepy.
Problem nasilał się powoli... i występował coraz częściej.
Powodem był zabrudzony (zasmolony) układ zmiennej geometrii łopatek, który blokował również prawidłowy ruch drążka gruszki. Następowało przeładowanie turbo i komputer odłączał. Tylko ze 2 razy pojawiła sie kontrolka Check Engine ale po odczytaniu ramek zamrożonych przez interfejs OBD było widać przeładowania. Po wyczyszczeniu jest wszystko OK. Gruszka też poszła do wymiany. Wyłączenie na chwilę silnika kasuje chwilowo tą usterkę.

viporion - 27-03-2015, 00:36

A mi gadali wszyscy kierowniczkki... grucha... itp A okazalo sie ze winny byl zawor sterujacy grucha... dzialal bo otwieral sie i zamykal... a mimo tego mialem podobnie jak ty... jak mu deplem to szedl ale do czasu... potem odcinalo turbine i to ponownego odpalenia .. i tak w kolko... okazalo ie ze zawor... jak byl otwarty to mial nieszczelnosv w sobie i gruszka nie potrafila sie w pelni otworzyc... i wyskakiwal blad ze dane cisnienie jest inne niz zaprogramowane...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group