To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Wariujący panel sterowania nawiewami

liczner18 - 06-07-2014, 17:41
Temat postu: Wariujący panel sterowania nawiewami
Witam. Nie znalazłem na forum lekarstwa na mój problem więc zakładam temat. Od kąd wsadziłem motor na miejsce (mały remont) panel sterowania nawiewami głupieje. Mam panel na guzikach bez wyswietlacza. Nie przestawiaja sie nawiewy, dmuchawa działa tylko na maxa i to też nie zawsze, a temperatura tez nie zawsze sie przestawia. Jedyne co działa to zamykanie i otwieranie obiedu powietrza. Masa pod maska ta co idzie od płyty czołowej do kolektora ssacego jest podłączona. Wszystkie przekażniki działają bo sprawdzałem , tak samo z bezpiecznikami-wszystkie są w porządku.Nie wiem juz gdzie szukać problemu. Dodam że zanim wywaliłem motor wszystko działało jak nalezy.

[ Dodano: 06-07-2014, 17:42 ]
aha i dodam że panel sam w sobie też jest ok bo sprawdzałem na dwóch innych i dzieje się to samo

Slaw - 06-07-2014, 18:30

objawy tej usterki to komp klimy,czasem panel sterowania
liczner18 - 06-07-2014, 21:00

no to panel odpada bo sprawdzałem dwa.... jeśli to ten komputer, to może miałby ktoś taką centralkę do pożyczenia na testy?
ppkss4_ - 06-07-2014, 21:22

Jeżeli chodzi o kompa do klimy ( ten czarny płaski) to leży u mnie, jest mi zbędny lecz szukam ECU do 24 V bez TCL jeżeli masz to napewno się dogadamy.
liczner18 - 06-07-2014, 21:52

ppkss4_, dokładnie taką wersję posiadam ale mam jeden i jest w aucie :) jeśli chodzi o Twój komp to nie o tym mowa najwyraźniej bo właśnie rozkręciłem i sprawdziłem co się zadzieje jak go odłączę. On steruje tylko klimatyzacją bo nie zaświecają się tylko dwa guziki od klimy. Reszta wariuje jak wcześniej.
ppkss4_ - 06-07-2014, 22:11

Ok gdyby coś trzeba było z modułów to pisz na PW, mam bebechy ze środka. Sam prawdopodobnie będę potrzebował ECU bez TCL do 24V i układ zapłonowy. Na dwie wtyki bo obrotomierz mi nie działa.
liczner18 - 07-07-2014, 11:05

pod radiem są u mnie jakieś 3 sterowniki. Podpowiecie który jest od nawiewów? :) po kablach nie mogę dojść bo strasznie upchane tam wszystko jest :)
lukasz12 - 07-07-2014, 23:41

Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc.
lukasz12 - 07-07-2014, 23:41

Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa, ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc.
liczner18 - 08-07-2014, 18:16

lukasz12, masz rację. W sobotę szukam
Slaw - 08-07-2014, 20:45

wtyczki nie stanowią problemu,tylko tzw.zimne luty w kompie i dlatego wygląda ta usterka na problem z wtyczką
liczner18 - 17-07-2014, 19:52

z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić :) Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy?
lukasz12 - 17-07-2014, 20:56

liczner18 napisał/a:
z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić :) Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy?


Jeśli dobrze pamiętam to ten przekaźnik (bo pod określeniem HEATER RELAY mamy przekaźnik) odpowiada za najwyższy bieg dmuchawy, nie powinien mieć nic wspólnego z działaniem reszty. A mówisz o których wentylatorach? O tych pod maską? Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności masę do panelu i do sterownika (tego na dole za radiem.

liczner18 - 17-07-2014, 21:08

przekaźniki wcześniej sprawdzałem i są sprawne a wcześniej pisałem o bezpieczniku, zielony 10A. Wentylatory przy chlodnicach się załączają. te pod maską oczywiście:)
lukasz12 - 19-07-2014, 15:01

Zielonych jest co najmniej kilka :-)

Wskaż który z nich:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group