Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariujący panel sterowania nawiewami
Autor Wiadomość
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 06-07-2014, 17:41   Wariujący panel sterowania nawiewami

Witam. Nie znalazłem na forum lekarstwa na mój problem więc zakładam temat. Od kąd wsadziłem motor na miejsce (mały remont) panel sterowania nawiewami głupieje. Mam panel na guzikach bez wyswietlacza. Nie przestawiaja sie nawiewy, dmuchawa działa tylko na maxa i to też nie zawsze, a temperatura tez nie zawsze sie przestawia. Jedyne co działa to zamykanie i otwieranie obiedu powietrza. Masa pod maska ta co idzie od płyty czołowej do kolektora ssacego jest podłączona. Wszystkie przekażniki działają bo sprawdzałem , tak samo z bezpiecznikami-wszystkie są w porządku.Nie wiem juz gdzie szukać problemu. Dodam że zanim wywaliłem motor wszystko działało jak nalezy.

[ Dodano: 06-07-2014, 17:42 ]
aha i dodam że panel sam w sobie też jest ok bo sprawdzałem na dwóch innych i dzieje się to samo
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-07-2014, 18:30   

objawy tej usterki to komp klimy,czasem panel sterowania
 
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 06-07-2014, 21:00   

no to panel odpada bo sprawdzałem dwa.... jeśli to ten komputer, to może miałby ktoś taką centralkę do pożyczenia na testy?
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 06-07-2014, 21:22   

Jeżeli chodzi o kompa do klimy ( ten czarny płaski) to leży u mnie, jest mi zbędny lecz szukam ECU do 24 V bez TCL jeżeli masz to napewno się dogadamy.
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 06-07-2014, 21:52   

ppkss4_, dokładnie taką wersję posiadam ale mam jeden i jest w aucie :) jeśli chodzi o Twój komp to nie o tym mowa najwyraźniej bo właśnie rozkręciłem i sprawdziłem co się zadzieje jak go odłączę. On steruje tylko klimatyzacją bo nie zaświecają się tylko dwa guziki od klimy. Reszta wariuje jak wcześniej.
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 06-07-2014, 22:11   

Ok gdyby coś trzeba było z modułów to pisz na PW, mam bebechy ze środka. Sam prawdopodobnie będę potrzebował ECU bez TCL do 24V i układ zapłonowy. Na dwie wtyki bo obrotomierz mi nie działa.
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 07-07-2014, 11:05   

pod radiem są u mnie jakieś 3 sterowniki. Podpowiecie który jest od nawiewów? :) po kablach nie mogę dojść bo strasznie upchane tam wszystko jest :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-07-2014, 23:41   

Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-07-2014, 23:41   

Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa, ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 08-07-2014, 18:16   

lukasz12, masz rację. W sobotę szukam
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-07-2014, 20:45   

wtyczki nie stanowią problemu,tylko tzw.zimne luty w kompie i dlatego wygląda ta usterka na problem z wtyczką
 
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 17-07-2014, 19:52   

z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić :) Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-07-2014, 20:56   

liczner18 napisał/a:
z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić :) Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy?


Jeśli dobrze pamiętam to ten przekaźnik (bo pod określeniem HEATER RELAY mamy przekaźnik) odpowiada za najwyższy bieg dmuchawy, nie powinien mieć nic wspólnego z działaniem reszty. A mówisz o których wentylatorach? O tych pod maską? Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności masę do panelu i do sterownika (tego na dole za radiem.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 17-07-2014, 21:08   

przekaźniki wcześniej sprawdzałem i są sprawne a wcześniej pisałem o bezpieczniku, zielony 10A. Wentylatory przy chlodnicach się załączają. te pod maską oczywiście:)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-07-2014, 15:01   

Zielonych jest co najmniej kilka :-)

Wskaż który z nich:

_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.