Wariujący panel sterowania nawiewami |
Autor |
Wiadomość |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 06-07-2014, 17:41 Wariujący panel sterowania nawiewami
|
|
|
Witam. Nie znalazłem na forum lekarstwa na mój problem więc zakładam temat. Od kąd wsadziłem motor na miejsce (mały remont) panel sterowania nawiewami głupieje. Mam panel na guzikach bez wyswietlacza. Nie przestawiaja sie nawiewy, dmuchawa działa tylko na maxa i to też nie zawsze, a temperatura tez nie zawsze sie przestawia. Jedyne co działa to zamykanie i otwieranie obiedu powietrza. Masa pod maska ta co idzie od płyty czołowej do kolektora ssacego jest podłączona. Wszystkie przekażniki działają bo sprawdzałem , tak samo z bezpiecznikami-wszystkie są w porządku.Nie wiem juz gdzie szukać problemu. Dodam że zanim wywaliłem motor wszystko działało jak nalezy.
[ Dodano: 06-07-2014, 17:42 ]
aha i dodam że panel sam w sobie też jest ok bo sprawdzałem na dwóch innych i dzieje się to samo |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-07-2014, 18:30
|
|
|
objawy tej usterki to komp klimy,czasem panel sterowania |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 06-07-2014, 21:00
|
|
|
no to panel odpada bo sprawdzałem dwa.... jeśli to ten komputer, to może miałby ktoś taką centralkę do pożyczenia na testy? |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 06-07-2014, 21:22
|
|
|
Jeżeli chodzi o kompa do klimy ( ten czarny płaski) to leży u mnie, jest mi zbędny lecz szukam ECU do 24 V bez TCL jeżeli masz to napewno się dogadamy. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 06-07-2014, 21:52
|
|
|
ppkss4_, dokładnie taką wersję posiadam ale mam jeden i jest w aucie jeśli chodzi o Twój komp to nie o tym mowa najwyraźniej bo właśnie rozkręciłem i sprawdziłem co się zadzieje jak go odłączę. On steruje tylko klimatyzacją bo nie zaświecają się tylko dwa guziki od klimy. Reszta wariuje jak wcześniej. |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 06-07-2014, 22:11
|
|
|
Ok gdyby coś trzeba było z modułów to pisz na PW, mam bebechy ze środka. Sam prawdopodobnie będę potrzebował ECU bez TCL do 24V i układ zapłonowy. Na dwie wtyki bo obrotomierz mi nie działa. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 07-07-2014, 11:05
|
|
|
pod radiem są u mnie jakieś 3 sterowniki. Podpowiecie który jest od nawiewów? po kablach nie mogę dojść bo strasznie upchane tam wszystko jest |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-07-2014, 23:41
|
|
|
Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-07-2014, 23:41
|
|
|
Problemem nie są komputery czy panele, a wtyczki. Bardzo często występująca usterka właśnie w tej wersji z panelem bez wyświetlacza. Najlepiej sprawdzić czy styki są w porządku - ewentualnie robota bardzo uciążliwa, ale myślę że skuteczna - wymontować wiązkę i wyciągnąć każdy pojedynczy terminal z wtyczki i ewentualnie docisnąć blaszki w stykach. Powinno pomoc. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 08-07-2014, 18:16
|
|
|
lukasz12, masz rację. W sobotę szukam |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-07-2014, 20:45
|
|
|
wtyczki nie stanowią problemu,tylko tzw.zimne luty w kompie i dlatego wygląda ta usterka na problem z wtyczką |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 17-07-2014, 19:52
|
|
|
z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-07-2014, 20:56
|
|
|
liczner18 napisał/a: | z racji że ostatnio miałem baardzo mało czasu dopiero dzis zajrzałem do tych nawiewów. I jest nowy objaw który może coś pozwoli uściślić Przy nogach kierowcy w skrzyneczce bezpieczników jest bezpiecznik zatytułowany na kapslu HEATER RLY. Jak bezpiecznik siedzi w gnieździe to po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu załączają się oba wentylatory, chociaż silnik zimny bo kilka dni nie odpalany, a panel dalej jak głupiał tak głupieje. A jeśli go wyciągnę to wentylatory się wyłaczą a panel też już wtedy w ogóle nie działa. Zakupiłem juz kontakt spray i przy najlbliższej chwili wolnej zrobie czyszczenie styków. Ale może ten objaw który opisałem coś znaczy? |
Jeśli dobrze pamiętam to ten przekaźnik (bo pod określeniem HEATER RELAY mamy przekaźnik) odpowiada za najwyższy bieg dmuchawy, nie powinien mieć nic wspólnego z działaniem reszty. A mówisz o których wentylatorach? O tych pod maską? Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności masę do panelu i do sterownika (tego na dole za radiem. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 17-07-2014, 21:08
|
|
|
przekaźniki wcześniej sprawdzałem i są sprawne a wcześniej pisałem o bezpieczniku, zielony 10A. Wentylatory przy chlodnicach się załączają. te pod maską oczywiście:) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2014, 15:01
|
|
|
Zielonych jest co najmniej kilka
Wskaż który z nich:
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|