[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Spalanie
bonkesku - 11-07-2014, 17:32 Temat postu: [CJ1A 1.3] Spalanie Witam, ostatnio zauwazylem wysokie spalanie(w sumie od kupna auta tak jest) chodzi o jazde po miescie,po zapaleniu kontrolki rezerwy zatankowalem jakos ponad 5l po przejechaniu 45km rezerwa sie zapalila.. czyli wychodzi ponad 10l /100 km, dodam ze jezdze krotkie odcinki okolo 2km, nawet zdarza sie mniej niz 1 km auto gaszone itd ,wiem ze przy takich krotkich odcinkach spalanie bedzie wyzsze ale czy nie za wysokie? Jezdze ekonomicznie, bez gwaltownych przyspieszen itp
robertdg - 11-07-2014, 19:53
Wypadałoby zrobić tast po tankowaniu pod korek aby sie upewnić bo miara względem wskazówki jest niemiarodajna. Przy tak krótkich odcinkach jazdy na niedogrzanym silniku spalanie zawsze będzie wysokie, dla pewności można podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, moze lambda szwankuje.
sla - 11-07-2014, 21:21
W/g mnie pali normalnie, jak miałem Lancera 1,3 to też w mieście w korkach i na krótkich dystansach łykał 10 litrów.
bonkesku - 12-07-2014, 00:12
robertdg napisał/a: | Wypadałoby zrobić tast po tankowaniu pod korek aby sie upewnić |
czyli dokladniej o co chodzi? nie mam zbyt duzego doswiadczenia z samochodami i stad te pytanie,ktore moze wydac sie banalne
robertdg - 12-07-2014, 07:46
Tankujesz pod korek do pierwszego odbicia, robisz conajmniej 100km, im więcej tym lepiej, ponownie tankujesz pod korek do pierwszego odbicia, najlepiej na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze.
Kalkulatorem obliczasz litry/km, przykładowo po zrobieniu 250km zalałes 21litrów paliwa
21litrów dzielisz przez 250km a wynik mnozysz razy 100, wychodzi Ci spalanie 8,4
Uprzedzając pytanie dlaczego mnożymy razy 100, bo chcemy wiedzieć ile auto pali na 100km a nie na jeden kilometr.
eve1988 - 12-07-2014, 09:05
jeszcze łatwiej by bylo zalac do pelna az odbije pistolet, zrobic 100 km i znowu wlac paliwa do odbicia pistoletu.
tyle ile wejdzie pb, tyle pali na 100km.
sla - 12-07-2014, 09:14
Przejechać dokładnie 100 kilometrów, bez jeżdżenia bez sensu, tylko po to żeby zrobić pomiar raczej nie byłoby łatwiej.
eve1988 - 12-07-2014, 09:37
sla, nie musi zrobić idealnie 100km jak wyjdzie mu 98km lub 102km to dużej różnicy w pomiarze nie bedzie.
ja tak mierzyłem spalanie u siebie.
bonkesku - 12-07-2014, 11:33
Dzieki panowie ,przy najblizszej okazji sprawdze to. Czyli waszym zdaniem spalanie 10-11l/100km jest normalne? czy doszukiwac sie jakis ewentualnych usterek?
plecho1 - 12-07-2014, 11:35
Czym większy dystans tym dokładniejszy i bardziej uśredniony pomiar. Można przecież ponownie zatankować i po 10 km ale przy takim dystansie wlejemy przypadkiem pół litra więcej i w przeliczeniu na 100km będzie już spora różnica.
JCH - 12-07-2014, 12:13
Cytat: | Czyli waszym zdaniem spalanie 10-11l/100km jest normalne? czy doszukiwac sie jakis ewentualnych usterek? | Trudno powiedzieć bo użytkujesz swojego Colta trochę nietypowo - jazdy po 1 - 2 km
Jako porównanie mogę podać Ci - Colt 1.3, 2000 r. pali:
- w trasie ok. 5,5 litra (jazda drogami wojewódzkimi i krajówkami, dystans ok. 400 km)
- w mieście ok. 7-7,5 litra (odcinki ok. 7-10 km, raczej bez korków, jedynie typowe postoje na światłach, skrzyżowaniach)
Przy jakiejś okazji dalszej jazdy, tak jak napisał Robert, zatankuj do pełna i po powrocie również zatankuj do pełna (w miarę możliwości w takich samych warunkach, okolicznościach, tzw. "pierwsze odbicie pistoletu"). Oblicz spalanie. Im dłuższy dystans tym wynik będzie dokładniejszy.
bonkesku - 12-07-2014, 12:28
JCH napisał/a: | Trudno powiedzieć bo użytkujesz swojego Colta trochę nietypowo - jazdy po 1 - 2 km |
miasto w ktorym mieszkam nie jest jakies duze, wszedzie mam dostatecznie blisko stad takie dystanse...wieksze odcinki tez robie ale przewazaja te krotkie.. mam jeszcze jedno pytanie , czy pomimo wyzszego spalania przy takiej eksploatacji narazam auto na jakies wieksze usterki?
FTOrek - 12-07-2014, 14:07
Witam.Często przyczyna jest pęknięty kolektor wydechowy-sprawdź.
bonkesku - 12-07-2014, 14:35
FTOrek napisał/a: | Witam.Często przyczyna jest pęknięty kolektor wydechowy-sprawdź. |
kolektor jest pekniety, czytałem że może to przyczyniać się do większego spalania ale wydaje mi się ze u mnie jest tylko lekko nad pekniety, wrzucę foto do oceny
http://naforum.zapodaj.net/07a03b368fd1.jpg.html
plecho1 - 12-07-2014, 15:17
Taka nieszczelność, jeśli jest przed sondą lambda, to oczywiście że może się przyczynić do większego spalania.
|
|
|