Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Galant Rekin Kombiak Diesel ;)
szpala85 - 16-07-2014, 22:48 Temat postu: [EAx 97-04] Galant Rekin Kombiak Diesel ;) Pany mam pytanko ...
mój kolega spodziewa się dziecka ...planuje zakup wiekszego auta niż golf 4
ostatnio widział na ulicy Gala EAx w kombiaku i jak by nie patrzeć spodobał mu się z wyglądu .. chyba jedyny kombiak który ładnie się prezentuje
ja oczywiście proponowałem mu 2,5 v6 ...... bo jak by inaczej hehe
ale ten jest uparty i chce diesla .... powiedzcie mi jak sprawuje się 2.0 TD w Galu ?
chodzi tu o spalanie , moc , eksploatacja ....... tylko i wyłącznie o sam silnik
bo jeżeli chodzi o budę to już mu powiedziałem że nadkola i kielichy gniją
robertdg - 16-07-2014, 23:09
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Polecam także dział techniczny i wyszukiwarke na dole strony po prawej stronie, wystarczy wpisać diesel i masz najczęsciej spotykane polaczki.
Silnik jako tako, jexdzi ale nie poraża osiągami czy też ekonomią zwłaszcza w mieście, do tego jak sie źle trafi to przy uszkodzeniu głowicy przez zbyt mocne obciązenie na silniku można mieć nie lada wydatki, wszystko zalezy jak sie trafi
szpala85 - 17-07-2014, 12:10
wszystko już wiem ... podzienkował
milo - 17-07-2014, 14:49
robertdg napisał/a: | wszystko zalezy jak sie trafi |
Zgadza się i jak był użytkowany
szpala85 napisał/a: | powiedzcie mi jak sprawuje się 2.0 TD w Galu ? |
Jak dla mnie po 4- letniej przygodzie nie narzekam ,jedynie co skrzynia może dać o sobie znać
robertdg napisał/a: | Silnik jako tako, jexdzi ale nie poraża osiągami czy też ekonomią zwłaszcza w mieście, |
Nie jest tak zle 90 km wystarczy od samego dołu dobrze ciągnie jest dużo cichszy od vw ze spalaniem w mieście może dojść do 9 L nawet więcej zależy od stylu jazdy i natężenia ruchu korki światła itd.. w trasie można zejść poniżej 6L wszystko zależy od kondycji silnika a duże przebiegi na pewno wytrzyma
milo - 17-07-2014, 15:56
kuskatoja napisał/a: | Wybij mu z głowy tego diesla. |
Najlepiej niech się wypowiedzą użytkownicy , bo ktoś coś słyszał, znajomy itp itd
milo - 22-07-2014, 15:05
kuskatoja pewnie masz 2,5 v6 każdy chwali swoje - bez komentarza
Andrew - 23-07-2014, 20:11
kuskatoja napisał/a: | Liczyłem na konstruktywną dyskusję nt. zalet i wad, ale jak widać zabrakło Ci argumentów. Zadałem konkretne pytanie, w czym ten diesel jest lepszy od V6. Ale poza tym co już napisałem raczej nic już nie można wymienić |
Jeśli chodzi o "konstruktywną dyskusję" to niestety kolego z Twojej strony ona taka nie jest, nie miałeś do czynienia z tym silnikiem i jedziesz po nim jak po burym kocie. Diesel ten na pewno nie jest lepszy od V6, ale patrząc te 5 lat, które mam gala nigdy mnie nie zawiódł. W mrozy zapala i wydaje mnie się, że LPG gorzej chyba śmierdzi... Pamiętaj, że jeśli nie masz z czymś do czynienia, nie rób tak jak wszyscy i nie opieraj się na czyjejś opinii wyssanej z palca. Wprawdzie większość diesli w galach oferowanych na rynku są już zajechane, ktoś kupi, nadzieje się na minę i ma problem. Ja osobiście przejechałem już ponad 100kkm i wymieniam olej w silniku i coś przy zawieszeniu jak siądzie... Co do spalania na trasie wychodziło mi ostatnio 6-6,5 l/100km, a przy domu nie mierzę
P.S. co niektórzy też mówią nie kupuj japończyka, bo części drogie
milo - 24-07-2014, 15:00
kuskatoja napisał/a: | Tak się składa, że jeździłem galantem Owczara gdy był dieslem, |
Ile czasu
kuskatoja napisał/a: | czy ktoś poda jakiekolwiek argumenty za tym, że diesel jest lepszy od V6? |
Lepiej zerknij na na temat bo jest... jak sie sprawuje diesel a nie v6 wyskakujesz jak filip z konopi
Jesli juz tak wytykasz to v6 nie ma bolączek swoich ? np popychacze hydrauliczne
kuskatoja napisał/a: | Ale najlepsze jest w tym wszystkim to, że nikt nie wie jakie auto posiadam, czy to galant diesel, czy V6 czy może w ogóle inne auto... |
nie obchodzi mnie to w ogóle
Andrew - 24-07-2014, 23:05
Nie ma sensu ta dyskusja.
Jaro1974 - 25-07-2014, 00:02
Ktoś kto kupuje diesla raczej kieruje się czym innym niż jazdą na pełnym kapciu przez miasto lub wieś. No chyba że kupuje sobie słynne tedełi w słynnych autach je posiadających Nie znam diesla galanta więc na jego temat nie będę się wypowiadał. Ale jeździłem dieslem w carismie przez ponad sześć lat. Była to jednostka TD pochodząca z renault megane. Oczywiście moi znajomi od razu powiedzieliże silnik to jeden wielki nie powiem co, i że długo się nim nie pocieszę. Pocieszyłem się sześć lat i mile wspominam ten silnik w tym aucie bo pomimo przejechanych przeze mnie ponad 100 kkm silnik nie dymił ( delikatnie było widać i to przy dużych obrotach ale nie był czarny) był w miarę dynamiczny jak trzeba było pocisnąć a uszczelkę pod czapką zmieniałem na własne życzenie ponieważ kupiłem sobie komplet kluczy i chciałem je wypróbować. Fakt teraz jeżdżę benzyną ale w tym modelu co teraz posiadam diesla nie montowali Bo pewnie jak by był to bym kupił. Wracając do tematu - nie ma co porównywać silnika diesla do V6 bo to nie ta klasa. I nie porównujmy silnika który ma 90 kM do silnika który ma 160 kM. To tak samo jak bym porównał malucha do CC1100.
sampler - 25-07-2014, 07:41
Powiem w skrocie dylemat nad wyborem silnika 4D68T vs 6A13 jest prosty. Diesel ten nie jest ekonomiczny spala od 7l w gore. 6A13 tez moze ekonomia nie zabija ale roznica w dynamice jest porażąjąca. W dodatku są inne aspekty kultura pracy awaryjność itd. Jak dla mnie wybór jasny
Tomek - 25-07-2014, 12:10
kuskatoja, oczywiście w dyskusji masz rację, ale:
kuskatoja napisał/a: | - konstrukcja silnika pochodzi z początku lat 90 |
tyczy się każdego silnika w Galancie, czyli V6 też. (Wyłączyć można GDI)
kuskatoja napisał/a: |
- słabe hamulce- z tyłu bębny , a przód nawet po lifcie 256mm |
nie wiem jak po 1 lifcie, ale po 2 lifcie Diesel miał już większe tarcze z przodu
(tak wnioskuję, bo widziałem takie auto ostatnio, chyba, że to swap)
Jaro1974 - 25-07-2014, 12:27
kuskatoja napisał/a: | Jeśli idziesz do sklepu i masz do wyboru TV Samsung 4k Smart, a obok TV Samsung FullHD bez smart i oba kosztują tyle samo, to ich porównanie też nie ma sensu? |
Wszystko zależy od tego co chcesz mieć. Jeśli chcesz mieć auto do dojazdów z punktu A do punktu B to według mnie lepszym rozwiązaniem jest PB z LPG (choć ja nie jestem zwolennikiem tego ostatniego) Ale jeśli jeździsz dużo to wtedy diesel ma uzasadnienie. Spójrzmy chociaż za zachodnią granicę.
To że kultura pracy V6 jest o niebo lepsza od diesla to nie ma dwóch zdań zresztą są to dwa różne silniki.
A tu masz porównanie cenowe z tego samego roku diesla i PB:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C33176372.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C33913636.html
Pierwszy diesel drugi benzyna. Do pierwszego dolicz 256 pln za rejestrację a do drugiego dolicz lekko 2000 pln bo jest nie opłacony. Jedynym plusem w tym przypadku (mówimy o cenie) jest to że w benzynie mamy trochę lepsze wyposażenie. Nie uwzględniam przebiegów bo i tak na pewno nie są prawdziwe. Teraz odpowiedz sobie na pytanie które zadałeś na temat telewizorów. Czy ceny są takie same?
bialyjayz - 25-07-2014, 12:36
Jaro1974 napisał/a: | Teraz odpowiedz sobie na pytanie które zadałeś na temat telewizorów. Czy ceny są takie same? |
wziąłeś jedno auto opłacone drugie nie, więc wiadomo jaki będzie werdykt ...
weżmy dla przykładu auta warta po 10.000 bez żadnych dodatkowych opłat wtedy napewno zwycięźcą będzie PB
Jaro1974 - 25-07-2014, 12:44
bialyjayz, zgoda, ale wystarczy doliczyć wartość całkowitych opłat za jednego jak i za drugiego - jakiż to problem?
|
|
|