To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Galant Rekin Kombiak Diesel ;)

szpala85 - 16-07-2014, 22:48
Temat postu: [EAx 97-04] Galant Rekin Kombiak Diesel ;)
Pany mam pytanko ...
mój kolega spodziewa się dziecka ...planuje zakup wiekszego auta niż golf 4
ostatnio widział na ulicy Gala EAx w kombiaku i jak by nie patrzeć spodobał mu się z wyglądu .. chyba jedyny kombiak który ładnie się prezentuje ;)
ja oczywiście proponowałem mu 2,5 v6 ...... bo jak by inaczej hehe
ale ten jest uparty i chce diesla .... powiedzcie mi jak sprawuje się 2.0 TD w Galu ?
chodzi tu o spalanie , moc , eksploatacja ....... tylko i wyłącznie o sam silnik
bo jeżeli chodzi o budę to już mu powiedziałem że nadkola i kielichy gniją ;)

robertdg - 16-07-2014, 23:09

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Polecam także dział techniczny i wyszukiwarke na dole strony po prawej stronie, wystarczy wpisać diesel i masz najczęsciej spotykane polaczki.
Silnik jako tako, jexdzi ale nie poraża osiągami czy też ekonomią zwłaszcza w mieście, do tego jak sie źle trafi to przy uszkodzeniu głowicy przez zbyt mocne obciązenie na silniku można mieć nie lada wydatki, wszystko zalezy jak sie trafi ;-)

szpala85 - 17-07-2014, 12:10

wszystko już wiem :wink: ... podzienkował :wink:
milo - 17-07-2014, 14:49

robertdg napisał/a:
wszystko zalezy jak sie trafi

Zgadza się i jak był użytkowany
szpala85 napisał/a:
powiedzcie mi jak sprawuje się 2.0 TD w Galu ?

Jak dla mnie po 4- letniej przygodzie nie narzekam ,jedynie co skrzynia może dać o sobie znać
robertdg napisał/a:
Silnik jako tako, jexdzi ale nie poraża osiągami czy też ekonomią zwłaszcza w mieście,

Nie jest tak zle 90 km wystarczy od samego dołu dobrze ciągnie :D jest dużo cichszy od vw ze spalaniem w mieście może dojść do 9 L nawet więcej zależy od stylu jazdy i natężenia ruchu korki światła itd.. w trasie można zejść poniżej 6L wszystko zależy od kondycji silnika a duże przebiegi na pewno wytrzyma :D

milo - 17-07-2014, 15:56

kuskatoja napisał/a:
Wybij mu z głowy tego diesla.

Najlepiej niech się wypowiedzą użytkownicy , bo ktoś coś słyszał, znajomy itp itd :shock:

milo - 22-07-2014, 15:05

kuskatoja pewnie masz 2,5 v6 każdy chwali swoje - bez komentarza :badgrin:
Andrew - 23-07-2014, 20:11

kuskatoja napisał/a:
Liczyłem na konstruktywną dyskusję nt. zalet i wad, ale jak widać zabrakło Ci argumentów. Zadałem konkretne pytanie, w czym ten diesel jest lepszy od V6. Ale poza tym co już napisałem raczej nic już nie można wymienić ;)

Jeśli chodzi o "konstruktywną dyskusję" to niestety kolego z Twojej strony ona taka nie jest, nie miałeś do czynienia z tym silnikiem i jedziesz po nim jak po burym kocie. Diesel ten na pewno nie jest lepszy od V6, ale patrząc te 5 lat, które mam gala nigdy mnie nie zawiódł. W mrozy zapala i wydaje mnie się, że LPG gorzej chyba śmierdzi... Pamiętaj, że jeśli nie masz z czymś do czynienia, nie rób tak jak wszyscy i nie opieraj się na czyjejś opinii wyssanej z palca. Wprawdzie większość diesli w galach oferowanych na rynku są już zajechane, ktoś kupi, nadzieje się na minę i ma problem. Ja osobiście przejechałem już ponad 100kkm i wymieniam olej w silniku i coś przy zawieszeniu jak siądzie... Co do spalania na trasie wychodziło mi ostatnio 6-6,5 l/100km, a przy domu nie mierzę :wink:

P.S. co niektórzy też mówią nie kupuj japończyka, bo części drogie :badgrin:

milo - 24-07-2014, 15:00

kuskatoja napisał/a:
Tak się składa, że jeździłem galantem Owczara gdy był dieslem,

Ile czasu :?:
kuskatoja napisał/a:
czy ktoś poda jakiekolwiek argumenty za tym, że diesel jest lepszy od V6?

Lepiej zerknij na na temat bo jest... jak sie sprawuje diesel a nie v6 :!: wyskakujesz jak filip z konopi :mrgreen:
Jesli juz tak wytykasz to v6 nie ma bolączek swoich ? np popychacze hydrauliczne :shock:
kuskatoja napisał/a:
Ale najlepsze jest w tym wszystkim to, że nikt nie wie jakie auto posiadam, czy to galant diesel, czy V6 czy może w ogóle inne auto...

nie obchodzi mnie to w ogóle :P

Andrew - 24-07-2014, 23:05

Nie ma sensu ta dyskusja.
Jaro1974 - 25-07-2014, 00:02

Ktoś kto kupuje diesla raczej kieruje się czym innym niż jazdą na pełnym kapciu przez miasto lub wieś. No chyba że kupuje sobie słynne tedełi w słynnych autach je posiadających :twisted: Nie znam diesla galanta więc na jego temat nie będę się wypowiadał. Ale jeździłem dieslem w carismie przez ponad sześć lat. Była to jednostka TD pochodząca z renault megane. Oczywiście moi znajomi od razu powiedzieliże silnik to jeden wielki nie powiem co, i że długo się nim nie pocieszę. Pocieszyłem się sześć lat i mile wspominam ten silnik w tym aucie bo pomimo przejechanych przeze mnie ponad 100 kkm silnik nie dymił ( delikatnie było widać i to przy dużych obrotach ale nie był czarny) był w miarę dynamiczny jak trzeba było pocisnąć a uszczelkę pod czapką zmieniałem na własne życzenie ponieważ kupiłem sobie komplet kluczy i chciałem je wypróbować. Fakt teraz jeżdżę benzyną ale w tym modelu co teraz posiadam diesla nie montowali :twisted: Bo pewnie jak by był to bym kupił. Wracając do tematu - nie ma co porównywać silnika diesla do V6 bo to nie ta klasa. I nie porównujmy silnika który ma 90 kM do silnika który ma 160 kM. To tak samo jak bym porównał malucha do CC1100.
sampler - 25-07-2014, 07:41

Powiem w skrocie dylemat nad wyborem silnika 4D68T vs 6A13 jest prosty. Diesel ten nie jest ekonomiczny spala od 7l w gore. 6A13 tez moze ekonomia nie zabija ale roznica w dynamice jest porażąjąca. W dodatku są inne aspekty kultura pracy awaryjność itd. Jak dla mnie wybór jasny
Tomek - 25-07-2014, 12:10

kuskatoja, oczywiście w dyskusji masz rację, ale:

kuskatoja napisał/a:
- konstrukcja silnika pochodzi z początku lat 90


tyczy się każdego silnika w Galancie, czyli V6 też. (Wyłączyć można GDI)

kuskatoja napisał/a:

- słabe hamulce- z tyłu bębny :shock: , a przód nawet po lifcie 256mm


nie wiem jak po 1 lifcie, ale po 2 lifcie Diesel miał już większe tarcze z przodu
(tak wnioskuję, bo widziałem takie auto ostatnio, chyba, że to swap)

Jaro1974 - 25-07-2014, 12:27

kuskatoja napisał/a:
Jeśli idziesz do sklepu i masz do wyboru TV Samsung 4k Smart, a obok TV Samsung FullHD bez smart i oba kosztują tyle samo, to ich porównanie też nie ma sensu?

Wszystko zależy od tego co chcesz mieć. Jeśli chcesz mieć auto do dojazdów z punktu A do punktu B to według mnie lepszym rozwiązaniem jest PB z LPG (choć ja nie jestem zwolennikiem tego ostatniego) Ale jeśli jeździsz dużo to wtedy diesel ma uzasadnienie. Spójrzmy chociaż za zachodnią granicę.
To że kultura pracy V6 jest o niebo lepsza od diesla to nie ma dwóch zdań zresztą są to dwa różne silniki.
A tu masz porównanie cenowe z tego samego roku diesla i PB:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C33176372.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C33913636.html

Pierwszy diesel drugi benzyna. Do pierwszego dolicz 256 pln za rejestrację a do drugiego dolicz lekko 2000 pln bo jest nie opłacony. Jedynym plusem w tym przypadku (mówimy o cenie) jest to że w benzynie mamy trochę lepsze wyposażenie. Nie uwzględniam przebiegów bo i tak na pewno nie są prawdziwe. Teraz odpowiedz sobie na pytanie które zadałeś na temat telewizorów. Czy ceny są takie same?

bialyjayz - 25-07-2014, 12:36

Jaro1974 napisał/a:
Teraz odpowiedz sobie na pytanie które zadałeś na temat telewizorów. Czy ceny są takie same?

wziąłeś jedno auto opłacone drugie nie, więc wiadomo jaki będzie werdykt ...
weżmy dla przykładu auta warta po 10.000 bez żadnych dodatkowych opłat wtedy napewno zwycięźcą będzie PB :P

Jaro1974 - 25-07-2014, 12:44

bialyjayz, zgoda, ale wystarczy doliczyć wartość całkowitych opłat za jednego jak i za drugiego - jakiż to problem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group