Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z klimatyzacją
steve161 - 20-07-2014, 17:58 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z klimatyzacją Witam
Mam problem z klima w mojej cari. Przy włączeniu kliny obroty silnika spadają wiapec kompresor chyba się załącza wiatrak też pracuje a mimo to klima nie chłodzi wcale lub bardzo bardzo słabo . Dopiero po około 20min zaczyna wiać zimnym powietrzem ale za minutę lub dwie znów wieje zwykle powietrze z pola. I tu moje pytanie czy ktoś wie jaka może być pzyczyna tego chciałbym się psychicznie przygotować co mnie czeka. Czymmoże byc to wina tylko przekaznika ac clutch?Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
[ Dodano: 20-07-2014, 18:00 ]
Dodam jeszcze że klima byla ostatnio dobijania sprawdzano też szczelność wymieniono bosuszacz i nic nie pokojacego nie zaobserwowano.
[ Dodano: 20-07-2014, 18:02 ]
Przepraszam tak_e za błędy w pisowni ale pisze z telefonu a ciężko się na nim pisze.
olgierto - 20-07-2014, 18:45
zobacz jaką masz szczelinę między kołem z kompresora klimy a zasprzęglikiem. powinna być niewielka chyba ok 0,3-0,5 mm. Jak masz większą to opcja wyregulowania, czyli odkręcenie zasprzęglika i wymiana podkładki na mniejszą lub ewentualnie wyciągniecie całkowicie. Ja u siebie w O1 tak zrobiłem i klima śmiga normalnie warto spróbować
plecho1 - 20-07-2014, 21:25
Jeśli sprężarka ma dobrą wydajność, to może być jeszcze problem z czujnikiem temperatury znajdującym się na chłodniczce za schowkiem. Jest on po to aby sterownik nie dopuścił do.zamarznięcia chłodniczki. Kiedy ten czujnik pada, to podaje niższą temperaturę niż jest faktycznie i sterownik wcześniej wyłącza sprężarkę przez co klima słabiej chłodzi. Jest to dokładnie opisane na forum wraz z trochę pseudonaprawą która jednak działa. Wystarcsy ten czujniknodsunąć od chłodniczki na około 5cm co powoduje wyłączanie się klimy przy niższej temperaturze.
steve161 - 20-07-2014, 21:39
A czy ten czujnik występuje też w klimie manualnej bo zapomniałem dodać że taka mam.
plecho1 - 21-07-2014, 10:07
Tak, ja też mam manualną. Tylko przy przenoszeniu tego czujnika najlepiej sprawdzać temperaturę jakimś termometrem na wylocie powietrza aby nie była mniejsza miż 5 stopni żeby nie zamarzała chłodniczka. Przed tą przeróbką w moim aucie powietrze na wylocie miało około 15 stopni a teraz jest około 5.
steve161 - 21-07-2014, 10:52
Ok to sprawdze to a jak uwazasz czy takie objawy jak u mnie moga miec zwiazek z tym przekaznikiem co jest pod maska lub co gorsza z jakas czescia mechaniczna sprezarka chlodnica itd?
plecho1 - 21-07-2014, 13:47
Raczej jak by było coś nie tak z przekaźnikiem, to klima by w ogóle się nie załączała ale można to sprawdzić. Wyjmij ten przekaźnik i obejrzyj w jakim stanie są nóżki - konektory czy nie są skorodowane czy podpalone. Dla sprawdzenia możesz też go zamienić z jakimś innym takim samym. Może jeszcze być problem z specjalnym zaworem który jest przy chłodniczce, jeśli ten zawór się zacina, to klima też nie będzie dobrze działać. Jednak przed jego wymianą trzeba wypompować czynnik chłodzący. Jeśli robiłeś klimę w dobrym warsztacie, to powinieneś mieć wydruk z parametrami czy wszystko jest ok. Podczas kontroli sprawdza się też ciśnienie w układzie i ono też może wiele powiedzieć czy sprężarka jest sprawna. U mnie np klima nie ma pełnej wydajności i to właśnie powiedział mi człowiek serwisujący klimę, że albo pompa daje trochę za małe ciśnienie albo osuszacz jest już trochę zapchany albo to wina tego zaworu przy chłodniczce. Ale, że klima jeszcze dobrze działa, to na razie tego nie zaczepialiśmy.
Tu masz ten temat o problemach z czujnikiem przy chłodniczce http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35365
A tu jeszcze inny ciekawy temat o klimie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53318
steve161 - 21-07-2014, 14:03
Dzięki za pomoc jadę w piątek pewnie do mechanika to może znajdziemy przyczynę jak by ktoś miał jeszcze jakies pomysly to proszę pisac;)
wichura1 - 22-07-2014, 22:34
Przekaźnik sprzęgła sprężarki [...] - wymiana powoduje natychmiastowe chłodzenie.
W przekaźniku sprzęgła wypalają styki, to ten oznaczony na zdjęciu: AC CLUTCH. Jeżeli on jest uszkodzony to problem zniknie po zamianie na przekaźnik COND FAN Lo.(tylko tak nie zostawiaj, bo wentylator będzie źle działał). W razie czego gdzieś mam jeszcze takie, bo kupiłem kilka na zapas.
edit: wichura1, bez takich proszę
steve161 - 23-07-2014, 09:29
A czy ten przekaznik normalnie sie wyjmuje tak jak bezpieczniki bo skubaniec mocno siedzi i nie wiem czy mam na sile wyciagac. I drugie pytanie czy przekaznik mb 953382 1L bedzie pasowal?
wichura1 - 23-07-2014, 14:55
No on właśnie ma takie oznaczenie: MB9533821L, u mnie Siemens -A1001-X7 z drugiej strony wytłoczone V23074 a poniżej tworzywo, z którego został wykonany. Były też innych firm TYCO i OMRON lepsze od źle zaprojektowanego Siemensa. Siedzi mocno i trzeba go po prostu wyciągnąć.
steve161 - 24-07-2014, 14:18
Problem rozwiązany faktycznie przyczyną byl ten nieszczesny przekaznik. Po wymianie klima dziala bez problemu. A ja pół wczasów martwiłem sie ze czeka mnie duży wydatek. Dziękuje wszystkim za pomoc.
campanula - 12-08-2014, 21:30 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z klimatyzacją Witam kolegów
Dzięki waszym informacjom (a zwłaszcza koledze wichura1) udało mi się zdiagnozować usterkę w mojej carismie. Sama jestem z siebie dumna.
Okazało się, że zepsuty jest ten przekaźnik Siemensa od sprzęgła sprężarki w klimatyzacji (zamiana przekaźników spowodowała, że z klimy natychmiast wieje chłodem).
Tak więc muszę kupić taki przekaźnik.
I w związku z tym mam pytania:
1. Czy można gdzieś kupić taki nowy?
2. Jeśli kupowałabym na alle.... używany, to czy może być to przekaźnik innej firmy np. TYCO?
plecho1 - 12-08-2014, 22:01
Na razie do czasu zakupu nowego możesz spróbować przeczyścić styki starego przekaźnika drobnym papierem ściernym.
wichura1 - 12-08-2014, 23:55 Temat postu: Re: Problem z klimatyzacją
campanula napisał/a: | .....alle.... używany, to czy może być to przekaźnik innej firmy np. TYCO? |
TYCO, DENSO, lub OMRON są znacznie lepsze niż SIEMENS. Wszystkie uszkodzone, z którymi się zetknąłem były SIEMENS-a, zarówno od sprzęgła sprężarki jak i włączające nadmuch w kabinie.
|
|
|