To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Evoscan, AYC, i VAG KKL

Seiji - 24-07-2014, 00:49
Temat postu: Evoscan, AYC, i VAG KKL
orientuje się może ktoś jak przerobić kabel VAG KKL żeby działało na nim odpowietrzanie układu AYC?

usunąłem dziewiąty pin i zlutowałem pierwszy z czwartym i tak jak dataloging z EFI ECU działa pierwsza klasa tak nie chce się połączyć ani z AYC ECU ani z ABS ECU nie mówiąc już o próbie odczytu z nich błędów czy operowania aktuatorami

pozdrawiam

Bartek - 24-07-2014, 10:02

Nie zadziała - tylko kabel Openport 1.3U komunikuje się z AYC, i ABS. Open Port 2.0 tylko z AYC, z ABS ma problemy
i9i - 24-07-2014, 15:22

Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free.
W@sio - 24-07-2014, 18:19

OpenPort1.3U z Evoscanem podobno daje radę przestroić fabrycznego kompa i zrobić nową mapę... Ktoś coś czynił w tym kierunku? Również chętnie bym pożyczył kabel i ewentualnie softa na strojenie. Do Tych mam daleko, więc w grę wchodzi przesyłka kurierem lub pocztą, oczywiście na mój koszt + flaszeczka dobrego trunku :)
Seiji - 24-07-2014, 20:49

i9i napisał/a:
Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free.


oooo, to by było super

a jakiś późniejszy termin też wchodził by w grę? mam problem z uzyskaniem jakiegokolwiek wolnego w pracy :/

gaballus - 06-10-2015, 02:45

Piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu, ale jeśli moderacja uzna za słuszne to proszę o przeniesienie.
zaprojektowałem i wykonałem klon OpenPort 1.3 włącznie z odłączanym pinem 9.
Jest to dokładny klon z możliwością programowania ECU, ale z kilkoma modyfikacjami (LEDy sygnalizujące stany pracy, odłączany pin 9)
wygląda to tak:





Kabelek sprawdzałem na Cari 1.6 i EvoScanie, działa bez najmniejszego problemu w przeciwieństwie do mojego KKla na którym nie lada wyczynem było połączenie się z ECU.

Jeśli byliby zainteresowani to chętnie opublikuję cały projekt.
Oczywiście za darmo, chętnie podzielę się nim, szkoda byłoby żebym tylko ja z niego skorzystał.
Jednocześnie od razu ostrzegam że tak jak widać na zdjęciach jest to montaż SMD, płytki też nie da się wykonać żelazkiem, tylko zakład.

Proszę o odzew czy mam przygotować projekt do publikacji :)

MichciuGT - 06-10-2015, 13:46

Projekt może być bardzo ciekawy :)
a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?
na jakim układzie był twój KKl? używasz evoscana 2.6?

montaż SMD to raczej nie duży problem (przynajmniej dla mnie), ale skompletowanie potrzebnych elementów + wykonanie płytki PCB trochę komplikuje sprawę.

gaballus - 06-10-2015, 23:27

W układzie występuje coś co się nazywa VPP (potrzebne właśnie przy programowaniu) jak też sygnał BOOT na osobnym kabelku. Tutaj jest zestawienie kabelków:
http://www.evoscan.com/mi...obd2-can-cables

KKLa będę mógł sprawdzić najwcześniej w czwartek, wtedy napiszę na czym on jest zrobiony dokładnie, ale jest to któryś z FT232.
Co do Evoscanów to sprawdzałem na 2.6. do 2.9

Montaż faktycznie nie jest problematyczny, ale pod warunkiem że umiesz dobrze lutować :)
Skompletowanie elementów to także żaden problem, w TME jest wszystko dostępne, włącznie z obudową.
gorzej z płytką, aczkolwiek jeśli zebrało by się parę chętnych osób nie wychodzi to już tak drogo

MichciuGT - 08-10-2015, 22:23

jeśli można to poprosiłbym o źródła, skąd brałeś informacje o tym z czego zbudowany jest interfejs (domyślam się że to jest openport 1.3u) i jakie są tam układy (nie wyraźne na zdjęciach)
gaballus - 09-10-2015, 12:43

wątek na forum openecu.org:
http://forums.openecu.org/viewtopic.php?t=542

Obrobię pliki i umieszczę projekt tak czy inaczej na stronie, może komuś się przyda

MichciuGT - 07-11-2015, 14:55

gaballus, będziesz jeszcze coś więcej o tym pisał?
gaballus - 10-11-2015, 23:06

Przepraszam że się nie odzywam (również na pw), niestety obowiązki i brak czasu :(
Naprawdę jak tylko wykroję jakieś 3 godzinki to zamieszczę cały projekt ze schematem, płytką gerberami itp.

swinks_UK - 11-11-2015, 23:14

MichciuGT napisał/a:

a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?

Nie.
OpenPort 1.3 dawał również możliwość flashu ecu. To zależy od użytego softu, w Evoscanie, kabel 1.3 jest lepszy w przypadku chipów H8, z kolei ecu na MH720x lepiej się flashują na kablu 2.0. Za to EcuFlash lubi oba kable do programowania :wink:

MichciuGT - 22-11-2015, 21:51

Dzięki swinks_UK, dobrze wiedzieć :)

Ponoć w Cari GDi jest H8, ale nie sprawdzałem u siebie i nie wiem jaki jest dokładnie model.
Chciałbym spróbować zmienić coś u siebie i zobaczyć efekt, z chęcią dowiedziałbym się co i do czego (trochę kiepsko u mnie z szczegółowym angielskim).

Bartek - 23-11-2015, 09:58

MichciuGT, niestety w Cari GDi jest nieobsługiwany przez nic 8200


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group