Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Evoscan, AYC, i VAG KKL
Autor Wiadomość
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24-07-2014, 00:49   Evoscan, AYC, i VAG KKL

orientuje się może ktoś jak przerobić kabel VAG KKL żeby działało na nim odpowietrzanie układu AYC?

usunąłem dziewiąty pin i zlutowałem pierwszy z czwartym i tak jak dataloging z EFI ECU działa pierwsza klasa tak nie chce się połączyć ani z AYC ECU ani z ABS ECU nie mówiąc już o próbie odczytu z nich błędów czy operowania aktuatorami

pozdrawiam
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-07-2014, 10:02   

Nie zadziała - tylko kabel Openport 1.3U komunikuje się z AYC, i ABS. Open Port 2.0 tylko z AYC, z ABS ma problemy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 24-07-2014, 15:22   

Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 24-07-2014, 18:19   

OpenPort1.3U z Evoscanem podobno daje radę przestroić fabrycznego kompa i zrobić nową mapę... Ktoś coś czynił w tym kierunku? Również chętnie bym pożyczył kabel i ewentualnie softa na strojenie. Do Tych mam daleko, więc w grę wchodzi przesyłka kurierem lub pocztą, oczywiście na mój koszt + flaszeczka dobrego trunku :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24-07-2014, 20:49   

i9i napisał/a:
Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free.


oooo, to by było super

a jakiś późniejszy termin też wchodził by w grę? mam problem z uzyskaniem jakiegokolwiek wolnego w pracy :/
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
gaballus 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 06-10-2015, 02:45   

Piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu, ale jeśli moderacja uzna za słuszne to proszę o przeniesienie.
zaprojektowałem i wykonałem klon OpenPort 1.3 włącznie z odłączanym pinem 9.
Jest to dokładny klon z możliwością programowania ECU, ale z kilkoma modyfikacjami (LEDy sygnalizujące stany pracy, odłączany pin 9)
wygląda to tak:





Kabelek sprawdzałem na Cari 1.6 i EvoScanie, działa bez najmniejszego problemu w przeciwieństwie do mojego KKla na którym nie lada wyczynem było połączenie się z ECU.

Jeśli byliby zainteresowani to chętnie opublikuję cały projekt.
Oczywiście za darmo, chętnie podzielę się nim, szkoda byłoby żebym tylko ja z niego skorzystał.
Jednocześnie od razu ostrzegam że tak jak widać na zdjęciach jest to montaż SMD, płytki też nie da się wykonać żelazkiem, tylko zakład.

Proszę o odzew czy mam przygotować projekt do publikacji :)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 06-10-2015, 13:46   

Projekt może być bardzo ciekawy :)
a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?
na jakim układzie był twój KKl? używasz evoscana 2.6?

montaż SMD to raczej nie duży problem (przynajmniej dla mnie), ale skompletowanie potrzebnych elementów + wykonanie płytki PCB trochę komplikuje sprawę.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
gaballus 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 06-10-2015, 23:27   

W układzie występuje coś co się nazywa VPP (potrzebne właśnie przy programowaniu) jak też sygnał BOOT na osobnym kabelku. Tutaj jest zestawienie kabelków:
http://www.evoscan.com/mi...obd2-can-cables

KKLa będę mógł sprawdzić najwcześniej w czwartek, wtedy napiszę na czym on jest zrobiony dokładnie, ale jest to któryś z FT232.
Co do Evoscanów to sprawdzałem na 2.6. do 2.9

Montaż faktycznie nie jest problematyczny, ale pod warunkiem że umiesz dobrze lutować :)
Skompletowanie elementów to także żaden problem, w TME jest wszystko dostępne, włącznie z obudową.
gorzej z płytką, aczkolwiek jeśli zebrało by się parę chętnych osób nie wychodzi to już tak drogo
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-10-2015, 22:23   

jeśli można to poprosiłbym o źródła, skąd brałeś informacje o tym z czego zbudowany jest interfejs (domyślam się że to jest openport 1.3u) i jakie są tam układy (nie wyraźne na zdjęciach)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
gaballus 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 09-10-2015, 12:43   

wątek na forum openecu.org:
http://forums.openecu.org/viewtopic.php?t=542

Obrobię pliki i umieszczę projekt tak czy inaczej na stronie, może komuś się przyda
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 07-11-2015, 14:55   

gaballus, będziesz jeszcze coś więcej o tym pisał?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
gaballus 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 10-11-2015, 23:06   

Przepraszam że się nie odzywam (również na pw), niestety obowiązki i brak czasu :(
Naprawdę jak tylko wykroję jakieś 3 godzinki to zamieszczę cały projekt ze schematem, płytką gerberami itp.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-11-2015, 23:14   

MichciuGT napisał/a:

a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?

Nie.
OpenPort 1.3 dawał również możliwość flashu ecu. To zależy od użytego softu, w Evoscanie, kabel 1.3 jest lepszy w przypadku chipów H8, z kolei ecu na MH720x lepiej się flashują na kablu 2.0. Za to EcuFlash lubi oba kable do programowania :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 22-11-2015, 21:51   

Dzięki swinks_UK, dobrze wiedzieć :)

Ponoć w Cari GDi jest H8, ale nie sprawdzałem u siebie i nie wiem jaki jest dokładnie model.
Chciałbym spróbować zmienić coś u siebie i zobaczyć efekt, z chęcią dowiedziałbym się co i do czego (trochę kiepsko u mnie z szczegółowym angielskim).
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2015, 09:58   

MichciuGT, niestety w Cari GDi jest nieobsługiwany przez nic 8200
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.