Evoscan, AYC, i VAG KKL |
Autor |
Wiadomość |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-07-2014, 00:49 Evoscan, AYC, i VAG KKL
|
|
|
orientuje się może ktoś jak przerobić kabel VAG KKL żeby działało na nim odpowietrzanie układu AYC?
usunąłem dziewiąty pin i zlutowałem pierwszy z czwartym i tak jak dataloging z EFI ECU działa pierwsza klasa tak nie chce się połączyć ani z AYC ECU ani z ABS ECU nie mówiąc już o próbie odczytu z nich błędów czy operowania aktuatorami
pozdrawiam |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-07-2014, 10:02
|
|
|
Nie zadziała - tylko kabel Openport 1.3U komunikuje się z AYC, i ABS. Open Port 2.0 tylko z AYC, z ABS ma problemy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 24-07-2014, 15:22
|
|
|
Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 24-07-2014, 18:19
|
|
|
OpenPort1.3U z Evoscanem podobno daje radę przestroić fabrycznego kompa i zrobić nową mapę... Ktoś coś czynił w tym kierunku? Również chętnie bym pożyczył kabel i ewentualnie softa na strojenie. Do Tych mam daleko, więc w grę wchodzi przesyłka kurierem lub pocztą, oczywiście na mój koszt + flaszeczka dobrego trunku |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-07-2014, 20:49
|
|
|
i9i napisał/a: | Jeśli jesteś w stanie podjechać do Tych po weekendzie to mogę użyczyć na tydzień - dwa OpenPorta 1.3U za free. |
oooo, to by było super
a jakiś późniejszy termin też wchodził by w grę? mam problem z uzyskaniem jakiegokolwiek wolnego w pracy :/ |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
gaballus
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 06-10-2015, 02:45
|
|
|
Piszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu, ale jeśli moderacja uzna za słuszne to proszę o przeniesienie.
zaprojektowałem i wykonałem klon OpenPort 1.3 włącznie z odłączanym pinem 9.
Jest to dokładny klon z możliwością programowania ECU, ale z kilkoma modyfikacjami (LEDy sygnalizujące stany pracy, odłączany pin 9)
wygląda to tak:
Kabelek sprawdzałem na Cari 1.6 i EvoScanie, działa bez najmniejszego problemu w przeciwieństwie do mojego KKla na którym nie lada wyczynem było połączenie się z ECU.
Jeśli byliby zainteresowani to chętnie opublikuję cały projekt.
Oczywiście za darmo, chętnie podzielę się nim, szkoda byłoby żebym tylko ja z niego skorzystał.
Jednocześnie od razu ostrzegam że tak jak widać na zdjęciach jest to montaż SMD, płytki też nie da się wykonać żelazkiem, tylko zakład.
Proszę o odzew czy mam przygotować projekt do publikacji |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-10-2015, 13:46
|
|
|
Projekt może być bardzo ciekawy
a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?
na jakim układzie był twój KKl? używasz evoscana 2.6?
montaż SMD to raczej nie duży problem (przynajmniej dla mnie), ale skompletowanie potrzebnych elementów + wykonanie płytki PCB trochę komplikuje sprawę. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
gaballus
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 06-10-2015, 23:27
|
|
|
W układzie występuje coś co się nazywa VPP (potrzebne właśnie przy programowaniu) jak też sygnał BOOT na osobnym kabelku. Tutaj jest zestawienie kabelków:
http://www.evoscan.com/mi...obd2-can-cables
KKLa będę mógł sprawdzić najwcześniej w czwartek, wtedy napiszę na czym on jest zrobiony dokładnie, ale jest to któryś z FT232.
Co do Evoscanów to sprawdzałem na 2.6. do 2.9
Montaż faktycznie nie jest problematyczny, ale pod warunkiem że umiesz dobrze lutować
Skompletowanie elementów to także żaden problem, w TME jest wszystko dostępne, włącznie z obudową.
gorzej z płytką, aczkolwiek jeśli zebrało by się parę chętnych osób nie wychodzi to już tak drogo |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-10-2015, 22:23
|
|
|
jeśli można to poprosiłbym o źródła, skąd brałeś informacje o tym z czego zbudowany jest interfejs (domyślam się że to jest openport 1.3u) i jakie są tam układy (nie wyraźne na zdjęciach) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
gaballus
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-11-2015, 14:55
|
|
|
gaballus, będziesz jeszcze coś więcej o tym pisał? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
gaballus
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:06
|
|
|
Przepraszam że się nie odzywam (również na pw), niestety obowiązki i brak czasu
Naprawdę jak tylko wykroję jakieś 3 godzinki to zamieszczę cały projekt ze schematem, płytką gerberami itp. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-11-2015, 23:14
|
|
|
MichciuGT napisał/a: |
a czy możliwość przeprogramowania ECU nie była przypadkiem w open port 2.0?
|
Nie.
OpenPort 1.3 dawał również możliwość flashu ecu. To zależy od użytego softu, w Evoscanie, kabel 1.3 jest lepszy w przypadku chipów H8, z kolei ecu na MH720x lepiej się flashują na kablu 2.0. Za to EcuFlash lubi oba kable do programowania |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-11-2015, 21:51
|
|
|
Dzięki swinks_UK, dobrze wiedzieć
Ponoć w Cari GDi jest H8, ale nie sprawdzałem u siebie i nie wiem jaki jest dokładnie model.
Chciałbym spróbować zmienić coś u siebie i zobaczyć efekt, z chęcią dowiedziałbym się co i do czego (trochę kiepsko u mnie z szczegółowym angielskim). |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-11-2015, 09:58
|
|
|
MichciuGT, niestety w Cari GDi jest nieobsługiwany przez nic 8200 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|