To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru

bycek - 31-07-2014, 21:44
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru
Witam. Niestety przy czyszczeniu przepustnicy rozregulowałem czujnik. Wiem mój błąd. Obroty po złożeniu wszystkiego falowały, komputer od spalania wariuje. Ustawiłem tak jak w poradniku z tego forum z tym, że samą rezystancję, napięcia wcześniej nie sprawdzałem. Auto dalej falowało. Teraz zaczęło szarpać na niskich obrotach, często nie da się normalnie ruszyć trzeba przygazować. Sporo się oczytałem i winny może być ten czujnik, którego komputer może nie wykryć. Dziś sprawdziłem napięcie. Bez włożonego szczeliniomierza bo w końcu nie wiem jak to ludzie ustawiają. Czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą napięcia (0,64v) czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą rezystancji, że: 5. Sprawdzamy czy IPS jest właczony - dokladnie to chodzi o to czy przy takim polozeniu TPS'a czujnik przepustnicy w polozeniu wolnych obrotow (IPS) jest zalaczony aby to sprawdzic musimy posiadac jakis miernik ktory wskaze nam ze jest przejscie na odpowiednich pinach w złączce TPS'a:
Czyli przykladamy miernik do pinów 3 i 4, czy: bez włożonego i napięcie 0,64v czy tak jak wcześniej rezystancja lecz bez włożonego szczeliniomierza. Moim zdaniem jak się ustawi np. te 0,64v to ten ips moze nie byc załączony. Jak to dobrze ustawić? Bez włożonego szczeliniomierza regulując przepustnicą wystapilo napiecie od 0,5v do 4,3v coś koło tego. Czy ma ktoś może jakieś rady, sugestie? Jutro jeszcze spróbuję wybłyskać błędy :)

robertdg - 31-07-2014, 22:14

Wkładasz szczelinomierz o grubości 0,45mm pod fixed sas, luzujesz tps i obracasz skrajnie w lewo, obracając w prawo szukasz momentu przeskoku ips, w tym momencie blokujesz i skrecasz TPS, kontrolujesz napięcie wyjsciowe na tps.
bycek - 31-07-2014, 22:23

Ja czytałem ,że trzeba o grubości 0,65. Czyli między 3 i 4 ma być nieskończoność? Inaczej mówiąc przejscie?
robertdg - 31-07-2014, 22:29

IPS to terminal 2 i 4 pedał wciśnięty brak rezystancji, pedał zwolniony jest rezystancja, GDI przed liftem, opis wg manuala
bycek - 31-07-2014, 22:33

Czyli jeszcze raz. Kręcę przeciwnie do wskazówek zegara, czy zgodnie? Ustawiam przejsie (nieskonczonosc) czy brak przejscia (0) na mierniku analogowym? Napięcie bez szczeliniomierza jak wyzej. Jaką grubość szczeliniomierza w koncu zastosować? Czyli we wtyczce na tpsie pomiedzy 2 i 4 ma byc jak mowisz?
robertdg - 31-07-2014, 22:45

Ustawiając kręcisz w prawo, IPS na wyjsciu 2 i 4 na mierniku ma być ciągłość, szczelinomierz 0,45

Manual suplement C 13.pdf, strony 88, 89, 98

bycek - 01-08-2014, 22:01

A jeśli tak ustawie a objawy zostaną co należy w drugiej konieczności sprawdzic?

[ Dodano: 02-08-2014, 17:11 ]
Między 2 i 4 na tpsie ma "piszczeć" na mierniku? Czy jak bo nie rozumiem już. Jak go trochę skręci to gaśnie. Czy zakres, który podałem jest dobry? To max napięcie nie jest za duże albo za małe?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group