Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru
Autor Wiadomość
bycek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 27
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 31-07-2014, 21:44   [Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru

Witam. Niestety przy czyszczeniu przepustnicy rozregulowałem czujnik. Wiem mój błąd. Obroty po złożeniu wszystkiego falowały, komputer od spalania wariuje. Ustawiłem tak jak w poradniku z tego forum z tym, że samą rezystancję, napięcia wcześniej nie sprawdzałem. Auto dalej falowało. Teraz zaczęło szarpać na niskich obrotach, często nie da się normalnie ruszyć trzeba przygazować. Sporo się oczytałem i winny może być ten czujnik, którego komputer może nie wykryć. Dziś sprawdziłem napięcie. Bez włożonego szczeliniomierza bo w końcu nie wiem jak to ludzie ustawiają. Czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą napięcia (0,64v) czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą rezystancji, że: 5. Sprawdzamy czy IPS jest właczony - dokladnie to chodzi o to czy przy takim polozeniu TPS'a czujnik przepustnicy w polozeniu wolnych obrotow (IPS) jest zalaczony aby to sprawdzic musimy posiadac jakis miernik ktory wskaze nam ze jest przejscie na odpowiednich pinach w złączce TPS'a:
Czyli przykladamy miernik do pinów 3 i 4, czy: bez włożonego i napięcie 0,64v czy tak jak wcześniej rezystancja lecz bez włożonego szczeliniomierza. Moim zdaniem jak się ustawi np. te 0,64v to ten ips moze nie byc załączony. Jak to dobrze ustawić? Bez włożonego szczeliniomierza regulując przepustnicą wystapilo napiecie od 0,5v do 4,3v coś koło tego. Czy ma ktoś może jakieś rady, sugestie? Jutro jeszcze spróbuję wybłyskać błędy :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-07-2014, 22:14   

Wkładasz szczelinomierz o grubości 0,45mm pod fixed sas, luzujesz tps i obracasz skrajnie w lewo, obracając w prawo szukasz momentu przeskoku ips, w tym momencie blokujesz i skrecasz TPS, kontrolujesz napięcie wyjsciowe na tps.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bycek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 27
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 31-07-2014, 22:23   

Ja czytałem ,że trzeba o grubości 0,65. Czyli między 3 i 4 ma być nieskończoność? Inaczej mówiąc przejscie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-07-2014, 22:29   

IPS to terminal 2 i 4 pedał wciśnięty brak rezystancji, pedał zwolniony jest rezystancja, GDI przed liftem, opis wg manuala
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bycek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 27
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 31-07-2014, 22:33   

Czyli jeszcze raz. Kręcę przeciwnie do wskazówek zegara, czy zgodnie? Ustawiam przejsie (nieskonczonosc) czy brak przejscia (0) na mierniku analogowym? Napięcie bez szczeliniomierza jak wyzej. Jaką grubość szczeliniomierza w koncu zastosować? Czyli we wtyczce na tpsie pomiedzy 2 i 4 ma byc jak mowisz?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-07-2014, 22:45   

Ustawiając kręcisz w prawo, IPS na wyjsciu 2 i 4 na mierniku ma być ciągłość, szczelinomierz 0,45

Manual suplement C 13.pdf, strony 88, 89, 98
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bycek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 27
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 01-08-2014, 22:01   

A jeśli tak ustawie a objawy zostaną co należy w drugiej konieczności sprawdzic?

[ Dodano: 02-08-2014, 17:11 ]
Między 2 i 4 na tpsie ma "piszczeć" na mierniku? Czy jak bo nie rozumiem już. Jak go trochę skręci to gaśnie. Czy zakres, który podałem jest dobry? To max napięcie nie jest za duże albo za małe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.