 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru |
Autor |
Wiadomość |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 31-07-2014, 21:44 [Cari 1.8 GDI] TPS - prośba o weryfikację pomiaru
|
|
|
Witam. Niestety przy czyszczeniu przepustnicy rozregulowałem czujnik. Wiem mój błąd. Obroty po złożeniu wszystkiego falowały, komputer od spalania wariuje. Ustawiłem tak jak w poradniku z tego forum z tym, że samą rezystancję, napięcia wcześniej nie sprawdzałem. Auto dalej falowało. Teraz zaczęło szarpać na niskich obrotach, często nie da się normalnie ruszyć trzeba przygazować. Sporo się oczytałem i winny może być ten czujnik, którego komputer może nie wykryć. Dziś sprawdziłem napięcie. Bez włożonego szczeliniomierza bo w końcu nie wiem jak to ludzie ustawiają. Czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą napięcia (0,64v) czy z włożonym szczeliniomierzem i za pomocą rezystancji, że: 5. Sprawdzamy czy IPS jest właczony - dokladnie to chodzi o to czy przy takim polozeniu TPS'a czujnik przepustnicy w polozeniu wolnych obrotow (IPS) jest zalaczony aby to sprawdzic musimy posiadac jakis miernik ktory wskaze nam ze jest przejscie na odpowiednich pinach w złączce TPS'a:
Czyli przykladamy miernik do pinów 3 i 4, czy: bez włożonego i napięcie 0,64v czy tak jak wcześniej rezystancja lecz bez włożonego szczeliniomierza. Moim zdaniem jak się ustawi np. te 0,64v to ten ips moze nie byc załączony. Jak to dobrze ustawić? Bez włożonego szczeliniomierza regulując przepustnicą wystapilo napiecie od 0,5v do 4,3v coś koło tego. Czy ma ktoś może jakieś rady, sugestie? Jutro jeszcze spróbuję wybłyskać błędy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:14
|
|
|
Wkładasz szczelinomierz o grubości 0,45mm pod fixed sas, luzujesz tps i obracasz skrajnie w lewo, obracając w prawo szukasz momentu przeskoku ips, w tym momencie blokujesz i skrecasz TPS, kontrolujesz napięcie wyjsciowe na tps. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:23
|
|
|
Ja czytałem ,że trzeba o grubości 0,65. Czyli między 3 i 4 ma być nieskończoność? Inaczej mówiąc przejscie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:29
|
|
|
IPS to terminal 2 i 4 pedał wciśnięty brak rezystancji, pedał zwolniony jest rezystancja, GDI przed liftem, opis wg manuala |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:33
|
|
|
Czyli jeszcze raz. Kręcę przeciwnie do wskazówek zegara, czy zgodnie? Ustawiam przejsie (nieskonczonosc) czy brak przejscia (0) na mierniku analogowym? Napięcie bez szczeliniomierza jak wyzej. Jaką grubość szczeliniomierza w koncu zastosować? Czyli we wtyczce na tpsie pomiedzy 2 i 4 ma byc jak mowisz? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:45
|
|
|
Ustawiając kręcisz w prawo, IPS na wyjsciu 2 i 4 na mierniku ma być ciągłość, szczelinomierz 0,45
Manual suplement C 13.pdf, strony 88, 89, 98 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 01-08-2014, 22:01
|
|
|
A jeśli tak ustawie a objawy zostaną co należy w drugiej konieczności sprawdzic?
[ Dodano: 02-08-2014, 17:11 ]
Między 2 i 4 na tpsie ma "piszczeć" na mierniku? Czy jak bo nie rozumiem już. Jak go trochę skręci to gaśnie. Czy zakres, który podałem jest dobry? To max napięcie nie jest za duże albo za małe? |
|
|
|
 |
|
|