Tuning - Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13
Gabriel0992 - 26-08-2014, 23:21 Temat postu: Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13 Witam , mam take pytanie czy ktoś już do tego modelu montował turbo i co przy tym zmieniał.
Chcę osiągnąć granice 200KM , z tego co się dowiedziałem mogę ją osiągnąć bez odprężania silnika . Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
I tu się nasuwa moje pytanie co muszę zrobić żeby to pięknie chodziło, a dokładnie co muszę przełożyć? Wiem na pewno że układ turbo cały kolektor wydechowy , a nie wiem dokładnie co z kolektorem dolotowym ,czy też by trzeba brać z outlandera , czy wystarczy tylko wtryski przełożyć . A i czy nie znacie kogoś w okolicach warszawy kto by mógł to ze sobą zestroić ?
krzychu - 27-08-2014, 07:05
Trzeba by przełożyć cały silnik.
Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.
Pewnie skrzynia tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle.
Do tego lepiej sobie poszukaj Evo albo 2,4 MIVEC RalliArt z USA przynajmniej będzie "chodziło pięknie".
W@sio - 27-08-2014, 09:32
No cóż, chcesz rady? Kup O1T A tak poważnie, rzeźby będzie dość sporo, żeby to bezawaryjnie latało, dlatego jeśli chcesz się bawić licz się z ogromnymi kosztami, lub też poszukaj rozbitego O1T i przełóż wszystko co się da i powinno dopiero być dobrze
Marcino - 27-08-2014, 10:08
krzychu napisał/a: | Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała. |
Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.
A co do pomysłu... kupaa roboty, jeśli sam nie bedziesz robił to koszty spore.
krzychu - 27-08-2014, 10:22
Marcino napisał/a: |
Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.
|
Tylko, że zazwyczaj mają mechaniczną lub elektroniczną szperę...
A do Lancera ciężko zmieścić opony większe niż 205/50/16... Nadkola jakoś takie małe i wąskie
Gabriel0992 - 27-08-2014, 11:09
Montować wszystko bede sam , z tego co sie dowiedziałem w warsztacie a dokładnie w VTG jest to do zrobienia na tym silniku . Typek mi tam powiedział ze jak nie odpreze silnika to max 200KM , jak bym odprezyl to mogę liczyć na pełna moc z evo . Inny mi polecił wziąć turbo od oIT bo nie bedzie ono zamulone , bo ogólnie planowalem tubinke z evo . Tylko pytanie czy wystarczy wtrysku tylko przełożyć czy cały kolektor dolotowy ? Wszystkie graty mogę mieć od oIt za 4000zl bez interculera , plus doliczyć do tego strojenie np w VTG to tam chcą 2000zl .
krzychu - 27-08-2014, 11:26
Jeśli myślisz, że weźmiesz parę gratów, zamontujesz, wystroisz i to będzie tak po prostu sobie śmigało to moim zdaniem jesteś w wielkim błędzie i tylko zrobisz sobie skarbonkę.
Na forum obstawiają skrzywienie wału lub korbowodu, ewentualnie przytopienie tłoków, zerwanie filmu olejowego z panewek.... 4G63 to bardzo dobry silnik, ale na autobanie z butem w podłodze w Outlanderze potrafi czasem spłatać figle...
Tutaj masz coś dużo prostszego bo po prostu SWAP http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63146
Niby dużo prostsza rzecz, a budżet i planowany czas chyba z tego co mniej więcej śledzę x2 lub x3 + kilka nieplanowanych usterek. Nie mówiąc, że moim zdaniem nadal to nie jest to bo jest problem z trakcją z tego co czytam. A hamulce już 3-ci raz do wymiany
Zresztą niech się wypowie właściciel jak tu wejdzie.
Zwykły Lancer CS to niewdzięczne auto do tuningu. Rozejrzyj się za swap-em na 2,4 MIVEC z RA... To masz pewne rozwiązanie.
Hubeeert - 27-08-2014, 12:00
Pierwsze podda się sprzęgło, potem skrzynia, potem silnik.
Sensowny swap to kompletny (wiązka, ecu, osprzęt) 4G63T z O1T ze skrzynią i zablokowaniem wyjścia na tylny dyfer, ale do tego dolicz zawieszenie i hamulce.
Wystroić wynalazka to nie kłopot na odpowiednim ECU. Zresztą przy motorowni z O1T najprościej będzie dać ECU z tego silnika. Dolicz do kosztów obejście immobilizera, montaż IC, orurowania etc.
Sensowniejszy zabieg to 6A13 z EA5A tym bardziej, że ścieżka już jest przetarta przez Miśka, ale skoro musisz mieć TURBO to Twoja sprawa.
Przy okazji - plastelinowe korby, i inne elementy 4G63 jak np wtryskiwacze, które posiadasz na pewno nie będą szczęśliwe jak potraktujesz je turbiną. A w bezawaryjne 200KM jakoś nie chce mi się wierzyć, nie mówiąc, że w pieniądzach o których napisałeś to mission impossible. Gabriel0992 napisał/a: | Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM . | Sprawdź cenę oryginalnego kolektora wydechowego ZANIM podejmiesz decyzję. Porządnie wykonany zamiennik wiele tańszy nie będzie. A do turbo potrzebujesz dorobić zasilanie olejem i chłodzenie
Gabriel0992 - 27-08-2014, 12:23
A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku
[ Dodano: 27-08-2014, 13:15 ]
Części pod turbo by były oryginalne tylko ze używki w dobrym stanie
Marcino - 27-08-2014, 13:45
Zobacz tenntemat o uturbienie 2.0 w galancie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83538
krzychu - 27-08-2014, 13:46
Gabriel0992 napisał/a: | A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku
|
Wymienić...
Hubeeert - 27-08-2014, 14:07
V6 2,5 z EA to jedyna rozsądna opcja jeżeli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji samochodu.
krzychu - 27-08-2014, 14:12
Hubeeert - jedyna? 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P A z tym V6 to trochę rzeźby było...
Marcino - 27-08-2014, 14:13
V6 da się jeszcze zagazować..:)
Hubeeert - 27-08-2014, 14:29
krzychu napisał/a: | 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P |
Niekoniecznie P&P...
Wiązka w obu silnikach jest do przeróbki a jak już Marcino zaznaczył - V6 da się zagazować bez obawy i zawory i ich gniazda.
|
|
|