To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13

Gabriel0992 - 26-08-2014, 23:21
Temat postu: Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13
Witam , mam take pytanie czy ktoś już do tego modelu montował turbo i co przy tym zmieniał.
Chcę osiągnąć granice 200KM , z tego co się dowiedziałem mogę ją osiągnąć bez odprężania silnika . Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
I tu się nasuwa moje pytanie co muszę zrobić żeby to pięknie chodziło, a dokładnie co muszę przełożyć? Wiem na pewno że układ turbo cały kolektor wydechowy , a nie wiem dokładnie co z kolektorem dolotowym ,czy też by trzeba brać z outlandera , czy wystarczy tylko wtryski przełożyć . A i czy nie znacie kogoś w okolicach warszawy kto by mógł to ze sobą zestroić ?

krzychu - 27-08-2014, 07:05

Trzeba by przełożyć cały silnik.

Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.

Pewnie skrzynia tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle.

Do tego lepiej sobie poszukaj Evo albo 2,4 MIVEC RalliArt z USA przynajmniej będzie "chodziło pięknie".

W@sio - 27-08-2014, 09:32

No cóż, chcesz rady? Kup O1T :D A tak poważnie, rzeźby będzie dość sporo, żeby to bezawaryjnie latało, dlatego jeśli chcesz się bawić licz się z ogromnymi kosztami, lub też poszukaj rozbitego O1T i przełóż wszystko co się da i powinno dopiero być dobrze :)
Marcino - 27-08-2014, 10:08

krzychu napisał/a:
Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.


Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.

A co do pomysłu... kupaa roboty, jeśli sam nie bedziesz robił to koszty spore.

krzychu - 27-08-2014, 10:22

Marcino napisał/a:

Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.


Tylko, że zazwyczaj mają mechaniczną lub elektroniczną szperę...

A do Lancera ciężko zmieścić opony większe niż 205/50/16... Nadkola jakoś takie małe i wąskie :(

Gabriel0992 - 27-08-2014, 11:09

Montować wszystko bede sam , z tego co sie dowiedziałem w warsztacie a dokładnie w VTG jest to do zrobienia na tym silniku . Typek mi tam powiedział ze jak nie odpreze silnika to max 200KM , jak bym odprezyl to mogę liczyć na pełna moc z evo . Inny mi polecił wziąć turbo od oIT bo nie bedzie ono zamulone , bo ogólnie planowalem tubinke z evo . Tylko pytanie czy wystarczy wtrysku tylko przełożyć czy cały kolektor dolotowy ? Wszystkie graty mogę mieć od oIt za 4000zl bez interculera , plus doliczyć do tego strojenie np w VTG to tam chcą 2000zl .
krzychu - 27-08-2014, 11:26

Jeśli myślisz, że weźmiesz parę gratów, zamontujesz, wystroisz i to będzie tak po prostu sobie śmigało to moim zdaniem jesteś w wielkim błędzie i tylko zrobisz sobie skarbonkę.

Na forum obstawiają skrzywienie wału lub korbowodu, ewentualnie przytopienie tłoków, zerwanie filmu olejowego z panewek.... 4G63 to bardzo dobry silnik, ale na autobanie z butem w podłodze w Outlanderze potrafi czasem spłatać figle...

Tutaj masz coś dużo prostszego bo po prostu SWAP :arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63146

Niby dużo prostsza rzecz, a budżet i planowany czas chyba z tego co mniej więcej śledzę x2 lub x3 + kilka nieplanowanych usterek. Nie mówiąc, że moim zdaniem nadal to nie jest to bo jest problem z trakcją z tego co czytam. A hamulce już 3-ci raz do wymiany :finga:

Zresztą niech się wypowie właściciel jak tu wejdzie.

Zwykły Lancer CS to niewdzięczne auto do tuningu. Rozejrzyj się za swap-em na 2,4 MIVEC z RA... To masz pewne rozwiązanie.

Hubeeert - 27-08-2014, 12:00

Pierwsze podda się sprzęgło, potem skrzynia, potem silnik.
Sensowny swap to kompletny (wiązka, ecu, osprzęt) 4G63T z O1T ze skrzynią i zablokowaniem wyjścia na tylny dyfer, ale do tego dolicz zawieszenie i hamulce.
Wystroić wynalazka to nie kłopot na odpowiednim ECU. Zresztą przy motorowni z O1T najprościej będzie dać ECU z tego silnika. Dolicz do kosztów obejście immobilizera, montaż IC, orurowania etc.
Sensowniejszy zabieg to 6A13 z EA5A tym bardziej, że ścieżka już jest przetarta przez Miśka, ale skoro musisz mieć TURBO to Twoja sprawa.

Przy okazji - plastelinowe korby, i inne elementy 4G63 jak np wtryskiwacze, które posiadasz na pewno nie będą szczęśliwe jak potraktujesz je turbiną. A w bezawaryjne 200KM jakoś nie chce mi się wierzyć, nie mówiąc, że w pieniądzach o których napisałeś to mission impossible.
Gabriel0992 napisał/a:
Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
Sprawdź cenę oryginalnego kolektora wydechowego ZANIM podejmiesz decyzję. Porządnie wykonany zamiennik wiele tańszy nie będzie. A do turbo potrzebujesz dorobić zasilanie olejem i chłodzenie :)
Gabriel0992 - 27-08-2014, 12:23

A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku

[ Dodano: 27-08-2014, 13:15 ]
Części pod turbo by były oryginalne tylko ze używki w dobrym stanie

Marcino - 27-08-2014, 13:45

Zobacz tenntemat o uturbienie 2.0 w galancie

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83538

krzychu - 27-08-2014, 13:46

Gabriel0992 napisał/a:
A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku


Wymienić...

Hubeeert - 27-08-2014, 14:07

V6 2,5 z EA to jedyna rozsądna opcja jeżeli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji samochodu.
krzychu - 27-08-2014, 14:12

Hubeeert - jedyna? 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P :P A z tym V6 to trochę rzeźby było...
Marcino - 27-08-2014, 14:13

V6 da się jeszcze zagazować..:)
Hubeeert - 27-08-2014, 14:29

krzychu napisał/a:
2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P

Niekoniecznie P&P...
Wiązka w obu silnikach jest do przeróbki a jak już Marcino zaznaczył - V6 da się zagazować bez obawy i zawory i ich gniazda.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group