To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Silnik zużywa dużo oleju

pikofm - 12-09-2014, 08:22
Temat postu: Silnik zużywa dużo oleju
Witam,
od jakiegoś czasu posiadamy to małe sympatyczne autko.
Niepokojące jest to że auto od dnia zakupu zużywa olej w ilości około 1l/1000km.
Auto nie kopci na niebiesko. W zimę można było zauważyć nadmierną ilość białych spalin.
Czy Mitsumaniaki pomogą mi w rozwiązaniu problemu? :)
Z tego co się orientuję możliwą przyczyną zużycia oleju mogą być uszczelniacze zaworów.
Ale chciałbym uzyskać opinię od osób, które być może miały podobny problem.

rok produkcji 2003
silnik 1.3

mkm - 12-09-2014, 08:52
Temat postu: Re: Silnik zużywa dużo oleju
pikofm napisał/a:
W zimę można było zauważyć nadmierną ilość białych spalin.

Norma. Tym się nie przejmuj. :wink:

Wyjeździłeś olej do "minimum" na bagnecie?
Jeden z moich Coltów ma apetyt na olej do około 1/4 miarki (między min, a max). Potem przestaje konsumować :rolleyes:

Z silnika nie masz wycieków?

pikofm - 12-09-2014, 20:19

Dziękuję za zainteresowanie.
Silnik jest suchy, potrafi zjeść olej do końca bagnetu.

Bizi78 - 12-09-2014, 20:23

Obejrzyj miskę, może przerdzewiała :wink: .
robertdg - 12-09-2014, 20:58

Uszczelniacze zaworowe do kontroli
KsiadzRobak - 13-09-2014, 22:50

Jaki to olej? - np. mineralne potrafią parować lub zamieniać się w lak, co wygląda, jakby oleju ubywało. No ale faktem jest, że nie w takim tempie (tzn. max litr na 5000 km a nie 1000).
Skoro nie ma wycieków, to pewnie będzie spalany:
- pierścienie
- uszczelniacze zaworowe (to do zmiany jako pierwsze, polecam uszczelniacze POS).

pikofm - 14-09-2014, 09:43

Czyli tak jak myślałem od samego początku. Jak rozumiem uszczelniacze w tym modelu można zmienić bez zwalania głowicy silnika?
milo - 14-09-2014, 16:51

Nie zawsze uszczelniacze musza być , po dodaniu gazu i puszczeniu widać z wydechu dym ?
Najlepiej zaobserwować jak jest zimny przy odpalaniu co się dzieje czy zadymi na niebiesko
Kompresja do zmierzenia normalnie i z próbą olejową
pikofm napisał/a:
ak rozumiem uszczelniacze w tym modelu można zmienić bez zwalania głowicy silnika?

Nie którym się nie chce mechanikom ale w większości można bez trudy zmienić bez demontażu głowicy tylko zachować odpowiednie procedury tłok w GMP -wymiana uszczelniacza tak z każdym cylindrem

KsiadzRobak - 14-09-2014, 21:22

Oczywiście - w każdym silniku można zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Warunek jest taki, że trzeba zawory czymś od dołu podeprzeć - tu niezbędna jest sprężarka z odpowiednim kluczem wpiętym w gniazdo świecy oraz przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych.
Od siebie jeszcze polecam mocny magnes - żeby zamków zaworów nie szukać po całym warsztacie :)

pikofm - 30-09-2014, 22:52

Rozebrałem górę głowicy i rzeczywiście uszczelniacze nie stawiały oporu. Zamówiłem komplet uszczelniaczy firmy Reinz. Czytałem opinie i są bardzo skrajne odnośnie tej firmy. Najlepsze jest to, że uszczelniacze zaworów wydechowych są inne od uszczelniaczy zaworów ssących. Jak odróżnić które gdzie założyć?



Pasek rozrządu też nie wiadomo kiedy był zmieniany. Napisy producenta widać ale co mi po nich.
Teoretycznie auto ma na chwilę obecną 140tys km przebiegu.

[ Dodano: 01-10-2014, 22:36 ]
Wymieniłem uszczeniacze i za jakiś czas napiszę czy pomogło.

bonkesku - 03-10-2014, 23:21

Witam,jak juz w temacie mowa o oleju to mam pytanie,bo nie mam zielonego pojecia jak to jest odnośnie filtr oleju :D
chodzi mi o wybor a dokladniej o dopadowanie , przy wyborze konkretnego filtra liczy sie tylko gwint czy jak to jest ? dla przykladu 2 filtry

http://allegro.pl/filtr-o...4633736771.html

http://motobajery.pl/filt...575-p-1664.html

czyli te 2 pasuja do cj 1.3? chodzi mi o to na co patrzec zeby dany filtr pasowal :)

robertdg - 04-10-2014, 07:38

Nie kupuj Boscha nie kupuj Filtrona, dołóż kilka złotych i kup Manna, Knechta lub Purfluxa, jezeli się nei myle to z Knechta OC196 powinien pasować, kup normalnie w okolicznym sklepie motoryzacyjnym bo na filtrach nie ma dużych rabatów ;-)
bonkesku - 04-10-2014, 10:53

dzieki :) z tego co strona podaje to bedzie pasowal.. ale wciaz nie uzyskalem odpowiedzi na jedno pytanie, chce juz wiedziec na przyszlosc na co patrzec badz jak sprawdzic czy dany filtr bedzie paowal do danego auta :?:
mkm - 04-10-2014, 20:25

bonkesku, kupować w ASO lub w dobrych sklepach, gdzie części dobierają po VIN-ie lub zapamiętać numery tego co będziesz miał założony i kupować ten sam :wink:
krzysieg - 05-10-2014, 01:18

Jak kupowałem przedostatnio Filtron-a i ostatnio Mann-a to sprawdzałem na stronach www
tych że producentów , jaki typ pasuje do colta .
W sklepie internetowym valvoline brałem tego Mann-a i od razu max life 10w40 - dobre ceny mają a jakość Valvoline to ponoć wysoka półka .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group