Silnik zużywa dużo oleju |
Autor |
Wiadomość |
pikofm
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 12-09-2014, 08:22 Silnik zużywa dużo oleju
|
|
|
Witam,
od jakiegoś czasu posiadamy to małe sympatyczne autko.
Niepokojące jest to że auto od dnia zakupu zużywa olej w ilości około 1l/1000km.
Auto nie kopci na niebiesko. W zimę można było zauważyć nadmierną ilość białych spalin.
Czy Mitsumaniaki pomogą mi w rozwiązaniu problemu?
Z tego co się orientuję możliwą przyczyną zużycia oleju mogą być uszczelniacze zaworów.
Ale chciałbym uzyskać opinię od osób, które być może miały podobny problem.
rok produkcji 2003
silnik 1.3 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-09-2014, 08:52 Re: Silnik zużywa dużo oleju
|
|
|
pikofm napisał/a: | W zimę można było zauważyć nadmierną ilość białych spalin. |
Norma. Tym się nie przejmuj.
Wyjeździłeś olej do "minimum" na bagnecie?
Jeden z moich Coltów ma apetyt na olej do około 1/4 miarki (między min, a max). Potem przestaje konsumować
Z silnika nie masz wycieków? |
|
|
|
 |
pikofm
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 12-09-2014, 20:19
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie.
Silnik jest suchy, potrafi zjeść olej do końca bagnetu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-09-2014, 20:23
|
|
|
Obejrzyj miskę, może przerdzewiała . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-09-2014, 20:58
|
|
|
Uszczelniacze zaworowe do kontroli |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 13-09-2014, 22:50
|
|
|
Jaki to olej? - np. mineralne potrafią parować lub zamieniać się w lak, co wygląda, jakby oleju ubywało. No ale faktem jest, że nie w takim tempie (tzn. max litr na 5000 km a nie 1000).
Skoro nie ma wycieków, to pewnie będzie spalany:
- pierścienie
- uszczelniacze zaworowe (to do zmiany jako pierwsze, polecam uszczelniacze POS). |
|
|
|
 |
pikofm
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 14-09-2014, 09:43
|
|
|
Czyli tak jak myślałem od samego początku. Jak rozumiem uszczelniacze w tym modelu można zmienić bez zwalania głowicy silnika? |
_________________ Colt CJ0 1.3 03r
Laguna 1.9DTI 2000r
Audi A6 2,7 2003r
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-09-2014, 16:51
|
|
|
Nie zawsze uszczelniacze musza być , po dodaniu gazu i puszczeniu widać z wydechu dym ?
Najlepiej zaobserwować jak jest zimny przy odpalaniu co się dzieje czy zadymi na niebiesko
Kompresja do zmierzenia normalnie i z próbą olejową
pikofm napisał/a: | ak rozumiem uszczelniacze w tym modelu można zmienić bez zwalania głowicy silnika? |
Nie którym się nie chce mechanikom ale w większości można bez trudy zmienić bez demontażu głowicy tylko zachować odpowiednie procedury tłok w GMP -wymiana uszczelniacza tak z każdym cylindrem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 14-09-2014, 21:22
|
|
|
Oczywiście - w każdym silniku można zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Warunek jest taki, że trzeba zawory czymś od dołu podeprzeć - tu niezbędna jest sprężarka z odpowiednim kluczem wpiętym w gniazdo świecy oraz przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych.
Od siebie jeszcze polecam mocny magnes - żeby zamków zaworów nie szukać po całym warsztacie |
|
|
|
 |
pikofm
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 30-09-2014, 22:52
|
|
|
Rozebrałem górę głowicy i rzeczywiście uszczelniacze nie stawiały oporu. Zamówiłem komplet uszczelniaczy firmy Reinz. Czytałem opinie i są bardzo skrajne odnośnie tej firmy. Najlepsze jest to, że uszczelniacze zaworów wydechowych są inne od uszczelniaczy zaworów ssących. Jak odróżnić które gdzie założyć?
Pasek rozrządu też nie wiadomo kiedy był zmieniany. Napisy producenta widać ale co mi po nich.
Teoretycznie auto ma na chwilę obecną 140tys km przebiegu.
[ Dodano: 01-10-2014, 22:36 ]
Wymieniłem uszczeniacze i za jakiś czas napiszę czy pomogło.
 |
_________________ Colt CJ0 1.3 03r
Laguna 1.9DTI 2000r
Audi A6 2,7 2003r
 |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 03-10-2014, 23:21
|
|
|
Witam,jak juz w temacie mowa o oleju to mam pytanie,bo nie mam zielonego pojecia jak to jest odnośnie filtr oleju
chodzi mi o wybor a dokladniej o dopadowanie , przy wyborze konkretnego filtra liczy sie tylko gwint czy jak to jest ? dla przykladu 2 filtry
http://allegro.pl/filtr-o...4633736771.html
http://motobajery.pl/filt...575-p-1664.html
czyli te 2 pasuja do cj 1.3? chodzi mi o to na co patrzec zeby dany filtr pasowal |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-10-2014, 07:38
|
|
|
Nie kupuj Boscha nie kupuj Filtrona, dołóż kilka złotych i kup Manna, Knechta lub Purfluxa, jezeli się nei myle to z Knechta OC196 powinien pasować, kup normalnie w okolicznym sklepie motoryzacyjnym bo na filtrach nie ma dużych rabatów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 04-10-2014, 10:53
|
|
|
dzieki z tego co strona podaje to bedzie pasowal.. ale wciaz nie uzyskalem odpowiedzi na jedno pytanie, chce juz wiedziec na przyszlosc na co patrzec badz jak sprawdzic czy dany filtr bedzie paowal do danego auta |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-10-2014, 20:25
|
|
|
bonkesku, kupować w ASO lub w dobrych sklepach, gdzie części dobierają po VIN-ie lub zapamiętać numery tego co będziesz miał założony i kupować ten sam |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 05-10-2014, 01:18
|
|
|
Jak kupowałem przedostatnio Filtron-a i ostatnio Mann-a to sprawdzałem na stronach www
tych że producentów , jaki typ pasuje do colta .
W sklepie internetowym valvoline brałem tego Mann-a i od razu max life 10w40 - dobre ceny mają a jakość Valvoline to ponoć wysoka półka . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|