To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Upływ prądu momentami nawet 2,7A? gdzie szukać?

wichura1 - 18-09-2014, 23:17
Temat postu: [Carisma] Upływ prądu momentami nawet 2,7A? gdzie szukać?
Dzisiaj rano wsiadam do Cari, a tutaj niespodzianka. Akumulator zero, nawet kontrolki się nie zapaliły. Po podłączeniu przez kable z akumulatora sąsiadki odpalił po 2minutach gazowania. Pierwsze co pomyślałem 2 letni akumulator padł, pojechałem go wymienić na nowy, ale panowie z firmy AKUMA-Serwis Plus przetestowali go w każdą stronę stwierdzając że jest w stanie idealnym i jeżeli bardzo chcę mogą mi sprzedać nowy, ale nie ma to sensu. Zbadałem pobór prądu, przy wyłączonej stacyjce, raz jest 0, 122 A, a raz 2,7A. Przeryłem dzisiaj cały samochód, łącznie ze stacyjką i wyjęciem wszystkich bezpieczników. Nie znalazłem, na razie odłączam akumulator na noc. Jakie układy są podłączone z pominięciem stacyjki? Pomyślałem sobie, o centalnym zamku i siłownikach w drzwiach oraz bagażniku. W sobotę dalszy ciąg, podrzućcie gdzie jeszcze szukać. Radio odpada z odłączonym całkowicie też było 2.7A.
mkm - 19-09-2014, 06:14

wichura1, poczytaj tematy sveno i chyba MKV w NM, bo oni walczyli z podobnymi objawami.
Nie wiem czy winowajcą nie okazał sie alternator.

robertdg - 19-09-2014, 08:12

Najprościej powtórzyć proces demontażu bezpieczników i przekaźników, cierpliwie czekając na efekt, alternator tez jest pod przekaźnikiem jeźeli się nie myle, zacząlbym także od wykluczenia dokładanych elementów w instalacji (sterownik zamka, GPS, gniazda zapalniczki, etc)
KsiadzRobak - 19-09-2014, 08:28

wichura1 napisał/a:
Jakie układy są podłączone z pominięciem stacyjki?
Rozrusznik :)
wichura1 - 20-09-2014, 19:22

To jednak alternator po odłączeniu bezpiecznika 100A nadal był upływ. Po odłączeniu grubego przewodu alternatora pobór spadł do 0,008A. Po ponownym podłączeniu zasilania pobór 0.132A a po 30 minutach rośnie do 2.7A po odłaczeniu grubego przewodu znowu spada do 0.008A. Co najśmieszniejsze alternator ładuje aku, napięcie 14,2V. Czyli muszę kupić używkę Bosch 90A.
apg2312 - 20-09-2014, 19:30

A nie lepiej, żebyś swój wymontował i regenerował ? Bo z używkami jest jak jest, kupisz, a też się do regeneracji może nadawać...
wichura1 - 20-09-2014, 20:14

Już regenerowałem, w zeszłym roku, a moduł regulatora do niego kosztuje 350PLN.

[ Dodano: 26-09-2014, 23:05 ]
Dzisiaj zamontowałem alternator:

- BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A ( to drugi pasujący wymieniony w CAPS-ie )

ten, który miałem do tej pory to model:

- BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A

Regulator był droższy niż używany alternator z przesyłką, więc się nie bawiłem z naprawą.
Teraz układ zachowuje się poprawnie. Po podłączeniu akumulatora natężenie prądu rośnie do 0,121A, po chwili wszystkie odbiorniki przechodzą w tryb standby, a pobór prądu spada do 0,008A.

Temat zamykam.

[ Dodano: 01-10-2014, 21:59 ]
Jeszcze odnośnie alternatora, przypomniało mi się, że były jakieś zapowiedzi awarii, tylko je zignorowałem. Jadąc po ciemku, przy zapalonych światłach, na wolnych obrotach światła i podświetlenia w środku przygasały, przy zwiększeniu obrotów rozjaśniały się. Teraz niezależnie od obrotów cały czas ta sama jasność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group