Pajero III - ATC Lock up oraz migajaca kontrola reduktora...
bluecd - 29-09-2014, 20:16 Temat postu: ATC Lock up oraz migajaca kontrola reduktora... Czolem!
Mam 2 uprzejme prosby o info do osob 'w temacie':
1. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow zaczyna mi migac kontrolka reduktora?napedy sie nie swieca/, [rzelaczanie nie dziala-podobno znany problem tylko nie wiem gdzie od spodu szukac stykow/czujnika lub linii sterujacych podcisnienia.
2. Czy ktos zrobil uklad zalaczania Lock-up'u konwertera i co o tym sadzi?
pozdrawiam
zbyszekm2 - 29-09-2014, 21:36
Jak na 4H po przejechaniu tych kilku km nie będzie wchodził w tryb awaryjny to trzeba wymienić zaworki pod filtrem powietrza.
bluecd - 29-09-2014, 21:40
zbyszekm2 napisał/a: | Jak na 4H po przejechaniu tych kilku km nie będzie wchodził w tryb awaryjny to trzeba wymienić zaworki pod filtrem powietrza. |
Dzieki Zbyszek,
Chodzi o tryb awaryjny skrzyni? Chodzi normalnie, nie widze roznic.
Startuje z 2H, po kilkunastu km miga i swieci sam reduktor. I tak do nast. jazdy.
zbyszekm2 - 30-09-2014, 08:33
Chodzi o tryb awaryjny układu napędowego (reduktora w tym).
Pod filtrem masz elektrozawory, przeczyścić styki i zobacz czy się poprawi, jeśli nie to będzie trzeba je wymienić.
bluecd - 30-09-2014, 11:58
Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H?
TangoKK - 30-09-2014, 19:14
bluecd napisał/a: | Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H? |
Bluecd czytaj ze zrozumieniem. Przełącz napęd na 4H przejedź tak te kilkanaście kilometrów i jeżeli nie będzie napęd wchodził w tryb awaryjny (migająca lampka centralnego dyferencjału) to znaczy, że przyczyny musisz szukać w elektrozaworach.
bluecd - 30-09-2014, 21:45
TangoKK napisał/a: | bluecd napisał/a: | Oki. Tryb awaryjny ukladu napedowego polega na tym, ze jest tylko 2H? |
Bluecd czytaj ze zrozumieniem. Przełącz napęd na 4H przejedź tak te kilkanaście kilometrów i jeżeli nie będzie napęd wchodził w tryb awaryjny (migająca lampka centralnego dyferencjału) to znaczy, że przyczyny musisz szukać w elektrozaworach. |
Wlasnie sie pytalem na czym polega tryb awaryjny napedow, sprobuje na 4H.
Przeczyscilem styki na zaworkach i teraz mam dodatkowo kontrolki ESP i ABS.
3 miesiace temu wystarczylo przelozyc bezpieczniki.
Znalazlem info na forach zagramanica o stykach na czujnikach na reduktorze bodajze- czy to znany temat?
A/T Lock-up switch-znacie to?
http://www.pajeroclub.co....php?f=55&t=4025
wojtyszka - 30-09-2014, 23:05
miałem podobny problem, czasem pojawialo sie raz za raz a później przez kilka dni był spokój
u mnie konkretnie był problem z zaśniedziałym stykiem łączącym czujnik położenia 2WD/4WD z główną wiązką , jak by Ci to wyjasnic ?:)
jesli masz schamat jakis serwisowy to tam jest opisane 2WD/4WD detection switch, tak by było latwiej,
ale jesli nie masz to napisze tak, jak wejdziesz pod auto,
konretnie pod skrzynie,
jeszcze konkretniej pod sam reduktor,
nad reduktorem(dokładniej nad miejscem gdzie z reduktora wychodzą wały napedowe)
powinienes miec ulokowane obok siebie (w szeregu) 3 kwadratowe złącza( wsówki łaczniki czy jak to sie tam dokladniej nazywa, najwazniejszeże kwadratowe i plastikowe )
pierwszy od zewnątrz(jak ptrzysz od przodu auta to pierwszy od prawej a jak od tyłu auta to pierwszy od lewej ) to jest własnie złącze ktore łączy czujnik polozenia 2WD/4WD z główną wiązką..
rozłączyłem wyczyściłem, przesmarowałem jakims takim smarem to stykow elektrycznych cos ala wd40, ktory dostalem od kolegi mechanika i od tej pory problem sie ten u mnie juz nie pojawiał
bluecd - 01-10-2014, 11:47
wojtyszka napisał/a: | miałem podobny problem, ..... to jest własnie złącze ktore mnie juz nie pojawiał |
To to ?
http://4epikanini.webs.com/gen3pajero4x4system.htm
[ Dodano: 04-10-2014, 20:10 ]
Wychodzi kod bledu 51: Malfunction transfer ECU - blad modulu/kompa sterujacego reduktorem?
Kiedy cos takiego najczesciej sie pojawia??
Czajnik - 04-10-2014, 22:52
witam
czytam pokolei żeby nie mnożyć postów i szukam tego co mnie interesuje i zgłupiałem. Grafika z linku wskazuje że załączanie przedniego mostu odbywa się w przednim dyferencjale. Prawda to?
pozdrawiam
Heilsberg - 05-10-2014, 00:46
Siur że of kors.
Czajnik - 05-10-2014, 03:08
blokada tylnego dyfru załączana jest chyba elektrycznie bo słychać pracę silnika elektryczneho, a jak jest z dołączaniem przodu i blokady międzyosiowej?
TangoKK - 05-10-2014, 08:33
Czajnik napisał/a: | blokada tylnego dyfru załączana jest chyba elektrycznie bo słychać pracę silnika elektryczneho, a jak jest z dołączaniem przodu i blokady międzyosiowej? |
Przód załączany (a w zasadzie rozłączany) jest przez podciśnienie. Koło filtra powietrza są elektrozawory, które sterują całym układem.
bluecd - 05-10-2014, 10:54
Na obu zaworkach podcisnienia mam 44 Ohmy czyli wyglada ,ze sprawne,
wtyczki w trójcy na reduktorze oczyscilem, gniazdo od gory tez - tmozna prosic o rysunek/zdjecie/schemat jakie jeszcze zlacza nalezaloby sprawdzic (pod spodem?) ??
-pozostaje akumulator podcisnienia i wezyki gumowe
Pytanie pomocnicze: jechalem sobie pod gorke piaszczysta
i po kolei,bez zatrzymania wlaczalem 2H->4H->4LLC a nastepnie ,po zjechaniu przelaczylem z powrtoem na 2H ale wtedy juz mialem migajaca kontrolke srodkowego dyfra.
Gdzies czytalem,ze komp. dyfra moze zglupiec od szybkiego przelaczania i wtedy blokuje sie w trybie awaryjnym, prawda to?
pozdr
PiotrKw - 06-10-2014, 07:16
2H-4H przełączać możesz w czasie jazdy z prędkością do 100km/h . Przełączenia pozostałe czyli blokada międzyosiowa i reduktor - zatrzymanie samochodu , lewarek skrzyni w położenie N i dopiero wtedy przełączamy , tak samo przejście w drugą stronę . Nigdy w czasie jazdy .
Od szybkiego przełączania nie zgłupieje , od głupiego może
|
|
|