To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Błąd od sondy lambda, zwiększone zużycie paliwa

Kajtek1975 - 30-09-2014, 13:54
Temat postu: [1.8 GDI] Błąd od sondy lambda, zwiększone zużycie paliwa
Witajcie.

Dawno mnie nie było, a jak juz wracam to z problemem.... :cry:

Otóż od kilkunastu dni, walczę w moim Pininie z następującym problemem:

Zaczęło sie o d zauważalnego, zwiększonego zużycia paliwa 1,5 do 2 litrów ponad normalne. na mieście dochodzi do 12,5 litra, wcześniej kręcił się koło 10-10,5 (przy jeździe żony :D )
Po kilku dniach, dołączyła do tego kontrolka silnika.
Zaaplikowałem standardowe czyszczenie przepustnicy, kolektora dolotowego, dałem nowe świece, wykasowałem kontrolkę przez odłączenie aku., wyuczyłem przepustnicę - nic....
W końcu zajechałem do ASO - wypadałoby choć wiedzieć od czego błąd sie świeci - sonda. Wymieniłem na nową Denso. Nic...
W ASO na wszelki wypadek porobili wszystkie kalibracje, poustawiali - nic. Dwa dni, kontrolka z powrotem, zużycie na trasie, ok 10l/100 km....na zimnym sie dławi...
Teraz stoi w ASO, chłopaki robią co mogą, żona jeździ autem od ojca a ja mam zagwozdkę.

Dodam, że jeździ elegancko, ma moc, wszystko OK....

Aaaa i od jakiegoś czasu przestała działać kontrolka GDI Eco, ale na to nie zwracaliśmy uwagi bo i tak tylko wkurza... ale może to był juz jakiś sygnał?? :?:

Może ktoś pomoże??? :?: :?: :?:

Kajtek1975 - 01-10-2014, 13:36
Temat postu: [1.8 GDI] Wielka prośba o pomoc !!!!
Witam

Mam gorącą prośbę do wszystkich Mitsumaniaków z okolic Bielska-Białej, posiadających silniki 1,8 GDI. Jak może widać po moim poprzednim poście, mój Pininek zaniemógł i stoi w ASO w B-B. Chłopaki robią co mogą ale znacznie pomogłaby im możliwość przełożenia kilku elementów (np. przepływomierza) na próbę aby wykluczyć lub potwierdzić ich awarię. Jeżeli ktoś miałby taką możliwość i chciałoby mu się poświęcić kilka chwil dla pomocy koledze z Forum - z góry dziękuję

Pozdrawiam
Kajetan

Piotrek4 - 02-10-2014, 06:36

Co to za ASO ze przeplywki nie zdiagnozuja, przecież jak podepna auto do kompa diagnostycznego to są w stanie odczytać wartości z przepływki i porównać je z fabrycznymi, nic prostszego.
Kajtek1975 - 02-10-2014, 07:12

To dobre ASO. I to co mówisz zrobili już dawno. I wygląda że jest OK. Pytanie, czy nie oszukuje. Ot i problem.....
Hubeeert - 03-10-2014, 00:31

MUT III musi dac odpowiedź. Tyle, że jego obsługa wbrew pozorom prosta nie jest (choć szympansa bym tego nauczył bez kłopotu)

Wymieniłeś sondę - podpiąłeś ją poprawnie?

cezare - 03-10-2014, 08:58

posłużę się cytatem z mojej rozmowy - po oglądnięciu filmu z mojego GDI Pan Schultz ze Skoczowa powiedział...

Przepustnica zachowuje się prawidłowo, ale widzę że jest nieszczelna już (złe czyszczenie) i na pewno wymaga regulacji/adaptacji.

JA : Rozumiem - Wg Serwisówki uczyłem go obrotów ... teraz na stałym gazie mam dzine wrażenie ( i tu palnę bo nie wiem ) jakby włączającego się ECO GDI

ECO to tylko wskaźnik - najbardziej ekonomiczna jazda – najmniejsze spalanie – zawór EGR otwarty na max.
Jedno z drugim nie ma związku.
Pisałem o regulacji przepustnicy a nie adaptacji wolnych obrotów – to dwie różne rzeczy.


no więc z tego mogę wnioskować :
1) po czyszczeniu przepustnicy elektronicznej ZAWSZE należy ją potem ustawić TPS'em
2) ecoGDI ma związek/sygnał TYLKO z zawory EGR - jeżeli jest przytkany, lub grzybek się zawiesił - lipa ..

sprawdź EGR - mam to samo .. demontaż EGR w GDI to jest trochę pracy - dojście do rury EGR'a jest pod pompą WC - bez jej zdjęcia - nie ma dojścia do jednej z 2 śrub.

proszę - daj znać ... mam to samo - egr wyczyszczony czeka na biurku z rurą od EGR'a wyłącznie, czekam na wymianę ..

Kajtek1975 - 03-10-2014, 09:54

Wymieniłeś sondę - podpiąłeś ją poprawnie?[/quote]


Tak wymieniłem na nową Denso, podpiąłem poprawnie - pracuje.

[ Dodano: 03-10-2014, 09:56 ]
cezare napisał/a:
posłużę się cytatem z mojej rozmowy - po oglądnięciu filmu z mojego GDI Pan Schultz ze Skoczowa powiedział...

Przepustnica zachowuje się prawidłowo, ale widzę że jest nieszczelna już (złe czyszczenie) i na pewno wymaga regulacji/adaptacji.

JA : Rozumiem - Wg Serwisówki uczyłem go obrotów ... teraz na stałym gazie mam dzine wrażenie ( i tu palnę bo nie wiem ) jakby włączającego się ECO GDI

ECO to tylko wskaźnik - najbardziej ekonomiczna jazda – najmniejsze spalanie – zawór EGR otwarty na max.
Jedno z drugim nie ma związku.
Pisałem o regulacji przepustnicy a nie adaptacji wolnych obrotów – to dwie różne rzeczy.


no więc z tego mogę wnioskować :
1) po czyszczeniu przepustnicy elektronicznej ZAWSZE należy ją potem ustawić TPS'em
2) ecoGDI ma związek/sygnał TYLKO z zawory EGR - jeżeli jest przytkany, lub grzybek się zawiesił - lipa ..

sprawdź EGR - mam to samo .. demontaż EGR w GDI to jest trochę pracy - dojście do rury EGR'a jest pod pompą WC - bez jej zdjęcia - nie ma dojścia do jednej z 2 śrub.

proszę - daj znać ... mam to samo - egr wyczyszczony czeka na biurku z rurą od EGR'a wyłącznie, czekam na wymianę ..




Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|

Hubeeert - 03-10-2014, 10:36

Kajtek1975 napisał/a:
Dwa dni, kontrolka z powrotem,
Co tym razem pokazał MUT?
cezare - 03-10-2014, 12:21

Kajtek1975 napisał/a:
Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|


czy sprawdzali EGR ? wyciągali ? czyścili rurkę EGR i sam EGR ? - za to odpowiada ECO GDI.
jak katalizator ?

ale nic to - będę śledził wątek. po po prostu mam to samo - i dużo tropów - mało konkretów..

Kajtek1975 - 03-10-2014, 14:38

Hubeeert napisał/a:
Kajtek1975 napisał/a:
Dwa dni, kontrolka z powrotem,
Co tym razem pokazał MUT?


Sonda lambda.... ale to raczej już jako skutek, nie przyczyna, zły skład spalin

[ Dodano: 03-10-2014, 14:46 ]
cezare napisał/a:
Kajtek1975 napisał/a:
Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|


czy sprawdzali EGR ? wyciągali ? czyścili rurkę EGR i sam EGR ? - za to odpowiada ECO GDI.
jak katalizator ?

ale nic to - będę śledził wątek. po po prostu mam to samo - i dużo tropów - mało konkretów..


Tak, EGR sprawdzony wszystko OK. Dawki na wtryskach OK, wg urządzenia diagnostycznego. Czy rzeczywiście OK - tego nie wiemy....

Hubeeert - 03-10-2014, 14:50

obstawiam zarośnięte nagarem komory spalania i głowicę
cezare - 04-10-2014, 16:56

ja dziś na swojego też się mega wkurzyłem .. rozebrałem dolot do przepustnicy ... wyczysciłem . wkłułem sie do TPS'a - ustawiłem na 0,48V na zakmniętej ręcznie przepustnicy .. było 0,42V - poskłądałem do kupy i nic .. wkońcu zassałem Evoscana podpiąłem pod OBDII błędów zczytać nie chce .. choć mruga to co zwykle .. ale uwagę przykuł mi czujnik temperatury w przepływce - wskazywał 35 stopni - a dziś jakby 16-17 ... zamówiłem przepływkę - zobaczymy ... też właśnie mi pali jak smok ...
Piotrek4 - 05-10-2014, 20:56

Nie wiem jak to się ma do Pinina ale może warto spróbować. W poprzednim aucie można było zdiagnozować przepływkę poprzez jej odpięcie, wtedy komp dobiera uśrednione wartości, i jeśli przepływka była padnięta to po od pięciu silnik chodzi tak jak powinien, ewentualnie pali 15% więcej jeśli przepływka była dobra.
Jeśli komp zczytuje z przepływki dane mieszczące się w normie to znaczy że jest dobra.
Wracając do tematu egr to uważam że możliwe jest że to jego wina. U siostry w cx7 wyskoczył check engine i auto zaczęło do nawet 3 litrów więcej palić niż jak wyjechało z fabryki. W serwisie stwierdzili egr do wymiany, koszt usługi 1800 zł!!! Przygarnąłem go do garażu, pół dnia zeszło ale dostałem sie do egr ku memu zdziwieniu rurka od egr miała jedynie z 12 mm fi wewnętrzne. Wyczyściłem poskładałem, błąd skasowałem - po problemie, egr hula do dziś a pewnie ma już z 300000 najechane.

cezare - 08-10-2014, 14:49

przepływka przyszła - dziś wymieniam .. boje się jak diabli rozbierać tego dolotu u mnie w GDI, jak widzę ile tam kabli przewodzików całość przepustnicy + chcę się dobrać do regulatora + wtryskową listę czyścić ... strach .. bez garażu ... ale w sobotę się zabieram - mechanicy powiedzieli "dasz rade - a jak nie - to mamy lawetę, ściągniemy Cię i poskładamy )..

ktoś ma jakieś sugestie - to proszę.. na razie wiem że - co będe coś odkręcał - fotka .. do kąd śruby dokręcone - rysa na śrubie przed odkręcaniem - przewody opiszę - cewki ponumeruję .. jestem niestety z tych, co jak coś rozbiorą i złożą - to zawsze mi śrubka "górką" zostaje ..


KAJTEK - Daj jakieś newsy z placu boju !!!

Kajtek1975 - 09-10-2014, 21:30

cezare napisał/a:
boje się jak diabli rozbierać tego dolotu


KAJTEK - Daj jakieś newsy z placu boju !!!


Ja rozbierałem i czyściłem - nie jest to jakaś wielka filozofia - tyle, że to nic nie dało...

Newsy? - żadnych, chłopak siedzi z oscyloskopem i sprawdza każdy sygnał w aucie. W sobotę biorę na weekend pojeździć, a co potem....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group