Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Błąd od sondy lambda, zwiększone zużycie paliwa
Autor Wiadomość
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 30-09-2014, 13:54   [1.8 GDI] Błąd od sondy lambda, zwiększone zużycie paliwa

Witajcie.

Dawno mnie nie było, a jak juz wracam to z problemem.... :cry:

Otóż od kilkunastu dni, walczę w moim Pininie z następującym problemem:

Zaczęło sie o d zauważalnego, zwiększonego zużycia paliwa 1,5 do 2 litrów ponad normalne. na mieście dochodzi do 12,5 litra, wcześniej kręcił się koło 10-10,5 (przy jeździe żony :D )
Po kilku dniach, dołączyła do tego kontrolka silnika.
Zaaplikowałem standardowe czyszczenie przepustnicy, kolektora dolotowego, dałem nowe świece, wykasowałem kontrolkę przez odłączenie aku., wyuczyłem przepustnicę - nic....
W końcu zajechałem do ASO - wypadałoby choć wiedzieć od czego błąd sie świeci - sonda. Wymieniłem na nową Denso. Nic...
W ASO na wszelki wypadek porobili wszystkie kalibracje, poustawiali - nic. Dwa dni, kontrolka z powrotem, zużycie na trasie, ok 10l/100 km....na zimnym sie dławi...
Teraz stoi w ASO, chłopaki robią co mogą, żona jeździ autem od ojca a ja mam zagwozdkę.

Dodam, że jeździ elegancko, ma moc, wszystko OK....

Aaaa i od jakiegoś czasu przestała działać kontrolka GDI Eco, ale na to nie zwracaliśmy uwagi bo i tak tylko wkurza... ale może to był juz jakiś sygnał?? :?:

Może ktoś pomoże??? :?: :?: :?:
 
 
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-10-2014, 13:36   [1.8 GDI] Wielka prośba o pomoc !!!!

Witam

Mam gorącą prośbę do wszystkich Mitsumaniaków z okolic Bielska-Białej, posiadających silniki 1,8 GDI. Jak może widać po moim poprzednim poście, mój Pininek zaniemógł i stoi w ASO w B-B. Chłopaki robią co mogą ale znacznie pomogłaby im możliwość przełożenia kilku elementów (np. przepływomierza) na próbę aby wykluczyć lub potwierdzić ich awarię. Jeżeli ktoś miałby taką możliwość i chciałoby mu się poświęcić kilka chwil dla pomocy koledze z Forum - z góry dziękuję

Pozdrawiam
Kajetan
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 02-10-2014, 06:36   

Co to za ASO ze przeplywki nie zdiagnozuja, przecież jak podepna auto do kompa diagnostycznego to są w stanie odczytać wartości z przepływki i porównać je z fabrycznymi, nic prostszego.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2014, 07:12   

To dobre ASO. I to co mówisz zrobili już dawno. I wygląda że jest OK. Pytanie, czy nie oszukuje. Ot i problem.....
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2014, 00:31   

MUT III musi dac odpowiedź. Tyle, że jego obsługa wbrew pozorom prosta nie jest (choć szympansa bym tego nauczył bez kłopotu)

Wymieniłeś sondę - podpiąłeś ją poprawnie?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 03-10-2014, 08:58   

posłużę się cytatem z mojej rozmowy - po oglądnięciu filmu z mojego GDI Pan Schultz ze Skoczowa powiedział...

Przepustnica zachowuje się prawidłowo, ale widzę że jest nieszczelna już (złe czyszczenie) i na pewno wymaga regulacji/adaptacji.

JA : Rozumiem - Wg Serwisówki uczyłem go obrotów ... teraz na stałym gazie mam dzine wrażenie ( i tu palnę bo nie wiem ) jakby włączającego się ECO GDI

ECO to tylko wskaźnik - najbardziej ekonomiczna jazda – najmniejsze spalanie – zawór EGR otwarty na max.
Jedno z drugim nie ma związku.
Pisałem o regulacji przepustnicy a nie adaptacji wolnych obrotów – to dwie różne rzeczy.


no więc z tego mogę wnioskować :
1) po czyszczeniu przepustnicy elektronicznej ZAWSZE należy ją potem ustawić TPS'em
2) ecoGDI ma związek/sygnał TYLKO z zawory EGR - jeżeli jest przytkany, lub grzybek się zawiesił - lipa ..

sprawdź EGR - mam to samo .. demontaż EGR w GDI to jest trochę pracy - dojście do rury EGR'a jest pod pompą WC - bez jej zdjęcia - nie ma dojścia do jednej z 2 śrub.

proszę - daj znać ... mam to samo - egr wyczyszczony czeka na biurku z rurą od EGR'a wyłącznie, czekam na wymianę ..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2014, 09:54   

Wymieniłeś sondę - podpiąłeś ją poprawnie?[/quote]


Tak wymieniłem na nową Denso, podpiąłem poprawnie - pracuje.

[ Dodano: 03-10-2014, 09:56 ]
cezare napisał/a:
posłużę się cytatem z mojej rozmowy - po oglądnięciu filmu z mojego GDI Pan Schultz ze Skoczowa powiedział...

Przepustnica zachowuje się prawidłowo, ale widzę że jest nieszczelna już (złe czyszczenie) i na pewno wymaga regulacji/adaptacji.

JA : Rozumiem - Wg Serwisówki uczyłem go obrotów ... teraz na stałym gazie mam dzine wrażenie ( i tu palnę bo nie wiem ) jakby włączającego się ECO GDI

ECO to tylko wskaźnik - najbardziej ekonomiczna jazda – najmniejsze spalanie – zawór EGR otwarty na max.
Jedno z drugim nie ma związku.
Pisałem o regulacji przepustnicy a nie adaptacji wolnych obrotów – to dwie różne rzeczy.


no więc z tego mogę wnioskować :
1) po czyszczeniu przepustnicy elektronicznej ZAWSZE należy ją potem ustawić TPS'em
2) ecoGDI ma związek/sygnał TYLKO z zawory EGR - jeżeli jest przytkany, lub grzybek się zawiesił - lipa ..

sprawdź EGR - mam to samo .. demontaż EGR w GDI to jest trochę pracy - dojście do rury EGR'a jest pod pompą WC - bez jej zdjęcia - nie ma dojścia do jednej z 2 śrub.

proszę - daj znać ... mam to samo - egr wyczyszczony czeka na biurku z rurą od EGR'a wyłącznie, czekam na wymianę ..




Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2014, 10:36   

Kajtek1975 napisał/a:
Dwa dni, kontrolka z powrotem,
Co tym razem pokazał MUT?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 03-10-2014, 12:21   

Kajtek1975 napisał/a:
Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|


czy sprawdzali EGR ? wyciągali ? czyścili rurkę EGR i sam EGR ? - za to odpowiada ECO GDI.
jak katalizator ?

ale nic to - będę śledził wątek. po po prostu mam to samo - i dużo tropów - mało konkretów..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2014, 14:38   

Hubeeert napisał/a:
Kajtek1975 napisał/a:
Dwa dni, kontrolka z powrotem,
Co tym razem pokazał MUT?


Sonda lambda.... ale to raczej już jako skutek, nie przyczyna, zły skład spalin

[ Dodano: 03-10-2014, 14:46 ]
cezare napisał/a:
Kajtek1975 napisał/a:
Nie wiem, co ten post ma wnosić do sprawy - nie rozumiem go niestety..... :|


czy sprawdzali EGR ? wyciągali ? czyścili rurkę EGR i sam EGR ? - za to odpowiada ECO GDI.
jak katalizator ?

ale nic to - będę śledził wątek. po po prostu mam to samo - i dużo tropów - mało konkretów..


Tak, EGR sprawdzony wszystko OK. Dawki na wtryskach OK, wg urządzenia diagnostycznego. Czy rzeczywiście OK - tego nie wiemy....
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2014, 14:50   

obstawiam zarośnięte nagarem komory spalania i głowicę
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 04-10-2014, 16:56   

ja dziś na swojego też się mega wkurzyłem .. rozebrałem dolot do przepustnicy ... wyczysciłem . wkłułem sie do TPS'a - ustawiłem na 0,48V na zakmniętej ręcznie przepustnicy .. było 0,42V - poskłądałem do kupy i nic .. wkońcu zassałem Evoscana podpiąłem pod OBDII błędów zczytać nie chce .. choć mruga to co zwykle .. ale uwagę przykuł mi czujnik temperatury w przepływce - wskazywał 35 stopni - a dziś jakby 16-17 ... zamówiłem przepływkę - zobaczymy ... też właśnie mi pali jak smok ...
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 05-10-2014, 20:56   

Nie wiem jak to się ma do Pinina ale może warto spróbować. W poprzednim aucie można było zdiagnozować przepływkę poprzez jej odpięcie, wtedy komp dobiera uśrednione wartości, i jeśli przepływka była padnięta to po od pięciu silnik chodzi tak jak powinien, ewentualnie pali 15% więcej jeśli przepływka była dobra.
Jeśli komp zczytuje z przepływki dane mieszczące się w normie to znaczy że jest dobra.
Wracając do tematu egr to uważam że możliwe jest że to jego wina. U siostry w cx7 wyskoczył check engine i auto zaczęło do nawet 3 litrów więcej palić niż jak wyjechało z fabryki. W serwisie stwierdzili egr do wymiany, koszt usługi 1800 zł!!! Przygarnąłem go do garażu, pół dnia zeszło ale dostałem sie do egr ku memu zdziwieniu rurka od egr miała jedynie z 12 mm fi wewnętrzne. Wyczyściłem poskładałem, błąd skasowałem - po problemie, egr hula do dziś a pewnie ma już z 300000 najechane.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 08-10-2014, 14:49   

przepływka przyszła - dziś wymieniam .. boje się jak diabli rozbierać tego dolotu u mnie w GDI, jak widzę ile tam kabli przewodzików całość przepustnicy + chcę się dobrać do regulatora + wtryskową listę czyścić ... strach .. bez garażu ... ale w sobotę się zabieram - mechanicy powiedzieli "dasz rade - a jak nie - to mamy lawetę, ściągniemy Cię i poskładamy )..

ktoś ma jakieś sugestie - to proszę.. na razie wiem że - co będe coś odkręcał - fotka .. do kąd śruby dokręcone - rysa na śrubie przed odkręcaniem - przewody opiszę - cewki ponumeruję .. jestem niestety z tych, co jak coś rozbiorą i złożą - to zawsze mi śrubka "górką" zostaje ..


KAJTEK - Daj jakieś newsy z placu boju !!!
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Kajtek1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-10-2014, 21:30   

cezare napisał/a:
boje się jak diabli rozbierać tego dolotu


KAJTEK - Daj jakieś newsy z placu boju !!!


Ja rozbierałem i czyściłem - nie jest to jakaś wielka filozofia - tyle, że to nic nie dało...

Newsy? - żadnych, chłopak siedzi z oscyloskopem i sprawdza każdy sygnał w aucie. W sobotę biorę na weekend pojeździć, a co potem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.