To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Nadmuch kabiny na 4 biegu terkocze/huczy

RaVciO - 30-09-2014, 20:59
Temat postu: [MSS ALL] Nadmuch kabiny na 4 biegu terkocze/huczy
Od pewnego czasu na 4 biegu jak włączam nawiew w kabinie to coś jakby terkocze, jest to bardziej głuchy terkot, niż dźwięk tłuczenia się o siebie jakichś dwóch przedmiotów.

Na biegach 1,2,3 nie ma tego problemu.

Co może być przyczyną i jak się dostać do dmuchawy/wiatraka?

halbog - 01-10-2014, 08:59

U mnie był to brud, który zebrał się przy łożyskowaniu. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął. Wentylator jest za schowkiem, bardziej w nogach pasażera.
Pozdrawiam
Bogdan

Bizi78 - 01-10-2014, 09:35

RaVciO napisał/a:
jak się dostać do dmuchawy/wiatraka?

Wyjmij schowek, następnie powinieneś odkręcić płytę z nad nóg pasażera.
Wkręty (2szt) są przy zawiasach schowka + jedna spinka jest po przeciwnej stronie osłony, na końcu dywanika.
Następnie powinieneś mieć dostęp do dmuchawy jak na rysunku z manuala:

Oczywiście znając nadużywających trawy Holendrów u Ciebie może być inaczej :mrgreen: .

RaVciO - 18-10-2014, 15:25

Dzisiaj w końcu się do tego zabrałem i było tak jak napisaliście tzn. w wirniku była jakaś gąbka, która była wcześniej przyklejona jakieś 15-20cm nad wirnikiem.

Dostęp jest tak jak napisał Bizi.

Dmuchawa jest na 3 śrubach - odkręcenie pierwszych dwóch to bułka z masłem, ale ta trzecia jest w takim miejscu, że ledwo można ją zobaczyć, a dojść śrubokrętem albo jakimś kluczem nasadowym jest niemożliwe. Ostatecznie doszedłem kluczem płaskim "8". Dostęp jest taki, że klucz można ruszyć tylko 1-2cm, i na dodatek bardzo trudny, więc nad tą śrubką odkręcając i później przykręcając łącznie spędziłem chyba pół godziny.

Przy demontażu dmuchawy przeszkadza także wiązka przyczepiona do karoserii - musiałem przeciąć "trytytykę" która ją trzyma i wtedy mogłem dopiero wyciągnąć dmuchawę.

Dzięki chłopaki.

1. Tak jak napisał Bizi, najpierw należy zdemontować schowek.
2. Demontaż osłony za którą kryje się dmuchawa - 2 wkręty z przodu (przy zawiasach schowka) plus spinka.

3. Tak wygląda pokrywa:

4. Po zdemontowaniu dmuchawy widać taką oto "dziurę". Właśnie w tej dziurze była jakaś gąbka, która z racji swego wieku odkleiła się i wpadła do dmuchawy.


5. Oto co było przyczyną hałasu.


Czy ktoś wie, do czego mogła służyć ta gąbka?

Paweł W. - 31-10-2015, 16:32

Witam,
Pojęcia nie mam, ale poradziłeś sobie koncertowo.
Drodzy koledzy, ja mam inny problem.
Mianowicie, po włączeniu silnika słychać w kabinie dzwięk, jakby cały czas włączona była dmuchawa. Może wiecie, Szanowni "SPACKOMANIACY", co za cholerka tak szumi i szumi.
Aha, nie jest to alternator.


Najserdeczniej Pozdrawiam
Paweł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group