To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - uszczelka pokrywy zaworów 1.8 GDI ? skąd ?

cezare - 10-10-2014, 18:09
Temat postu: uszczelka pokrywy zaworów 1.8 GDI ? skąd ?
witajcie,
rozbieram właśnei dolot - po wykręceniu drugiej cewki mam tam w drugim gnieździe 5cm oleju ..
czyli uszczelka do wymiany ...

wyszukałem ze to taka : MD350570



no pasować musi ..



ale sam znów nie wiem - bo znalazłem też naforum rosyjskim : MD 346062

czyli




Bizi78 - 10-10-2014, 19:50

Wpisz na stronce vin i pooglądaj schematy :wink: :
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ
Tutaj masz ogólny schemat poglądowy:
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D090

cezare - 10-10-2014, 21:01

Bizi78 napisał/a:
Wpisz na stronce vin i pooglądaj schematy :wink: :
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ
Tutaj masz ogólny schemat poglądowy:
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D090


ok - pierwsza poprawna

druga to DOLOT :oops:

Piotrek4 - 11-10-2014, 18:48

Jeśli leje Ci się do cewek to musisz wymienić też tą uszczelkę od dolotu
plecho1 - 11-10-2014, 20:54

Jeśli silnik podobny jak w Carismie, to niestety ale problem jest głębiej i bez zdejmowania głowicy się nie obędzie. Głowica składa się z dwóch części między którymi siedzą wałki rozrządu no i ta felerna uszczelka z której cieknie Ci olej do gniazd świec.
Tu kiedyś były rysunki pokazujące jak to wygląda http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67952

cezare - 12-10-2014, 08:51

plecho1 napisał/a:
Jeśli silnik podobny jak w Carismie, to niestety ale problem jest głębiej i bez zdejmowania głowicy się nie obędzie. Głowica składa się z dwóch części między którymi siedzą wałki rozrządu no i ta felerna uszczelka z której cieknie Ci olej do gniazd świec.
Tu kiedyś były rysunki pokazujące jak to wygląda http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67952


;( pachnie kapitalką.. cz to ew wyjdzie na pomiarze spężania ? czy to głowica czy ta pod klawiaturą ? silnik mam taki jak tutaj : http://pinin.ru/plugins/f...ic.php?108767.0

plecho1 - 12-10-2014, 09:22

16 zdjęcie z podanego przez Ciebie tematu pokazuje miejsce tego przecieku, chyba oryginalnie nie ma tam uszczelki a skleja się na specjalną masę uszczelniającą. Nie rozbierałem nigdy do tego miejsca silnika GDI więc nie wiem do końca czy będzie się to wiązało z wymianą uszczelki pod głowicą ale mając już tak rozebrany silnik warto pokusić się o zdjęcie głowicy w celu jej sprawdzenia i wyczyszczenia bo na pewno z powodu specyfiki pracy tego silnika jest bardzo zarośnięta sadzą. Takie oczyszczenie na pewno poprawi kulturę pracy, spalanie i powróci pewnie kilka koników.
cezare - 12-10-2014, 10:00

plecho1 napisał/a:
16 zdjęcie z podanego przez Ciebie tematu pokazuje miejsce tego przecieku, chyba oryginalnie nie ma tam uszczelki a skleja się na specjalną masę uszczelniającą. Nie rozbierałem nigdy do tego miejsca silnika GDI więc nie wiem do końca czy będzie się to wiązało z wymianą uszczelki pod głowicą ale mając już tak rozebrany silnik warto pokusić się o zdjęcie głowicy w celu jej sprawdzenia i wyczyszczenia bo na pewno z powodu specyfiki pracy tego silnika jest bardzo zarośnięta sadzą. Takie oczyszczenie na pewno poprawi kulturę pracy, spalanie i powróci pewnie kilka koników.


mam taką banie z tym silnikiem ze ręce opadają.. wczoraj udało mi się pierwszy raz w życiu zdemontowac cały dolot .. w sumie nie dziwie się ze się mechanikom tego nie chce robić .. chciałem wymienic EGR bo mam używkę z alegro doczyszczoną do zera .. poległem przy jednej zapieczonej śrubie.. tu foti z czyszczenia kolektora pod samą przepustnicą..

https://www.dropbox.com/s...G92fqd2D3a?dl=0

kanał z EGR do dolotu ok zanagarowany ale przepływny, ale za to wejscie z rury EGR do dolotu zabite w 100% ... nawet płyn żaden tego nie spenetrował .. dookoła tego miejsca do którego montujemy przepustnicę wchodzą spaliny z EGR .. i tam są tak małe kanaliki że chyba japońców pogrzało .. 2 godziny to odkoksowywałem ..

tam jest niby taki pierścień w środku - on jest jakby ścianą dla kanalików z EGR'a - jego wyjąć nie sposób .. udało mi się przepchać 3 kanaliki te najbliżej wlotu .. rozpuszczałem nagar i nastenie woda pod cisnieniem - ogólnie masakra..

rozkładałem wszystko chyba z 4 godziny - złozyłem w 2 - została mi tylko jedna śrubka ( zawsze mi jakaś zostaje ) ..

myślałem że zobacę w końcu konrolkę ECO GDI - no ale to muszę w końcu dać mechanikom, nei miałem wczoraj takiego klucza nasadowego, któryby mi tą śrubę pozwolił ostatnią odkręcić - no ale jak będą robic uszczelkę - to i tak ta sama robota ich czeka .. zawór z rurą w bagażniku więc czeka ..

z ruskimi gadałem wczoraj - mówią że 100% zaślepić w diabły ten EGR i się nie przejmować. i chyba tak trzeba będzie zrobić - wiem że to nie koszerne - ale jak zobaczyłem jak wątłe są te kanaliki - to zatkać to można dwoma gumami do żucia od strony wlotu spalin z EGR .. tam jest tak wąsko że to MUSI zarastać..

plecho1 ale rozbieranie głowicy = planowanie tak ?

i jakby gość potwierdził Twoje słowa - tu próbowalem użyć argumentu że gazu z EGR'a chłodzą silnik ze to nie tylko czysta ekologia - ale .. facet rozwiał wątpliwości.

"Yeah i heard about the influence of egr valve on the temperature in the engine combustion chamber, but i' am really doubt about that. Honestly people who sad that egr is used for cooloing chamber can' t give any convincing arguments. However i cant say that egr is only ecology feature exactly. My more expirienced comrades make me think that there is nothing dangerous in killing egr. They blockd egr some years ago and have no problems with that. I blocked it around year ago and also have no problems with that, moreover there's no carbon in my intake. You can try and in case of detonation or some another bad influence just remove the plug.
Unfortunately i have to disappoint you, not only your intake manifold and throttle are suffer. The inlet channels and the combustion chambers and valves are clogged. This very bad cause of bad accessibility. You should remove cylinder head"

także za moment ten EGR zaślepię - dobry wjazd jest właśnie przy wejsciu z egr do dolotu zaraz pod przepustnicą.. wytnę zaślepkę z puszki po tytoniu .. ( tak .. paliłem fajkę - puszek zostało dużo )

plecho1 - 12-10-2014, 11:29

W mojej poprzedniej Carismie GDI kiedyś czyściłem kolektor dolotowy i po demontażu tego kolektora okazało się, że EGR był zaślepiony przez poprzedniego właściciela (Holendra). Nie zmieniałem tego i przez 1,5 roku użytkowania nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków. Spalanie w trasie według komputera wahało się po między 5 - 6 l, raz udało mi się nawet zejść do 4,2. W mieście w Lublinie w ekstremalnych korkach dochodziło nawet do 13l. Niektórzy na forum twierdzili, że takie spalanie w mieście było zbyt duże, może właśnie z powodu zaślepionego EGR ale nie wiem tego bo ostatecznie GDI zmieniłem na 1.6 w celu montażu LPG.
cezare - 13-10-2014, 08:57

no i rosjanie wszystko pokazali ... to ta uszczelka tak jak mówiłeś ..


uszczelka : MD 346062



And this is a big problem because of 4g93 engine feature- our cylinder head is made of 2 parts. This gasket is between them. To replace this one you should dissasamble almost the whole cylinder head. Thats why it is better to do this when there is need to replace the timing belt. It could save a lot of money, because there is no necessary to do almost the same work twice.

plecho1 - 13-10-2014, 09:57

To właśnie ta uszczelka ale do końca nie wiem czy nie wykonana z masy uszczelniającej. Jeśli chodzi o demontaż głowicy, to ja bym jednak nie planował jeśli auto nie było przegrzane i nie było żadnego problemu z głowicą czy uszczelką. Może jeśli auto miało by większą wartość wtedy był by sens takiej operacji. Ale jeśli było by to autko za około 10 - 15 tys zł i robił bym to sam dla siebie, to ja bym w takim przypadku nie planował tylko oczywiście zmienił bym uszczelkę i ewentualnie szpilki głowicy.
techsm - 13-10-2014, 10:04

Decyzję o ew. planowaniu głowicy podejmuje się po POMIARZE płaszczyzny.
cezare - 13-10-2014, 10:12

plecho1 napisał/a:
To właśnie ta uszczelka ale do końca nie wiem czy nie wykonana z masy uszczelniającej. Jeśli chodzi o demontaż głowicy, to ja bym jednak nie planował jeśli auto nie było przegrzane i nie było żadnego problemu z głowicą czy uszczelką. Może jeśli auto miało by większą wartość wtedy był by sens takiej operacji. Ale jeśli było by to autko za około 10 - 15 tys zł i robił bym to sam dla siebie, to ja bym w takim przypadku nie planował tylko oczywiście zmienił bym uszczelkę i ewentualnie szpilki głowicy.

właśnie tez na logikę mam taki pogląd - a moi mechanicy twardo obstają ze jak się ściągnie już głowicę to planować trzeba .. też do mnie to nie dociera - rozumiem jak uszczelka poszła pod głowicą i jest jej ubytek - i głowica się być w tym miejscu wygiąć może.. ale twardo się upierają i mówią że to już koszty extremalne - no ale co zrobię.. .. na razie po zaślepieniu EGR'a wyczyszczeniu przepustnicy.. ustawieniu przepustnicy wg serwisówki ( 2gi kanał 0,46V ) po nauce obrotów - dostał wigoru nie powiem .. ale aż boje mu się przycisnąć jak wiem że mi wtedy ciśnienie oleju się zwiększa i świecę może zalać.. co do samej głowicy - nie wydaje się dziabnięta, nie ma żadnych objawów wyplucia uszczelki .. płyn chłodzący OK bez oczek, z chłodnicy bąbelki nie idą.. spaliny nie pachną słodkawo płynem chłodniczym, temperatura silnika OK - utraty mocy brak etc .. we'll see.. pojadę dziś do mechaników - będziem radzić.. w ostateczności zostawię go u nadwornego mechanika południa u P.Leszka .. w związku z jakością jego pracy = ma baaardzo długie terminy oczekiwania..ale ogarnia temat + wtedy już bym robił planowanie płytek w pompie WC + podkładka pod trzpień wysokości splanowanego ubytku na 3ch płytkach ;) .

no ale w końcu moment - nie trzeba ściągać głowicy całej ... czy trzeba - tak jak rosjanin napisał "głowica składa się w tym silniku z 2ch części- i uszczelka jest między nimi" ... no chyba że to oznacza że i tak śruby trzeba luzować ... pojęcia nie mam ;( - fakt, żeby się dobrać do tego trzeba wyciągać wałki = pasek do wymiany ... ale to loozz.. hmm...

na bank przyczyniłem się do tego takimi rzeczami jak :
po kupnie 6 tys km temu - płukanka liquid molly + 5w40 od LM
po 4 tys dolewka HYDRAULIC VALVE LIFTER CONCENTRATE
po kolejnym tysiącu zlanie szlamu + znów płukanka LM
obecnie 0w40 of Mobila... i jeszcze syf schodzi .. .. chce mieć czysty olej w silniku
a coś czuję że tam nagaru jest po dach ..choć już jest niebo lepiej

plecho1 - 13-10-2014, 13:02

Z tym zdjęciem i czyszczeniem głowicy to chodzi też o to, że nagar nagromadzony w komorze spalania może powodować zwiększenie ciśnienia sprężania ponad wartość nominalną co w cale nie musi być dobre dla pracy silnika. Dobrze jakby się ktoś wypowiedział czy szpilki trzymające głowicę trzymają tylko dolną część głowicy czy także tę trzymającą wałki rozrządu
cezare - 13-10-2014, 14:00

plecho1 napisał/a:
Z tym zdjęciem i czyszczeniem głowicy to chodzi też o to, że nagar nagromadzony w komorze spalania może powodować zwiększenie ciśnienia sprężania ponad wartość nominalną co w cale nie musi być dobre dla pracy silnika. Dobrze jakby się ktoś wypowiedział czy szpilki trzymające głowicę trzymają tylko dolną część głowicy czy także tę trzymającą wałki rozrządu


oj pod wrażeniem wiedzy Twojej jestem na max.. co do nagarów - tak .. wiem jak to może wyglądać - ale pojęcia nie miałem o zwiększaniu ciśnienia ponad nominał - bo to wtedy sie zaczyna BYĆ kupy trzymać .. logicznie ujmując ( bo tylko tak jestem w stanie )

nagary znalezione z GDI
https://www.dropbox.com/s...HWocM8bF3a?dl=0



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group