To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] wymiana rozrządu

marjas007 - 25-10-2014, 11:39
Temat postu: [Cari 1.8] wymiana rozrządu
witam
minęło 70 tysięcy od ostatniej wymiany rozrządu w mojej carismie (1.8 GLXI 96 rok), chciałem sie w tym temacie troche wykazać i spróbowac wykonać ta wymiane samemu łącznie z pompa wody. Potrzebuję paru wskazówek jak to zrobić i ewentualnie jakich narzedzi potrzebuje, jeśli ktoś byłby chętny udzielic informacj bedę wdzięczny

milo - 26-10-2014, 09:15

Jaki masz silnik SOHC czy DOHC :?:
Bizi78 - 26-10-2014, 10:22

Z tego co się orientuję model GLX to SOHC :wink: .
marjas007 - 26-10-2014, 12:22

silnik to 1.8 SOHC jeden wałek rozrzadu, widziałem gdzies na forum instrukcję od AKBI jak wymienic rozrząd i nie wygladało to strasznie, chyba że się myle
plecho1 - 26-10-2014, 15:27

http://www.akbi.pl/mp/pdf...ohc_rozrzad.pdf
Jeśli z dostaniem się do paska jest podobnie jak w 1.6, to jest trochę gimnastyki z powodu mocowania poduszki silnika.

wichura1 - 27-10-2014, 10:20

No i pamiętaj przy montażu, żeby tulejka trzymająca przewód od czujnika położenia wału była włożona jak na zdjęciu w miejscu zaznaczonym strzałką.


rasiak1980 - 27-10-2014, 11:59

No i o tym żeby kilka Po założeniu kilka obrotów wału zrobić ręcznie a nie od razu kluczyk w stacyjkę i ogień
marjas007 - 28-10-2014, 19:54

dzięki za zdjęcie pogladowe, widzę że potrzebuję ściągacz do koła pasowego wielorowkowego na wale bo bez tego pewnie ani rusz i jeszcze jedno pytanie: czy wymieniać prewencyjnie uszczelniacze wału i wałka rozrządu przy przebiegu bliskim 300000 km ?
plecho1 - 28-10-2014, 19:58

Dostęp będzie więc czego nie. U mnie koło pasowe dało się zdjąć bez jakiegokolwiek ściągacza ale mieć coś takiego nie zaszkodzi.
wichura1 - 28-10-2014, 22:37

Uszczelniacze wymieniać . W Intercarsie, w kartonikach Corteco sprzedają oryginalne NOK, takie jak były fabrycznie. Co do koła zębatego paska rozrządu , po odkręceniu koła pasowego na wale schodzi łatwo bez dodatkowych narzędzi, bo jest na klinie, a nie na stożku. Problemem jest odkręcenie śruby wału, potrzebny jest porządny klucz udarowy najlepiej elektryczny.
plecho1 - 29-10-2014, 06:26

Ja już parę takich śrub odkręciłem i zawsze dało się zwykłym kluczem nasadowym z przedłużką ramienia pokrętła około 1m po zblokowaniu silnika poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca.
wichura1 - 29-10-2014, 09:22

A co ty na to , że rura 1,5 metrowa o ściankach 0,5cm zgięła się jak banan? Żaden klucz pneumatyczny nie dał rady, pomimo deklarowanych 650 i 1000Nm (odpowiednie ciśnienie i ilość powietrza) Dopiero elektryczny klucz udarowy 520 Nm odkręcił, (przy kolejnej wymianie rozrządu wystarczył elektryczny 400Nm. Wiele osób na Forum borykało się z tym problemem. taki problem jest też w Hondach z tych lat. O ile dobrze pamiętam TNT, kupił kiedyś Hondę i po wielu wizytach w różnych warsztatach, gdzie żaden mechanik nie był w stanie odkręcić śruby od koła rozrządu i wymienić paska, sprzedał ją dalej.
plecho1 - 29-10-2014, 09:32

Nie jestem mechanikiem z zawodu a jedynie czasem robię różnetego typu rzeczy rodzinie lub znajomym więc nie mam na swoim koncie wszystkich modeli aut. W żadnej Hondzie jeszcze nic nie robiłem i na pewno to co napisałeś miało miejsce. Ja jeszcze osobiście z tak zakręconą śrubą na wale korbowym sie nie spotkałem. Jedynie kiedyś odkręcając nakrętkę przy demontażu przegubu (chyba w Passacie z 1992r.) musiałem użyć jako przedłużki rury o długości około 1,5m :)
robertdg - 29-10-2014, 19:34

Niektórzy poza deklarowanym momentem dokrecania (ponadnormatywnie) potrafia jeszcze dowalić kleju do gwintów
marjas007 - 30-10-2014, 22:21

problem wymieniać czy nie, rozwiązał się sam, w związku ze zbliżającym sie przegladem pojawiłem sie na stacji na taki "wstępny" przegląd i stwierdzono wycieki oleju własnie z okolicy rorządu, czyli pora kompletować części i wziąść pod rozwagę uwagi z postów powyżej ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group