[Cari 1.8] wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
marjas007
Mitsumaniak jarzabek
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 55 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 25-10-2014, 11:39 [Cari 1.8] wymiana rozrządu
|
|
|
witam
minęło 70 tysięcy od ostatniej wymiany rozrządu w mojej carismie (1.8 GLXI 96 rok), chciałem sie w tym temacie troche wykazać i spróbowac wykonać ta wymiane samemu łącznie z pompa wody. Potrzebuję paru wskazówek jak to zrobić i ewentualnie jakich narzedzi potrzebuje, jeśli ktoś byłby chętny udzielic informacj bedę wdzięczny |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-10-2014, 09:15
|
|
|
Jaki masz silnik SOHC czy DOHC |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20988 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-10-2014, 10:22
|
|
|
Z tego co się orientuję model GLX to SOHC . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marjas007
Mitsumaniak jarzabek
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 55 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 26-10-2014, 12:22
|
|
|
silnik to 1.8 SOHC jeden wałek rozrzadu, widziałem gdzies na forum instrukcję od AKBI jak wymienic rozrząd i nie wygladało to strasznie, chyba że się myle |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-10-2014, 11:59
|
|
|
No i o tym żeby kilka Po założeniu kilka obrotów wału zrobić ręcznie a nie od razu kluczyk w stacyjkę i ogień |
|
|
|
 |
marjas007
Mitsumaniak jarzabek
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 55 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:54
|
|
|
dzięki za zdjęcie pogladowe, widzę że potrzebuję ściągacz do koła pasowego wielorowkowego na wale bo bez tego pewnie ani rusz i jeszcze jedno pytanie: czy wymieniać prewencyjnie uszczelniacze wału i wałka rozrządu przy przebiegu bliskim 300000 km ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:58
|
|
|
Dostęp będzie więc czego nie. U mnie koło pasowe dało się zdjąć bez jakiegokolwiek ściągacza ale mieć coś takiego nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:37
|
|
|
Uszczelniacze wymieniać . W Intercarsie, w kartonikach Corteco sprzedają oryginalne NOK, takie jak były fabrycznie. Co do koła zębatego paska rozrządu , po odkręceniu koła pasowego na wale schodzi łatwo bez dodatkowych narzędzi, bo jest na klinie, a nie na stożku. Problemem jest odkręcenie śruby wału, potrzebny jest porządny klucz udarowy najlepiej elektryczny. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2014, 06:26
|
|
|
Ja już parę takich śrub odkręciłem i zawsze dało się zwykłym kluczem nasadowym z przedłużką ramienia pokrętła około 1m po zblokowaniu silnika poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-10-2014, 09:22
|
|
|
A co ty na to , że rura 1,5 metrowa o ściankach 0,5cm zgięła się jak banan? Żaden klucz pneumatyczny nie dał rady, pomimo deklarowanych 650 i 1000Nm (odpowiednie ciśnienie i ilość powietrza) Dopiero elektryczny klucz udarowy 520 Nm odkręcił, (przy kolejnej wymianie rozrządu wystarczył elektryczny 400Nm. Wiele osób na Forum borykało się z tym problemem. taki problem jest też w Hondach z tych lat. O ile dobrze pamiętam TNT, kupił kiedyś Hondę i po wielu wizytach w różnych warsztatach, gdzie żaden mechanik nie był w stanie odkręcić śruby od koła rozrządu i wymienić paska, sprzedał ją dalej. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2014, 09:32
|
|
|
Nie jestem mechanikiem z zawodu a jedynie czasem robię różnetego typu rzeczy rodzinie lub znajomym więc nie mam na swoim koncie wszystkich modeli aut. W żadnej Hondzie jeszcze nic nie robiłem i na pewno to co napisałeś miało miejsce. Ja jeszcze osobiście z tak zakręconą śrubą na wale korbowym sie nie spotkałem. Jedynie kiedyś odkręcając nakrętkę przy demontażu przegubu (chyba w Passacie z 1992r.) musiałem użyć jako przedłużki rury o długości około 1,5m |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:34
|
|
|
Niektórzy poza deklarowanym momentem dokrecania (ponadnormatywnie) potrafia jeszcze dowalić kleju do gwintów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marjas007
Mitsumaniak jarzabek
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 55 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 30-10-2014, 22:21
|
|
|
problem wymieniać czy nie, rozwiązał się sam, w związku ze zbliżającym sie przegladem pojawiłem sie na stacji na taki "wstępny" przegląd i stwierdzono wycieki oleju własnie z okolicy rorządu, czyli pora kompletować części i wziąść pod rozwagę uwagi z postów powyżej |
|
|
|
 |
|