Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 25-10-2014, 11:39   [Cari 1.8] wymiana rozrządu

witam
minęło 70 tysięcy od ostatniej wymiany rozrządu w mojej carismie (1.8 GLXI 96 rok), chciałem sie w tym temacie troche wykazać i spróbowac wykonać ta wymiane samemu łącznie z pompa wody. Potrzebuję paru wskazówek jak to zrobić i ewentualnie jakich narzedzi potrzebuje, jeśli ktoś byłby chętny udzielic informacj bedę wdzięczny
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-10-2014, 09:15   

Jaki masz silnik SOHC czy DOHC :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20988
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-10-2014, 10:22   

Z tego co się orientuję model GLX to SOHC :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 26-10-2014, 12:22   

silnik to 1.8 SOHC jeden wałek rozrzadu, widziałem gdzies na forum instrukcję od AKBI jak wymienic rozrząd i nie wygladało to strasznie, chyba że się myle
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2014, 15:27   

http://www.akbi.pl/mp/pdf...ohc_rozrzad.pdf
Jeśli z dostaniem się do paska jest podobnie jak w 1.6, to jest trochę gimnastyki z powodu mocowania poduszki silnika.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2014, 10:20   

No i pamiętaj przy montażu, żeby tulejka trzymająca przewód od czujnika położenia wału była włożona jak na zdjęciu w miejscu zaznaczonym strzałką.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-10-2014, 11:59   

No i o tym żeby kilka Po założeniu kilka obrotów wału zrobić ręcznie a nie od razu kluczyk w stacyjkę i ogień
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 28-10-2014, 19:54   

dzięki za zdjęcie pogladowe, widzę że potrzebuję ściągacz do koła pasowego wielorowkowego na wale bo bez tego pewnie ani rusz i jeszcze jedno pytanie: czy wymieniać prewencyjnie uszczelniacze wału i wałka rozrządu przy przebiegu bliskim 300000 km ?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2014, 19:58   

Dostęp będzie więc czego nie. U mnie koło pasowe dało się zdjąć bez jakiegokolwiek ściągacza ale mieć coś takiego nie zaszkodzi.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-10-2014, 22:37   

Uszczelniacze wymieniać . W Intercarsie, w kartonikach Corteco sprzedają oryginalne NOK, takie jak były fabrycznie. Co do koła zębatego paska rozrządu , po odkręceniu koła pasowego na wale schodzi łatwo bez dodatkowych narzędzi, bo jest na klinie, a nie na stożku. Problemem jest odkręcenie śruby wału, potrzebny jest porządny klucz udarowy najlepiej elektryczny.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2014, 06:26   

Ja już parę takich śrub odkręciłem i zawsze dało się zwykłym kluczem nasadowym z przedłużką ramienia pokrętła około 1m po zblokowaniu silnika poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2014, 09:22   

A co ty na to , że rura 1,5 metrowa o ściankach 0,5cm zgięła się jak banan? Żaden klucz pneumatyczny nie dał rady, pomimo deklarowanych 650 i 1000Nm (odpowiednie ciśnienie i ilość powietrza) Dopiero elektryczny klucz udarowy 520 Nm odkręcił, (przy kolejnej wymianie rozrządu wystarczył elektryczny 400Nm. Wiele osób na Forum borykało się z tym problemem. taki problem jest też w Hondach z tych lat. O ile dobrze pamiętam TNT, kupił kiedyś Hondę i po wielu wizytach w różnych warsztatach, gdzie żaden mechanik nie był w stanie odkręcić śruby od koła rozrządu i wymienić paska, sprzedał ją dalej.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2014, 09:32   

Nie jestem mechanikiem z zawodu a jedynie czasem robię różnetego typu rzeczy rodzinie lub znajomym więc nie mam na swoim koncie wszystkich modeli aut. W żadnej Hondzie jeszcze nic nie robiłem i na pewno to co napisałeś miało miejsce. Ja jeszcze osobiście z tak zakręconą śrubą na wale korbowym sie nie spotkałem. Jedynie kiedyś odkręcając nakrętkę przy demontażu przegubu (chyba w Passacie z 1992r.) musiałem użyć jako przedłużki rury o długości około 1,5m :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-10-2014, 19:34   

Niektórzy poza deklarowanym momentem dokrecania (ponadnormatywnie) potrafia jeszcze dowalić kleju do gwintów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 30-10-2014, 22:21   

problem wymieniać czy nie, rozwiązał się sam, w związku ze zbliżającym sie przegladem pojawiłem sie na stacji na taki "wstępny" przegląd i stwierdzono wycieki oleju własnie z okolicy rorządu, czyli pora kompletować części i wziąść pod rozwagę uwagi z postów powyżej ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.