[XX-92]Galant E3xA i starsze - Uziemiony galant przez nakrętkę
KrysRein - 04-11-2014, 23:17 Temat postu: Uziemiony galant przez nakrętkę Podczas wymiany łożysk w tylnim kole zerwałem gwint od nakrętki piasty koła ( ta którą się przykręca bęben hamulcowy do piasty). Od dwóch miesięcy jeżdżę po szrotach/ sklepach warsztatach poszukując owej nakrętki - niestety z mizernym skutkiem.
Proszę desperacko o pomoc może komuś z was została taka nakrętka - wymiary: zewnątrz 24 w środku gwint 16mm * 1.0mm .
Czekam na odp. - może ktoś z was zna jakieś inne rozwiązanie problemu ( inny model auta)
plecho1 - 05-11-2014, 06:26
Podjedź do jakiegoś tokarza aby Ci taką porządną wykonał. Być może też w ASO dostaniesz.
robertdg - 05-11-2014, 07:09
http://www.sklep.kieltech...zt,3,5889,10197
KrysRein - 08-11-2014, 18:17
robertdg Twardość będzie wystarczająca? Mogę spokojnie skręcić i bezpiecznie jeździć na niej?
robertdg - 08-11-2014, 18:41
Jezeli jest to dobry produkt to powinien znieść moment dokręcania rzędu 180Nm (rzekomo powinien być wystarczający), lepsza byłaby o klasie twardości 10,9 zadzwoń do nich i zapytaj czy mają coś mocniejszego
KsiadzRobak - 09-11-2014, 22:41
twardsze to tylko 12.8, ale 10.9 wystarczą w zupełności
jest sporo sklepów ze śrubami tylko - łatwo tam coś dobrać
ostatnio nawet kupowałem śruby kobaltowe 10.9 twardości - polecam
robertdg - 09-11-2014, 22:55
KsiadzRobak napisał/a: | ostatnio nawet kupowałem śruby kobaltowe 10.9 twardości - polecam | Zapytaj sie następnym razem co ten kobalt ma dawać tym śrubom bo napewno nie zwieksza ich wytrzymałości jako klasy twardości
KsiadzRobak - 10-11-2014, 08:25
Robert - być może masz rację, ale zakupiłem też zestaw wierteł kobaltowych do metalu i jestem pod wrażeniem jak to wchodzi w zerwane śruby.
Sprawdzę co na ten temat wie wujek Google
robertdg - 10-11-2014, 18:46
Kobal do wierteł OK bo zwiększa odpornośc na wysokie temperatury, ale do śrub, to nie rozumiem, no chyba, że to ma działac jak suplementy z kwasami omega i za to hasło 100% ceny w góre
Kiedyś srube np M16 x 1,5 o klasie twardosci 8,8 można było rura ciągnąc i cięzko było gwint zerwać, teraz robisz to normalnym kluczem odgietym, no ale CE jest
|
|
|