To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te

hantom - 12-11-2014, 00:42
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te
Witam zauważyłem że u mnie przy odpalaniu pojawa sie głośniejszy klokot niż już przy normalnej pracy. Chwilę po odpaleniu głośniej pracuje do kilku sekund.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Filmik z odpalania przy -4 stopniach i słychać to na nim.

Przy wyższych temp np. przy 10 stopniach słychać to raczej w minimalnym stopniu w porównaniu do tego co przy -4.

Jutro dodam filmik z wyzszej temeratury jak to słychać.

Wiecie może dlatego tak jest?

Jeszcze jedno, widać że ma trochę ciężko odpalić ten silnik według mnie ale nie mam porównania.

plecho1 - 12-11-2014, 06:10

To znany problem w tych silnikach, tak klepią zawory z powodu niewłaściwej regulacji ich luzu poprzez hydrauliczne kasatory luzu zaworowego potocznie zwane hydraulicznymi popychaczami. Czasem grają tak z powodu kiepskiego lub zbyt gęstego oleju, mogą też być zasyfione długą pracą na niewłaściwym - kiepskim oleju lub są po prostu uszkodzone.
W tym temacie masz o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61502
i tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
oraz tu o Galantach ale to bardzo podobne problemy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15870
Ps. Masz szczęście, że nie klepie ciągle nawet na ciepłym silniku :)

MichciuGT - 12-11-2014, 17:02

zobacz ile masz oleju na miarce, jak masz ok. połowy czy mniej to dolej tak żeby było przy górnej kresce - u mnie jest duża różnica jak jest trochę mniej oleju...
apg2312 - 12-11-2014, 18:03

Jaki olej i kiedy był wymieniany ?
Z którego roku jest ta Carisma ? Jeśli starsza, niż 2001, to możliwe że wystarczy wyregulować zawory. W nowszych jest już hydrauliczna regulacja luzu.

MichciuGT - 12-11-2014, 18:16

apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro?
eve1988 - 12-11-2014, 18:46

MichciuGT napisał/a:
apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro?

Tak, Byly tylko hydro.
Autor na poczatek niech sprobuje wymienic olej na rzadszy i lepszy.

hantom - 14-11-2014, 12:50

Odpowiadając na wasze pytania.
@plecho1 nie napisałem że nie klekocze na rozgrzanym, ale nie tak jak przy tym uruchamianiu, poniżej dam filmik z pracy rozgrzanego silnika.
@MichciuGT miałem 1/4 oleju, dzisiaj dolałem do 3/4..

Olej niedlugo będę wymieniał, razem z uszczelką miski bo mi tamtedy olej ucieka.

Teraz filmik, czasami ten klekot zanika na chwile. Ogólnie nie wiem co z tym faktem robić.
Wymiana popychaczy podobno bardzo droga, czytałem po forach volvo i tutaj to niektórzy piszą o wymianie a niektórzy żeby jeździć. Także co osoba to inne zdanie...

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

PS. Oczywiście jak zamknę maske to jest ciszej. Druga sprawa to czuły mikrofon w telefonie.

plecho1 - 14-11-2014, 15:20

Na początek wymień olej na jakiś 0w30 lub 5w30 a przy wymianie zastosuj płukankę silnika. Niektórzy pisali, że po zastosowaniu Ceramizera także cykanie cichło. Koszt popychacza to pewnie z 40zł za sztukę więc x 16 + wymiana wyjdzie pewnie minimum z 800zł. A tyle opinii z tego powodu, że niektórzy mieli tylko zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwy olej inni zasyfione popychacze a jeszcze inni zupełnie zatarte.
hantom - 18-12-2014, 16:39

To na początku grudnia zrobię jak mówisz, zrobię płukanke, zaleje 5w30 albo te 0w30, zobacze jak będzie wyglądała praca silnika, jeśli nie będzie efektu jakiegoś to zobacze jeszcze ten ceramizer.

[ Dodano: 18-12-2014, 16:38 ]
Więc olej zmieniony na 5w30 a to moje wnioski:
- Zaraz po odpaleniu na zimnym klekotu nie ma ale jak już złapie temp to się pojawia.
- Największy klekot jest od złapania początkowo temperatury do ostatecznego nagrzania, potem w czasie normalnej jazdy nie słychać klekotu nawet z wyłączonym radiem i nawiewem. Klekot słychać jak stoje na jałowych obrotach światła czy jakiekolwiek postoje.
Niedługo zamówię ten ceramizer i zobaczę co z tego będzie.

Chyba muszę się zacząć przyzwyczaiać do takiej pracy silnika. Zauważyłem że spora część jeździ z tym klekotem z tego co czytałem. Koszty remontu silnika mocno zniechęcają (2-3tyś??).

Pozdrawiam :)

mankell - 20-02-2015, 20:50

Ja podobnie jak ktoś wyżej, polecam spróbować ceramizerów. W moim przypadku się sprawdziły, nie pracuje już tak głośno jak wcześniej. Tylko ceramizery są różne i obawiam się, że nie każdy zadziała. Ja ze swojego doświadczenia polecam Ceramizator, i to najlepiej zamawiany bezpośrednio u producenta ;)
apg2312 - 20-02-2015, 21:01

IMHO jeśli już, to albo Liqui Moly Cera Tec
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
albo oryginalny Ceramizer
http://www.ceramizer.pl/c...0czterosuwowych



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group