To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma...

screamer17 - 12-11-2014, 15:52
Temat postu: [Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma...
Witam!
Moja Carisma 1.6 (4g92 SOHC) chodzi obecnie tylko na 2 cylindrach (2 i 4 licząc od lewej)...
Wtryskiwacze działają (wszystkie mają tyle samo Ohm były wyjęte/wyczyszczone)
Iskra z cewki jest (organoleptycznie Mocna ^^) świece dość świeże.
Sygnał na wtryskiwacze przychodzi , w sensie napięcie niestety multimetrem chyba tego nie zmierze za bardzo ale na wszystkich pokazywało to samo.
Czujnik położenia wału działa (chyba) sprawdzałem z Workshop manualem jedyne co to po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) napięcie zamiast być stałe 4.8-5V skacze czasem i spada na 2,0-2,8-4,0V.
Po podaniu na krótko sygnału z cylindra 2 na wtrysk 1 wtrysk zaczyna podawać benzyne.
Niewiem czy związane z tym problemem ,ale utraciłem też możliwość komunikacji z ECU za pomocą Evoscana.
W moim mniemaniu padło coś w ECU lub w instalacji ECU>WTRYSKI ma ktoś jakiś inny pomysł?
Może ktoś miał podobny problem?
Wielkie dzięki z góry za odpowiedź.

plecho1 - 12-11-2014, 16:56

Regulowałeś w niej kiedyś zawory, jeśli to autko starsze niż 2001 to ma regulację zaworów na śrubę i może trzeba ustawić luz bądź naprawić głowicę. Najłatwiej sprawdzić kompresję. Ale że to razem 2 cylindry to jednak trochę dziwne.
screamer17 - 12-11-2014, 17:00

Luzy regulowane wcześniej jakiś miesiąc temu.
Ciśnienia nie sprawdzałem, dźwiękowo ciśnienie jest.

eve1988 - 12-11-2014, 19:04

Rozumiem ze cari na dwoch cewkach nie na aparacie? Iskra jest na kazdym cylindrze?
Wtryskiwacze najlepiej sprawdzic żaroweczka 12v, wepnij ja we wtyczke wtryskiwacza i sprawdz czy mruga po przekreceniu stacyjki na rozruch.

Jesli dalej wtryskiwacze nie dzialaja, nalezalo by przejzec wiazke a jesli to nie to to wina lezy w ecu.

plecho1 - 12-11-2014, 21:00

Zamiast żarówki lepiej użyć diody led na 12 V lub zwykłej z rezystorem około 1kohm.
screamer17 - 12-11-2014, 22:22

Napięcia sprawdzałem multimetrem na każdym było tyle samo około 2.6V
Amperomierzem też sprawdzałem ale nie pamiętam ile było (było równo na każdym cylindrze).
Silnik jest na 2 cewkach i akurat niedziłają te cylindry które są na tych dodatkowych przewodach a nie na fajkocewce(były również zamieniane miejscami0). Choć może to tylko zbieg okoliczności.
Iskra jest na wszystkich (przynajmniej z cewki do przewodu WN).
Sprawdze jutro świece jeśli bede miał jakieś obiekcje od razu kupie nowe, nieduże pieniądze to nie ma co kombinować.
Nurtuje mnie tylko ten brak połączenia z ECU silnika porzez ten kabel VAG-KKL.

[ Dodano: 20-11-2014, 18:11 ]
Więc troche posprawdzałem:
-świece wymieniłem na denso k20tt
-przejżałem kable idące do wtryskiwaczy ,wszystko w porządku
-pomierzyłem tą żarówką sygnał na wtryski żarnik robił sie pomarańczowy ale zarówka się nie "świeciła" zdaje mi sie że to przez zbyt krótkie impulsy jakie mają wtryskiwacze
-przejżałem kable idące do cewek też wszystko w porządku

Nie działają mi te cylindry na które przychodzi oddzielny kabel z cewki, czy możliwe że gubie iskrę na tej rurce która nakłada się na świecę? Bo kable obmacałem i mnie nie kopnęło nawet jak je "poszarpałem".
Cewki posprawdzałem metodą bateryjkową i moduł działa tylko mam na cewce więcej Ohmów niż jest to napisane w FAQ (chyba że mi miernik nawala).
Na zewnątrz jak wycięgne świece i fajki to iskrę mam ale to nieznaczy że tam na "dole" też ona jest.
Ma ktoś jakieś propozycje?

[ Dodano: 20-11-2014, 18:35 ]
Zauważyłem też że mam jakieś chrobotania z prawej strony silnika okolice czujnika położenia wałka rozrządu. Możliwe że to jest mój problem? po odłączeniu go wywala mi check engine ale praca silnika wogóle się nie zmienia...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group