Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma...
screamer17 - 12-11-2014, 15:52 Temat postu: [Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma... Witam!
Moja Carisma 1.6 (4g92 SOHC) chodzi obecnie tylko na 2 cylindrach (2 i 4 licząc od lewej)...
Wtryskiwacze działają (wszystkie mają tyle samo Ohm były wyjęte/wyczyszczone)
Iskra z cewki jest (organoleptycznie Mocna ^^) świece dość świeże.
Sygnał na wtryskiwacze przychodzi , w sensie napięcie niestety multimetrem chyba tego nie zmierze za bardzo ale na wszystkich pokazywało to samo.
Czujnik położenia wału działa (chyba) sprawdzałem z Workshop manualem jedyne co to po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) napięcie zamiast być stałe 4.8-5V skacze czasem i spada na 2,0-2,8-4,0V.
Po podaniu na krótko sygnału z cylindra 2 na wtrysk 1 wtrysk zaczyna podawać benzyne.
Niewiem czy związane z tym problemem ,ale utraciłem też możliwość komunikacji z ECU za pomocą Evoscana.
W moim mniemaniu padło coś w ECU lub w instalacji ECU>WTRYSKI ma ktoś jakiś inny pomysł?
Może ktoś miał podobny problem?
Wielkie dzięki z góry za odpowiedź.
plecho1 - 12-11-2014, 16:56
Regulowałeś w niej kiedyś zawory, jeśli to autko starsze niż 2001 to ma regulację zaworów na śrubę i może trzeba ustawić luz bądź naprawić głowicę. Najłatwiej sprawdzić kompresję. Ale że to razem 2 cylindry to jednak trochę dziwne.
screamer17 - 12-11-2014, 17:00
Luzy regulowane wcześniej jakiś miesiąc temu.
Ciśnienia nie sprawdzałem, dźwiękowo ciśnienie jest.
eve1988 - 12-11-2014, 19:04
Rozumiem ze cari na dwoch cewkach nie na aparacie? Iskra jest na kazdym cylindrze?
Wtryskiwacze najlepiej sprawdzic żaroweczka 12v, wepnij ja we wtyczke wtryskiwacza i sprawdz czy mruga po przekreceniu stacyjki na rozruch.
Jesli dalej wtryskiwacze nie dzialaja, nalezalo by przejzec wiazke a jesli to nie to to wina lezy w ecu.
plecho1 - 12-11-2014, 21:00
Zamiast żarówki lepiej użyć diody led na 12 V lub zwykłej z rezystorem około 1kohm.
screamer17 - 12-11-2014, 22:22
Napięcia sprawdzałem multimetrem na każdym było tyle samo około 2.6V
Amperomierzem też sprawdzałem ale nie pamiętam ile było (było równo na każdym cylindrze).
Silnik jest na 2 cewkach i akurat niedziłają te cylindry które są na tych dodatkowych przewodach a nie na fajkocewce(były również zamieniane miejscami0). Choć może to tylko zbieg okoliczności.
Iskra jest na wszystkich (przynajmniej z cewki do przewodu WN).
Sprawdze jutro świece jeśli bede miał jakieś obiekcje od razu kupie nowe, nieduże pieniądze to nie ma co kombinować.
Nurtuje mnie tylko ten brak połączenia z ECU silnika porzez ten kabel VAG-KKL.
[ Dodano: 20-11-2014, 18:11 ]
Więc troche posprawdzałem:
-świece wymieniłem na denso k20tt
-przejżałem kable idące do wtryskiwaczy ,wszystko w porządku
-pomierzyłem tą żarówką sygnał na wtryski żarnik robił sie pomarańczowy ale zarówka się nie "świeciła" zdaje mi sie że to przez zbyt krótkie impulsy jakie mają wtryskiwacze
-przejżałem kable idące do cewek też wszystko w porządku
Nie działają mi te cylindry na które przychodzi oddzielny kabel z cewki, czy możliwe że gubie iskrę na tej rurce która nakłada się na świecę? Bo kable obmacałem i mnie nie kopnęło nawet jak je "poszarpałem".
Cewki posprawdzałem metodą bateryjkową i moduł działa tylko mam na cewce więcej Ohmów niż jest to napisane w FAQ (chyba że mi miernik nawala).
Na zewnątrz jak wycięgne świece i fajki to iskrę mam ale to nieznaczy że tam na "dole" też ona jest.
Ma ktoś jakieś propozycje?
[ Dodano: 20-11-2014, 18:35 ]
Zauważyłem też że mam jakieś chrobotania z prawej strony silnika okolice czujnika położenia wałka rozrządu. Możliwe że to jest mój problem? po odłączeniu go wywala mi check engine ale praca silnika wogóle się nie zmienia...
|
|
|